/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Grafikkort bytte... bliver jeg snydt?
Fra : palle22
Vist : 432 gange
50 point
Dato : 25-04-04 09:12

Hej.
Jeg har et GigaByte radeon 9600pro ultra, som kører 500/600mhz. Det er fra november03.
Nu er der så en fyr der vil bytte med mig.

Han har et ASUS ti4200 (v8420) som er to år gammelt. Det er monteret med en Zahlman ZM80C heatpipe, og blæseren dertil medfølger også.

Han vil give 550,- i bytte. Er det rimeligt? Bliver nogen af os snydt?

Mit kort kostede 700 brugt da jeg købte det for en måned siden.

Ved godt det er dumt at nedgradere, men har ikke brug for det store kort, spiller mest cs condition zero.

Tak for hjælpen. VH Palle

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 25-04-04 09:18

Hvis det andet kort lever op ti lde krav du stiller til et grafikkort, og du i øvrigt selv er tilfreds med handelen så bliver du jo ikke snydt, det er jo et subjektivkt spørgsmål som er svært for andre at svare ja eller nej på.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 25-04-04 09:21

ja, men hvad vile de to kort kunne indbringe hver især, i en ærlig handel?
Ville jeg kunne få 500 for det ti4200?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 25-04-04 09:30

I en ÆRLIG handel?????

Hvad har du da gang i med den byttehandel da??

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 25-04-04 09:32

Sammenlign priserne i feks. den blå avis
Hvis i begge er tilfredse, er det da vel ok.
Om en måned er priserne jo nok anderledes, alligevel.
Men måske en lille aftale om en fortrydelses periode hvis nu noget ikke virker for en af jer.
og for en ordens skyld , vær sammen om at isætte hver jeres, så i begge ved at tingene virker.
Så undgår i at der er tvivl om kortets tilstand senere.

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 60 point
Dato : 25-04-04 09:35

lidt hovedregning siger mig at du ender med et kort til 150 kr.
måske var det den anden fyr der skulle stille dette spørgsmål

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 25-04-04 09:39

natmaden, ja det er jo det jeg mener... Og de 150,- er zalman køleren alene værd. Så skal jeg ikke bare slå til? Vi bor henholdsvis i århus og på fyn, så vi kan ikke hjælpe hinanden med at isætte kortene, de skal sendes med posten

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 25-04-04 10:06

jeg ville gøre det, det er jo hans eget forslag. men hvis du ikke kender han kan det jo være lidt af et spil

Godkendelse af svar
Fra : palle22

Dato : 25-04-04 10:13

Tak for svaret natmaden.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 25-04-04 10:25

held og lykke med dit bytte