/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
fra .avi til mp3
Fra : Breunski
Vist : 513 gange
50 point
Dato : 28-04-04 23:10

Jeg har et videoklip som er en .avi fil, hvor jeg gerne vil have lavet noget af den til en Mp3-fil.

Hvordan gør jeg det?

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 28-04-04 23:22

Du kan ikke lave en videofil til en mp3-fil. Mp3-filtypen er ikke struktureret korrekt til dette.

Accepteret svar
Fra : barneyboy

Modtaget 60 point
Dato : 28-04-04 23:24

Du kan gå ind her, der burde være nogle programmer der kan hjælpe...

http://www.aviexpert.com/

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-04-04 23:27

Her kan du læse om at lave avi til mp3

http://www.riverpast.com/en/support/tutorials/convert/avi/mp3.php

//bentjuul

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 28-04-04 23:32

lol.. Det er umuligt.
I kan tage /LYDEN/ fra avi-filen. Det vidste jeg godt, men Breunski vil også have billedet med efter som jeg har forstået.

//ting27

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-04-04 23:33

Her kan du downloade http://www.share2.com/real_converter/

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-04-04 23:44

Her er en googlesøgning på "avi to mp3" god fornøjelse.
http://www.google.dk/search?q=avi+to+mp3&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&meta=

//bentjuul

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 29-04-04 00:01

bentjuul for fanden.. Er du syg?? Det kan ikke lade sig at gøre. Sæt dig ind i mp3-filernes opbygning før du udtaler dig. Du aner INTET om det du udtaler dig om kan jeg se.!!!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-04-04 00:08

ting27 > Hvad bilder du dig ind, det kan jo være at Breunski skal bruge lyden, han er sikkert godt klar over at mp3 er lyd. Han skriver intet om at han skal bruge billederne. Men lad være med at blande dig i mine svar. Jeg har bemærket andre steder at du forsøger at lege politimand.

//bentjuul

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 29-04-04 00:17

MPEG layer 3 is a type of audio codec where processed by significant compression from the original audio source with very little loss in sound quality. The compression up to 12:1 produces a very little degradation. Tighter compression can be achieved, but it will effect in sound degradation results.

To obtain certain compression, we must adjust the bit rates. The standart bit rates (near cd quality result) is 128 or 112 kbit/s. Many people claim that low-rate MPEG layer 3 files sound better than Real Audio files with similar bit rates.

The advantage of MP3 is that it can be broken up into pieces, and each piece is still playable. The feature that makes this possible (headerless file format) also means that MP3 files can be made to stream across the net real-time (assuming the playback bitrate and speed of the Internet connection are compatible).

Læs mere om mp3-filer her: http://www.sherlock-holmes.org.uk/Media/Radio/About_MP3_files.htm

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 29-04-04 00:21

Hvis du vil ha billede med kan jeg anbefale at convertere til MPEG 4

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 29-04-04 00:26

MP3 er altså lyddelen af MPEG-formatet. Man kan også kalde den for MPEG-1 layer 3.

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 29-04-04 16:05

Nej Ting27, det er altså bare lyden jeg vil have, jeg ved godt at det ikke fremgik af spørgsmålet, men det er fordi jeg skal bruge musikken.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 29-04-04 16:09

var du på eksperten.dk vil du være blevet smidt ud, eller fået en advarsel fra admin (har selv prøvet det fordi jeg ikke udtrykte mig godt nok i et spørgsmål) Sådan burde reglerne også være her på kandu.dk !!

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 29-04-04 17:47

jamen det er jo ikke forbudt, når det er en privat optagelse efter aftale, så har jeg jo selv fået samtykke til redigere i forhold til det, jeg skal bruge, bare jeg ikke offentliggør musikken.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-04-04 18:03

Breunski > jeg havde forstået at det var lyden du ville have ellers havde du ikke spurgt om avi til mp3 - prøv nogle af de links til at hente musikken ud.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 29-04-04 19:51

jeg afprøver lige de forskellige

Godkendelse af svar
Fra : Breunski

Dato : 29-04-04 21:21

Tak for svaret barneyboy.