/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Elektrisk turbo..?!?!
Fra : MacDaddy
Vist : 3199 gange
50 point
Dato : 23-05-02 00:51

Hej Folkens

For et stykke tid siden læste jeg en artikel om en elektrisk drevet turbo, som man relativt nemt kunne montere på indsugningsmanifolden i sin bil. Den er altså ikke drevet af udstødningsgasserne - men af elektricitet..!!

Hvad giver den af kræfter..?
Hvad koster det..?
Hvor kan jeg læse mere om den slags..?

Venligst MacDaddy

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-05-02 04:10

"MacDaddy" <MacDaddy.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:fdVG8.2250$N46.169322@news010.worldonline.dk...
KLIP

Hej dig.

> Hvor kan jeg læse mere om den slags..?

Her: http://www.turbozet.com/

--
Mvh
Hr. Bjørn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-05-02 06:54

"BeeJay" <ursusmajor@pFJERNDETTEost3.tele.dk> wrote:

>Her: http://www.turbozet.com/

Hm...

--
Allan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-05-02 07:41

Hmm... ja. Den ville jeg gerne se testet i et ordentligt og seriøst
bilmagasin.

MVH Klaus
>
> >Her: http://www.turbozet.com/
>
> Hm...
>
> --
> Allan

Kommentar
Fra : MacDaddy

Dato : 23-05-02 10:48

Den elektriske turbo giver ikke så meget effekt som den almindelige - men den fungere fint, kan jeg huske, jeg læste i et dansk blad.. Måske Bilmagasinet, VMax eller JP Motor...

Men hvem ved noget mere præcist..??

MacDaddy

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-05-02 09:03

> For et stykke tid siden læste jeg en artikel om en elektrisk drevet
> turbo, som man relativt nemt kunne montere på indsugningsmanifolden i
> sin bil. Den er altså ikke drevet af udstødningsgasserne - men af
> elektricitet..!!
>
> Hvad giver den af kræfter..?
> Hvad koster det..?
> Hvor kan jeg læse mere om den slags..?

Jeg tror du skal holde fingrene langt væk fra det skrammel. Man kan tydelig
se på kurverne at turbo'en ikke kan levere særlig meget luft og derfor
heller ikke ændre meget på hk og moment.
Så du vil blive slemt skuffet hvis de par heste er alt hvad den giver.

Firmaet virker også meget useriøs når de taler om forbedringer i
benzinøkonomi på 30% og så med så lille turbovirkning som kurverne viser.
At jeg ikke har kunnet finde nogen oplysninger om hvor mange L/s, ladetryk
eller andre oplysninger om turboens dynamiske formåen gør jo at man kun kan
gisne om en stort set virkningsløs turbo.

Der skal desuden en del HK til at opbygge et solidt ladetryk på 0,2-0,3 bar
så hvis en elektrisk turbo skulle kunne klare dette, så ville den dræne ALT
strøm som generator og batteri kunne levere.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Kommentar
Fra : MacDaddy

Dato : 23-05-02 10:58

Hej igen

Det er IKKE den turbo, der er linket til i ovenstående indlæg. Jeg er helt enig i, at det virker dybt useriøst, og at det er langt ude at love det, som de gør...

Men igen - jeg er sikker på at have læst om et fornuftigt system, der er elektrisk drevet. I den pågældende artikel var det allerede monteret i en bil, og det virkede fint. Såvidt jeg husker var der ikke tale om en mer-effekt på mere end omkring 10-20 procent...

MacDaddy

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-05-02 09:53

> Den elektriske turbo giver ikke så meget effekt som den almindelige -
> men den fungere fint, kan jeg huske, jeg læste i et dansk blad.. Måske
> Bilmagasinet, VMax eller JP Motor...
>
> Men hvem ved noget mere præcist..??

Øh har du ikke set moment og hk kurverne på hjemmesiden?
De fortæller da alt om virkningen, (eller mangel på samme)

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Kommentar
Fra : MacDaddy

Dato : 23-05-02 11:35

Øhh... Nu skrev jeg jo lige, at det IKKE var det produkt, der var linket til i ovenstående indlæg...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-05-02 10:31

>
> Det er IKKE den turbo, der er linket til i ovenstående indlæg. Jeg er
> helt enig i, at det virker dybt useriøst, og at det er langt ude at love
> det, som de gør...
>
> Men igen - jeg er sikker på at have læst om et fornuftigt system, der er
> elektrisk drevet. I den pågældende artikel var det allerede monteret i
> en bil, og det virkede fint. Såvidt jeg husker var der ikke tale om en
> mer-effekt på mere end omkring 10-20 procent...

Hej ...MacDaddy

Inden jeg skrev.. dette indlæg har, jeg rodet rundt for at finde nogen tlf.
nr. " det du snakker om.. har jeg set monteret på en Peugeot 106.. Ganske
prof ! effekt ifølge data omkring 15 hk.. og er ikke købt i bilka.

Du kan maile til mig ... så skal jeg sende et par tlf. nr-- prøv evt. at
spørge inde i . www.peg om de kender til. den 106..

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : MacDaddy

Dato : 23-05-02 12:00

Ringede lige til redaktionen på VMax..

