/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hjælp til installation af JVC subwoofer
Fra : Yamaha_RD_350
Vist : 683 gange
120 point
Dato : 27-04-04 15:17

Jeg har lige købt en aktiv JVC subwoofer model SP-PWA10, der tidligere har været en del af et samlet home cinema sæt model XV-THA10R. Mit problem er at indgangen i subwooferen er et specielt 8-benet stik og jeg ved ikke hvilke ben jeg skal bruge for at koble den til sub-udgangen på min forstærker (JVC RX-5032V). Ligeledes ved jeg heller ikke om subwooferen skal have et indgangssignal for at tænde. Oprindeligt har der blot været et kabel mellem DVDén og subwooferen.
Jeg håber nogen kan hjælpe mig, da det jo ikke er særligt sjovt at have den til at stå til pynt !!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-04-04 15:23

Se det var mindre skægt.

Du har naturligvis spurgt importøren?

Betingelsen for at du har en chance, er at subwooferen er med indbygget forstærker. Er det tilfældet?

Umiddelbart ville jeg frygtelig gerne se et diagram inden jeg kommer med et bud.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-04-04 15:40

aarrgg har lige ´fundet vejledningen. Sub'en rummer forstærkere til bag, front og center ligeledes. Ikke nogen god ting. Det er ikke nogen egnet kombination.

Gå i Klubben og køb en der passer til opgaven.

Skal den genbruges, kan du få et vildt "forsøgsråd" (hvis du er ligeglad). Klip det ene stik af, "brum" dig frem til den ledning der er subsignalet.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-04-04 15:43

Eller hvis du har sagerne - adskil og se eller mål dig frem!

Kommentar
Fra : Yamaha_RD_350

Dato : 27-04-04 22:44

Jeg har ikke lige et diagram og kan heller ikke finde et på nettet. Jeg købte sub´en meget billigt og da den har hørt til et sæt til ca. 12000 kr burde den da være lidt arbejde vær ikke ?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-04-04 08:06

Korrekt, men den er ikke egnet og født til det du vil.

Hvis jeg havde begge apparater inden for min rækkevidde, tror jeg også det kunne lade sig fuske. Men på afstand kan jeg ikke give dig en opskrift.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-05-04 16:16

Hva' fandt du på?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-08-04 09:44

?

Kommentar
Fra : cfs123

Dato : 10-10-04 17:21

Hej med jer. Håber i læser det her. jeg har lige købt XV-THA10R som er en del af sættet der hedder TH-A10R og mangler SP-PWA10, eller noget der kan bruges istedet. Nogle ideer?