/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
BBR hvis ansvar
Fra : old_dane
Vist : 466 gange
20 point
Dato : 29-04-04 17:13

er der nogen der ved hvem der har ansvaret for at oplysningerne i BBR er korrekte, er det Teknisk forvaltning (kommunen) eller grundejer ???

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-04-04 17:15

Ejeren af huset!

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 29-04-04 17:37

hej
grundejer!!

hvis man flytter i andet hus
skal man tjekke BBR er overens med de faktiste forhold

hej ole

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-04-04 18:43

Det er som sagt grundejeren.
Han får jo en kopi af BBR og kontrollerer
rigtigheden.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-04-04 19:27

Citat: http://www.boligassistancen.dk/BBR%20registret.htm
Citat
Økonomi- og Erhvervsministeriet har registeransvar for BBR.
Det er kommunernes opgave at ajourføre, opdatere og vedligeholde data i BBR. Registeret opdateres løbende via kommunernes inddatering af data bl.a. i forbindelse med byggesagsbehandling. Den enkelte ejer er forpligtet til at rette henvendelse til kommunen såfremt det konstateres, at der er ukorrekte data i BBR.