De har ikke beskrevet en bil med elektrisk turbo. De kender godt til systemet - men har kun kendskab til en fyr i herning, der sælger elektriske kompressorer. Og dem mente de i øvrigt, der havde været nogle problemer med... (Ifølge Henrik)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-05-02 12:19

"MacDaddy" <MacDaddy.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:fdVG8.2250$N46.169322@news010.worldonline.dk...

> Hvad giver den af kræfter..?

Tjae, hvis ser på http://www.turbozet.com/benefit.htm
Gasoline engine gets more effect after run 10,000 km/h later. (3¡­13) Diesel
engine gets more effect after run 20,000 km/h later. (3¡­13)
TURBO Zet makes increase engine response power..

Ja, jeg skal da lige love for at der kommer spark i kadytten med sådan et
sæt på :)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-05-02 20:52

> For et stykke tid siden læste jeg en artikel om en elektrisk drevet
> turbo, som man relativt nemt kunne montere på indsugningsmanifolden i
> sin bil. Den er altså ikke drevet af udstødningsgasserne - men af
> elektricitet..!!
>
> Venligst MacDaddy
>
Davs.

Jeg tror nok at jeg mindes, at jeg kan huske, at jeg vist nok også har læst
om den dims, og det er helt sikkert ikke den der er vist på den famøse
hjemmeside........

Jeg husker også at det var Herning carstyling (scandinavin carstyling) er
solgte dem. Held og lykke med jagten.

PS. Vil da også gerne vide hvad du finder ud af....

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-05-02 21:46

> Jeg husker også at det var Herning carstyling (scandinavin carstyling) er
> solgte dem. Held og lykke med jagten.

det var nu nok ikke fordi han solgte dem at de ikke virkede men det hjalp
nok til!!!

Henrik

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-05-02 22:19

> > Jeg husker også at det var Herning carstyling (scandinavin carstyling)
er
> > solgte dem. Held og lykke med jagten.
>
det var nu nok ikke fordi han solgte dem at de ikke virkede men det hjalp
nok til!!!
>
> Henrik
>

Kender ikke dem der inde, men MacDaddy ville jo også bare høre på dem, jeg
har ikke en selv, men er da villig til at prøve, også hvis de ikke virker så
skal jeg nu nok rakke ned på både dem og dimsen...

Jonny

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-05-02 10:25

On Wed, 22 May 2002 22:51:03 GMT, "MacDaddy" <MacDaddy.news@kandu.dk>
wrote:

>For et stykke tid siden læste jeg en artikel om en elektrisk drevet
>turbo, som man relativt nemt kunne montere på indsugningsmanifolden i
>sin bil. Den er altså ikke drevet af udstødningsgasserne - men af
>elektricitet..!!
>
Kan det tænkes at være denne her: http://www.electricsupercharger.com/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-05-02 15:07

> Kender ikke dem der inde, men MacDaddy ville jo også bare høre på dem, jeg
> har ikke en selv, men er da villig til at prøve, også hvis de ikke virker

> skal jeg nu nok rakke ned på både dem og dimsen...

Prøv at regne lidt på hvor stor effekt der skal til for at trække den
ønskede mængde luft igennem og ved det givne tryk.....For at få noget
brugbart ud af det skal du bruge en elmotor af en sådan størrelse at al lys
går ud på bilen når du tænder "turboladeren".......

Igen kan det knibe at få en 100mm tandrem til at overføre effekt nok til en
14/71kompressor, selv ved ca 7000rpm er momentet så stort at remmen er i
fare for at knække konstant.....

Henrik

Kommentar
Fra : Lightyear

Dato : 26-05-02 21:08

prøv lige at se demovideo fra cb´s link - tak for kaffe

Kommentar
Fra : NitroOS

Dato : 15-06-02 01:01

Hej MacDaddy..

Den Elektriske turbo som der er tale kunne godt være www.elctricsupercharger.com som CB nævnte lidt længere oppe..
Jeg har lige bestilt så'n én for at finde ud af selv samme...
Jeg overvejer at importerer dem, og sælge dem med montering hvis det altså virker..
Jeg regner med at få den med UPS på Onsdag, og så snart jeg har fået prøvet den og kørt nogle tests kan i alle få besked..

Jeg skriver et Tip så i kan læse hva' det hele handler om og om det virker..

Mvh.

NitroOS

Accepteret svar
Fra : NitroOS

Modtaget 50 point
Dato : 15-06-02 01:05

Hej MacDaddy..

Den Elektriske turbo som der er tale kunne godt være www.elctricsupercharger.com som CB nævnte lidt længere oppe..
Jeg har lige bestilt så'n én for at finde ud af selv samme...
Jeg overvejer at importerer dem, og sælge dem med montering hvis det altså virker..
Jeg regner med at få den med UPS på Onsdag, og så snart jeg har fået prøvet den og kørt nogle tests kan i alle få besked..

Jeg skriver et Tip så i kan læse hva' det hele handler om og om det virker..

Mht. www.turbozet.com skriver de jo udtrykkeligt på deres side at produktet IKKE er til effektforøgelse, men kun til bedre forbrænding/speeder respons og økonomi.

Mvh.

NitroOS