/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
sandblæse glas (vinduesparti)
Fra : sizematters
Vist : 496 gange
50 point
Dato : 22-04-04 17:33

Nogen der kender en der kan sandblæse glas (vinduesparti) i evt. mønster...

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 22-04-04 17:37

Музей истории компьютеров

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 22-04-04 17:39

Det ville måske være en idé aat fortælle hvor det skulle gøres,bortset fra et vinduesparti

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 22-04-04 17:55

> sizematters
Du skriver "sandblæse", men jeg tror du mener at "ætse" et mønster, som for eksempel på de gamle franske restauranter.
Man tager glasset op påfører en voks, der hvor glasset IKKE skal være mat.(Nærmest en negativ)
Derefter i et syrebad, som materer glasset.
Sluttelig fjernes voks, og det klare parti fremkommer.

En normal sandblæsning er for hård "kost" for glas. Ovennævnte er "rigtig" håndværk, som man er eksperter på i Frankrig og Spanien. Om nogle i Danmark kan håndværket ? .. men det koster !

/PG

Kommentar
Fra : Styrmose

Dato : 03-05-04 09:20

Henvend di (kræver at du har glasset med / får det hentet) til Glarmester Høyer hjørnet af Skånegade og Holmbladsgade Amager tlf 32 95 22 33. Han kan få det ordnet for dig.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 20-05-04 01:54

Hallo, er det ikke på tide at lukke spørgsmålet ? .. Accepter ét af svarene !
/PG