/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Hundeloven
Fra : chela
Vist : 811 gange
10 point
Dato : 27-04-04 07:08

Hej hvor meget må og kan hunde stå at gø, før der sker noget efter en politianmeldelse, hvis de/den gør når der kommer nogen, når den leger bold når andre hunde gør og man så stopper det indenfor få sekunder men stadig bliver politianmeldt er politiet så nød til at fjerne hunden bare fordi den som har politianmeldt har set sig sur på dette. Eller er det et spørgsmål og tid eller hvad anmelderne mener??????????????
Jeg kender hundeloven §4, men der er ikkke sat gø tid på denne.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-04-04 08:47

Hej chela
Jeg tror du skal kigge under støjgener (loven om støj) i stedet. Støjgener stammer jo ikke KUN fra hunde / dyr.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-04-04 08:55
Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 27-04-04 09:03

Hej Chela.

Jeg har lige kigget på noterne til bestemmelsen i Karnov, og der står ikke noget om hvor meget hunden må gø før den bliver fjernet. Det gøres dog på den anden side klart, at alle andre muligheder skal være udtømt. Samtidig skal der være tale om en væsentlig ulempe, og Justitsministeriet har f.eks. omstødt en afgørelse fra politiet om fjernelse, hvor 5 ud af 6 naboer følte sig generet.

Som du ser er der meget lidt fast at tage fat i, men det ser ud til, at din nabo vil få svært ved at få fjernet din hund ved chikanøse anmeldelser. Politiet kan i stedet for at fjerne din hund, give dig en bøde for ikke at følge deres pålæg. Er der tale om chikane fra din nabo, må vi da håbe, at politiet kan gennemskue det.

Jensen

Kommentar
Fra : chela

Dato : 27-04-04 09:17

Ja jeg tro anmelder har et problem med alt støj, nabo til den anden side siger at jo den gør men kun når der kommer nogen eller når den leger med bold og ved andre hunde der gør. Men han er ikke til at snakke med. For hans ved alt om hunde og de må ikke gø iflg. ham. Jeg snakker ellers med alle men ham her hvad gør man med sådan et menneske?????

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-04-04 09:31

Fortæl ham "Den som tror at vide alt, ved slet ingen ting"
Kinesisk ordsprog.

Ja du står i en "kedelig" situation. Man kan jo kun håbe at RyeJensen har ret i sin udtalelse:
Citat
Er der tale om chikane fra din nabo, må vi da håbe, at politiet kan gennemskue det.