/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Erfaring med Fiat Panda
Fra : thulin
Vist : 1346 gange
170 point
Dato : 27-04-04 15:51

Er der nogen som har noget erfaring med den "nye" Fiat Panda ???

Jeg går og kigger på at købe den som diesel model, den er dog først introduceret i DK 1/42004 så erfaring med lige netop den model kan jeg nok ikke få meget feedback.

Men er der andre som har erfaring med JTD 1.3 Active, som er den nye diesel motor fra Fiat.
Kan denne motor overholde de 22.2 Km/l som Fiat siger ???

Accepteret svar
Fra : ruma01

Modtaget 170 point
Dato : 27-04-04 19:51

Jeg syntes pandaen er en ret fin bil (arbejder på et fiat værksted) men kender dog ikke så meget til 1,3 multijet endnu.. vi har solgt en del og det enenst der har været med dem er de skulle opdateres i softwaren pga de svingede i omd. ved tomgang ( det er dog kun benz versioner vi har solgt.)
men mit indtryk af bilen er at de er blevet bedre til at komme efter de småfejl der har været ved mange andre modeller ... og finishen er bedre.
men hvis du køber sådan en så undervognsbehandel den med det samme.. det vil du ikke fortryde.. håber det kan hjælpe en smule...

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 27-04-04 21:44

Jeg lader den lige stå åben lidt endnu, Men tak indtil videre Ruma01 for din gode besvarelse.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 27-04-04 22:15

Du kan roligt regne med at du kører LANGT på literen med den omtalte dieselmoter. De er HELT IGENNEM en tilsvarende benzinudgave ligestillet og i visse tilfælde overlegen. Så vent til du kan få den som JTD'er.
Selve bilen er jo en "miniputbil" som ikke egner sig til en storfamilie med børn og vovse, men er uovertruffen som eksemvis pendlerbil.

Held og Lykke med den!!!

Mvh
Palle Jensen

Godkendelse af svar
Fra : thulin

Dato : 27-04-04 22:59

Tak til jer begge to, desværre kan man ikke dele pointene op.

Kommentar
Fra : ruma01

Dato : 30-04-04 20:14

giv du bare palle pointene... det er ikke dem jeg er her for..

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 30-10-06 12:12

En lille opdatering på dette indlæg.

Jeg købte en Fiat Panda 1.3 multijet.

Fik den undervognsbehandlet inden vi modtog den.

Det er det værste bil køb jeg har gjort, masser af fejl og omlakeringer.

Fiat Danmark var nu ganske udemærket til at få styr på tingene, og har rep. uden problemer, så 90% af irretationen er at værkstedet ikke kan håndtere sagen, der gør det til en træls oplevelse, at man skal undvære sin bil 1½ mdr. på 2 år. Når det hele kunne være klaret på 1 uge.

Se den fulde historie her:

http://www.thulinsite.dk/cars/Fiat_Panda.htm