/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Stribemaling?
Fra : food_life
Vist : 652 gange
50 point
Dato : 23-05-02 08:44

Stribemaling?

Vandlinien på vores båd er ca. 8 cm. Bred og blå! For et par år siden forsøgte vi at male den op der hvor den trængte! Det skaller nu af – hvad gør jeg for at undgå dette?

Accepteret svar
Fra : Anakardian

Modtaget 50 point
Dato : 23-05-02 10:30

Hej food_life

Jeg har haft gode erfaringer med billak. Jeg var søspejder og et par år før jeg startede havde de fået malet fribordet på deres to joller med billak af en autolakker. Jeg vil tro at det nu er ca 10 år siden de blev malet og det eneste der skal til er normal rengøring og polering med de produkter man bu bruger. Reperationer ef lakken er rimelig nemt, slib let og rens af for støv. Brug en gammel neglelakbeholder til en lille sjat lak og penselen der er i beholderen.

Dine striber skal jo nok slibes ned til der ikke er mere gammel maling og så er det ellers "bare" at dække af og male. Det bedste resultat vil du nok få ved at bruge en sprøjtepistol, men den sviner jo ad h...... til.

God vind

Michael

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-05-02 11:51

food_life <food_life.news@kandu.dk> skrev:
> Stribemaling?
>
> Vandlinien på vores båd er ca. 8 cm. Bred og blå! For et par år siden
> forsøgte vi at male den op der hvor den trængte! Det skaller nu af –
> hvad gør jeg for at undgå dette?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Hvilke maling anvendte du?
v.h. Lars A.

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 23-05-02 13:27

Kan ikke huske navnet; men købt i en bådforretning til formålet!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-05-02 23:30

"food_life" <food_life.news@kandu.dk> skrev

> Vandlinien på vores båd er ca. 8 cm. Bred og blå! For et par år siden
> forsøgte vi at male den op der hvor den trængte! Det skaller nu af -
> hvad gør jeg for at undgå dette?

Sørger for, at grundarbejdet er udført korrekt. Rens af med affedter, slib
alt gammel maling væk, gerne ind til gelcoat eller grundmaling. Affedt igen.
Påfør derefter 3-4 lag lightprimer og lad tørre efter dåsens anvisninger.
Derefter 3 til 5 gange slutmaling af en god kvalitet.

Hvis det er en træbåd kan du ikke bruge lightprimer, men derimod
yachtprimer. Er det en metal eller plastikbåd anbefales hempels 5555 som
slutmaling (polybest)

Claus