/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Tip til videoovervågning
Fra : flemse123
Vist : 670 gange
100 point
Dato : 24-05-02 21:52

Hej !
Håber at dette forum er det rette sted.
Sp. går på tip til, om der findes et mikrokamera, der ikke fylder alt for meget (næsten usynlig ) i forbindelse med videoovervågning af et rum.
Det skal kunne sende trådløst gerne med mikrofon samt kunne lagres på en pc harddisk.
På forhånd tak !
FlF

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 24-05-02 21:59

Jeg var på Virksomheds- elektronikmesse i Herninghallerne sidste år, der var et kamera, der var så lille at det kunne gemmes i et hul der var en 3. del af hullet til en stikkontakt. De havde boret et hul nederst mellem de 2 almindelige huller i en stikkontakt så man ikke lagde mærke til det - så ja, de findes

Her er en beskrivelse af, midstekravene for en computer der skal kunne håndtere 15 billeder i sekundet (mennesketsøje kræver 25 for at det virker flydende.) Medmindre du har en meget god grund, til at den skal tilsluttes en computer kan jeg ikke se fordelene.

Når det også skal være trådløst og med mikrofon bliver det i hvert fald dyr - hvis du har planlagt, at bruge det privat, bliver det nok endda for dyrt.

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 24-05-02 21:59
Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-05-02 21:03

"flemse123" <flemse123.news@kandu.dk> wrote in message
news:2NwH8.22858$4f4.794862@news000.worldonline.dk...
> Hej !
> Håber at dette forum er det rette sted.
> Sp. går på tip til, om der findes et mikrokamera, der ikke fylder alt
> for meget (næsten usynlig ) i forbindelse med videoovervågning af et
> rum.

Hvis du seriøs mener "usynlig" altså på størrelse med en nåleknappehoved, så
ja; Men du for aldrig penge til det.
Ville det ikke være nemmere, at tage et webcam (eller camara i den
størrelse) og gemme bag noget? Ligge det op på loftet, og så bore et lille
hul i luftet på 3mm ?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-05-02 23:10

> > Sp. går på tip til, om der findes et mikrokamera, der ikke fylder alt
> > for meget (næsten usynlig ) i forbindelse med videoovervågning af et
> > rum.

Søg evt. på google efter surveillance - der er mange spændende ting
imellem... Personligt har jeg en skurkagtig tanke om at investere i en
retningsbestemt mikrofon og nogle dirke (Bare for sjov skyld selvfølgelig!)

Mvh Thomas

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 25-05-02 00:39

>>Personligt har jeg en skurkagtig tanke om at investere i en
>>retningsbestemt mikrofon og nogle dirke (Bare for sjov skyld selvfølgelig!)

Der er ret høje krav til folk, der vil købe dirke - også i USA. Så skal du vel uden for EU og håbe at den ikke bliver snuppet i tolden (hvis det er ulovligt at importere).

Kommentar
Fra : flemse123

Dato : 25-05-02 17:20

Tak indtil nu, er der noget med priser nogle steder ?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-05-02 21:43

LOL@Thomas

--
Greetings and regards,
H.C. Bruus
DK-VACC http://www.vacc.dk

"Thomas Smedebøl" <whisdow@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:acmdnq$21vv$1@news.cybercity.dk...
> > > Sp. går på tip til, om der findes et mikrokamera, der ikke fylder alt
> > > for meget (næsten usynlig ) i forbindelse med videoovervågning af et
> > > rum.
>
> Søg evt. på google efter surveillance - der er mange spændende ting
> imellem... Personligt har jeg en skurkagtig tanke om at investere i en
> retningsbestemt mikrofon og nogle dirke (Bare for sjov skyld
selvfølgelig!)
>
> Mvh Thomas
>

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 28-05-02 10:23

Jeg vil tro, at det er svært, at finde en pris. Men prøv at ring og snak med et af selskaber, find deres adresse på De Gule Side. De kan bedre give et prisoverslag. Jeg tror ikke, at der er nogen, der ligger inde med en pris på det du skal have - det er jo ikke ligefrem en standardløsning.

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 100 point
Dato : 29-06-02 21:15

Hej flemse123,

Nu ved jeg ikke lige hvor meget den må koste eller om du har fundet en løsning... men de har en her der er trådløs og meget bitte...
http://www.superinventos.com/S130350e.htm
plus der en del informationer omkring den... men den koster sådan ca. 400,- euro, ca. 3200,- jeg har sat 1 euro = 8,- kr den er godt nok lidt mindre, men 8 er nemmere at regne med end 7 et eller andet....
og her nogle andre trådlåse dimsedutter de også har...
http://www.superinventos.com/wireless.htm

her er der nogle forskellige almindelige ting med indbygget trådlås mini video kamera...
http://www.airtightinvestigations.com/wireless.html
sådan som f.eks. i en clock alarm, et maleri eller en brand alarm blandt andet.

de har også nogle produkter her... men der er ingen pris med...
http://www.laser-point.gr/pro_uk/asyr_kam_uk.htm

Håber det ka' bruges...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : flemse123

Dato : 30-06-02 14:22

Tak for svaret strarup.