/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
USA-system til Europæisk
Fra : Hookey
Vist : 551 gange
100 point
Dato : 25-05-02 22:59

Min datter har modtaget et videobånd fra en veninde i USA men kan ikke afspille det på sin videomaskine på grund af forskel på de to systemer. Hvordan får hun konverteret båndet. Kan man sætte to maskiner sammen med hvert sit system og overspille, eller er der en helt anden løsning?

Accepteret svar
Fra : IceCap

Modtaget 110 point
Dato : 25-05-02 23:09

De fleste kvalitetsvideoer i dag er alle multisystem videoer. Du skal finde en, der har en maskine, der kan afspille NTSC og koble sammen med din egen. Afspillermaskinen konverterer selv fra NTSC til PAL, og du kan så optage med den anden maskine. Bedste resultat opnås med SCART kabel.... Det skulle ikke være svært at finde en multisystemvideo, måske er din egen en sådan.... God fornøjelse.

Godkendelse af svar
Fra : Hookey

Dato : 25-05-02 23:20

Fint. Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-05-02 23:50

"Hookey" <Hookey.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:kSSH8.26211$4f4.841405@news000.worldonline.dk...
> Min datter har modtaget et videobånd fra en veninde i USA men kan ikke
> afspille det på sin videomaskine på grund af forskel på de to systemer.
> Hvordan får hun konverteret båndet. Kan man sætte to maskiner sammen med
> hvert sit system og overspille, eller er der en helt anden løsning?7)
>
Nu er det et spørgsmål, der nok nemmere kan svares på i dk.teknik.tv+video,
men jeg skal da nok prøve. Det er muligt, at finde videoafspillere og
fjernsyn, der kan klare NTSC signaler, men det er måske lidt dyrt, at
anskaffe sig et ekstra fjernsyn, for at se en enkelt video. Jeg kender ikke
til en nem måde at overfører mellem NTSC og PAL via et par videoafspillere,
så den eneste ide, jeg kan få, er at bruge et videograpåper program til sin
computer, hvilket selvfølgelig heller ikke er billigt.

mvh Magnus

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-05-02 23:57

On Sat, 25 May 2002 20:59:06 GMT, "Hookey" <Hookey.news@kandu.dk>
wrote:

>Min datter har modtaget et videobånd fra en veninde i USA men kan ikke
>afspille det på sin videomaskine på grund af forskel på de to systemer.
>Hvordan får hun konverteret båndet. Kan man sætte to maskiner sammen med
>hvert sit system og overspille, eller er der en helt anden løsning?7)

Hej

Næsten alle nyere videomaskiner kan afspille NTSC bånd
som er det format man bruger i USA. ( vi bruger PAL )

Det koster en formue at få konverteret et bånd. Prøv
istedet at afspille det i en anden maskine. Med en
maskine der er købt inden for de sidste 5-6 år skulle
der være en god chance for at det kan lade sig gøre.
Begge mine videoer kan klare NTSC bånd. Selv den
jeg gav 800 for i Føtex.

mvh Mogens

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-05-02 10:36

"Hookey" <Hookey.news@kandu.dk> wrote in message
news:kSSH8.26211$4f4.841405@news000.worldonline.dk...
> Min datter har modtaget et videobånd fra en veninde i USA men kan ikke
> afspille det på sin videomaskine på grund af forskel på de to systemer.
> Hvordan får hun konverteret båndet. Kan man sætte to maskiner sammen med
> hvert sit system og overspille, eller er der en helt anden løsning?7)

Hejsa,
den billigste løsning jeg kender er at du finder et lokalt multimediecenter
(fx. AVK-centeret på Odense Universitet, eller lignende hvor masser af
teknik er samlet), lader som om du hører til i bygningen og beder dem om at
overspille NTSC båndet til et PAL bånd (som du selvfølgelig har med til
dem). Ganske gratis, hvis du da bor i nærheden af et universitet e.l.
hygge
Nicolai

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-05-02 21:45

"Nicolai Zoffmann Heiredal" <heiredal@paradis.dk> skrev i en meddelelse
news:3cf0ac8c$0$70481$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Hookey" <Hookey.news@kandu.dk> wrote in message
> news:kSSH8.26211$4f4.841405@news000.worldonline.dk...
> > Min datter har modtaget et videobånd fra en veninde i USA men kan ikke
> > afspille det på sin videomaskine på grund af forskel på de to systemer.
> > Hvordan får hun konverteret båndet. Kan man sætte to maskiner sammen med
> > hvert sit system og overspille, eller er der en helt anden løsning?7)
>
> Hejsa,
> den billigste løsning jeg kender er at du finder et lokalt
multimediecenter
> (fx. AVK-centeret på Odense Universitet, eller lignende hvor masser af
> teknik er samlet), lader som om du hører til i bygningen og beder dem om
at
> overspille NTSC båndet til et PAL bånd (som du selvfølgelig har med til
> dem). Ganske gratis, hvis du da bor i nærheden af et universitet e.l.
> hygge
> Nicolai
>
Ikke særligt klogt at opfordre til den slags.

Per
SDU Odense medarbejder

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-06-02 17:57

Det kommer da an på om det er brylupsvideoen eller Spiderman. Vent lidt før
du moraliserer.

"Per K" <persen1@NONOyahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:acrhc2$88$1@news.cybercity.dk...
>
> "Nicolai Zoffmann Heiredal" <heiredal@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> news:3cf0ac8c$0$70481$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > "Hookey" <Hookey.news@kandu.dk> wrote in message
> > news:kSSH8.26211$4f4.841405@news000.worldonline.dk...
> > > Min datter har modtaget et videobånd fra en veninde i USA men kan ikke
> > > afspille det på sin videomaskine på grund af forskel på de to
systemer.
> > > Hvordan får hun konverteret båndet. Kan man sætte to maskiner sammen
med
> > > hvert sit system og overspille, eller er der en helt anden løsning?7)
> >
> > Hejsa,
> > den billigste løsning jeg kender er at du finder et lokalt
> multimediecenter
> > (fx. AVK-centeret på Odense Universitet, eller lignende hvor masser af
> > teknik er samlet), lader som om du hører til i bygningen og beder dem om
> at
> > overspille NTSC båndet til et PAL bånd (som du selvfølgelig har med til
> > dem). Ganske gratis, hvis du da bor i nærheden af et universitet e.l.
> > hygge
> > Nicolai
> >
> Ikke særligt klogt at opfordre til den slags.
>
> Per
> SDU Odense medarbejder
>