/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Kan man importere en scooter??
Fra : ss_mede
Vist : 818 gange
100 point
Dato : 23-04-04 17:09

Hej alle "kanduer" :D

Jeg skal have en scooter om ca. 2 måneder men er godt træt af at man ikke kan få en med 4 takts moter......

Men er der en mulighed for at importere f.eks. en scooter fra USA og så indregistrere den i Danmark?

Her tænker jeg f.eks. på en Honda Metropolitan hvis nogen kender den....

Det er en 49cc men er der andre ting der skal overholdes mon ?

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 23-04-04 17:12

Muligt er det sikkert.
Men den skal overholde de danske regler, dvs. den skal sikkert plomberes, måske noget af mototren skal ombygges og hvad ved jeg........
Så alt i alt, kan det ikke betale sig.....

Men der skulle inden for den nærmeste fremtid komme noge af de der 4-takt scootere til DK, så vent lidt endnu........

Mordex.

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 23-04-04 17:39

Det bliver formodenligt vedtaget ved lov om ikke så længe at der ikke må sælges 2taktere fra nye af mere, da de forurener alt for meget, og så kan du jo købe dig en 4takter der!

Kommentar
Fra : Stephensen

Dato : 26-04-04 01:17

Det kan man godt - en af mine venner har gjort det
Han gjorde det med en 4 gears Yamaha, fra England!

Det var der ingen problemer i, den kom i en kontainer, det kostede ikke engang særlig meget.

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 26-04-04 06:37

Stephensen >>> Men er den så blevet registreret i Danmark ?

Accepteret svar
Fra : permaler

Modtaget 100 point
Dato : 15-06-04 22:30

Jeg vil ikke anbefale at importere en fra udlandet (er det en 45 du tænker på da du skriver om ar reg. den i dk?)
Købte sidste år en scooter af en som havde boet i tyskland og så taget sin 45 scooter med til dk. der var faktik ikke andet end bøvl med det! Den skal både til syn og toldvæsen og så (hvis den ikke kan købes i dk ) så skal den tybegodkendes og det koster nemt "spidsen af en jetjager" det endte med at jeg købte en skadet dansk og flyttede det hele over på det danske stel.
ps. har set bla. i dba. at der er kommet en ny45 scooter m. 4 takt motor til knap 7500kr + nr.plade
og denkommer efter ferien i 30scooter

Godkendelse af svar
Fra : ss_mede

Dato : 16-06-04 12:04

Tak for svaret permaler.