/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
drukner efter kørsel
Fra : jenssj
Vist : 726 gange
200 point
Dato : 27-04-04 21:57

Jeg har en 45 knallert som drukner når jeg har kørt langt på den.
Kan så ikke starte.
Små korte turer er der ikke noget ivejen.
Kan godt starte.
Ny membrar er sat i.
Er der nogle der kan hjælpe mig????

Hiksen Jens

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 27-04-04 21:59

Har du pillet ved den??

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 27-04-04 22:10

Det lyder som om den varme der opstår ved lange ture på et tidspunkt "forplanter" sig til dit svømmerhus som derved ikke lukker 100% og "flyder over". Det giver så det problem du beskriver. Jeg har oplevet det på mine MC'er (ældre Bonneville) og løste det ved at montere en tykkere (gammeldags fiber)pakning mellem cylinder(topstykke) og karb. ....selvom afstanden kun blev forøget med ca. 2 mm var det nok til at jeg både kunne holde den igang ved lyskryds og kunne starte umiddelbart efter med varm motor.

Prøv dette og skriv igen!!!

Hels og Lykke!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-04-04 22:47

Når du starter og den er meget varm så skl du tage den op på støttefoden og starte med fuld gashåndtag da du derved gennemlufter motoren for den ophede benzin der står for meget af i kaburator indsugning og cylinder Det kan også være at den trænger til en motorvask da skidt støv og andet møg holder fint på varmen og den skulle den gerne af med
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-04-04 22:48

Og et nyt tændrør ku den måske også trænge til
Mvh Sune

Kommentar
Fra : jenssj

Dato : 27-04-04 23:24

Det med de tykke pakninger forstår jeg ikke.
Pakningen mellem top/cyl er at metal.
Kap/studs er der en meget tyk pakning med en oring.
Studs/membranpladen er der en tynd pak.
Hilsen Jens

Kommentar
Fra : jenssj

Dato : 27-04-04 23:40

PS.
Den er droslet på tæningen det er koblet fra så der er pillet ved den.
Der står i bogen at svømme niveau er 8mm???
Hilsen Jens

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 28-04-04 07:53

Grunden til at man (også) benævner de studse der forbinder karb med motoren som KØLEKLODSER er ikke tilfældigt! De har faktisk en kølefunktion foruden at være "kanal/gennemgang" for benzin/luftblandingen. Som sune skriver kan du ved varm motor gennemlufte motor/forbrændingskammer/karb ved ovennævnte metode. En (især tunet) motor som kører race har ikke i den grad brug for den samme køling til karb'en idet det er med "øret i bund" hele tiden, men os der kører i bytrafik med brug for tomgangskørsel af og til har brug denne køling af benzin/karburator for at holde den igang.

God fornøjelse!!!

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 28-04-04 08:43

hej har lige prøvet det samme og det hjalp med et nyt tændrør...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-04-04 09:52

Kort og godt... det er et kaburerings-problem (benzin/luft blanding) - lyt lidt til Palle & Sune
Pas på med det der pakningssnak. Leg lidt med dine indstillinger først, måske lige en smut ned forbi den lokale knallertforhandler - det koster jo ikke at snakke med ham.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-05-04 23:33

Har du fået den til at kører ordentligt ???
Mvh Sune

Kommentar
Fra : jenssj

Dato : 13-05-04 22:29

Jeg har fået den til at kører.Men den starter nu hvis jer bruger kickstarter ca. 6-8 gange.
Den bøsning der sidder ved kickstarter var maget slidt,det betød at de tandhjul der skulle gribe i krumtappen ikke fik fat heletiden,ny isat det var nok det der hjalp mest.
Jeg satte gas nålen helt ned, just svømmer lidt,just luft.
Palle skrev til en ande at når man satte nålen ned skulle man skruge luftskrugen ud det er en ikke rigtigt man skal skruge den ind fandt jeg udaf.
Så jeg har stadig lidt problemer.
Kan det værer tændingen.
Jeg har sat ny tændspole i for ca 6 mdr. siden det hjalp heller ikke.
Er der andre ting ved tændingen der kan værer slidt.
Jeg tror ikke at det cdi da når er startet kører den godt.
Tak for alle de svar jeg har fået.
Jeg har ikke svaret fordi at jeg har rodet med den.

Hilsen Jens