/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Byggefirmaer
Fra : Jesper2002
Vist : 486 gange
100 point
Dato : 22-04-04 16:47

Hej

Min Kone og Jeg står og skal til at bygge hus.
Vi er fundet frem til at det skal være et murstenshus, da træhus ikke lige er os.

Vi har set 12 udstillingshuse (de 8 huse var bo & byg) og fået en masse brochure.

Hvordan kommer man videre. Vi har jo en ide om hvordan vores hus skal se ud og regner da med, at det ville alle byggefirma kunne klare. Vi ønsker ganske alm. type/vinkelhus.ca.160 kvm som vi selv har tegnet.

Da vi jo ikke har overskud til at gå i krig med alle byggefirmaer, ville vi gerne høre om nogle som har nogle gode råd til hvordan vi får rydet lidt ud af bunken af firmaer. Måske at der er nogle som har nogle anbefalinger. Prisen har en betydning, så nogle som kender lidt til det område, hører jeg også gerne om.

Gerne links ..

Vi skal bygge i Sønderborg(sønderjylland), så firmaer som ikke bygger i området har ingen interesse.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-04-04 16:55
Kommentar
Fra : 1133

Dato : 22-04-04 16:59

hej
jeg kender ikke til sønderborg bor iden anden ende af landet
men husk at få ALT nedskrevet og betal ikke før det
er som står nedskrevet da nogle håndværkere er lige stabile
har hørt fra en kollega hvis søn er ved at bygge hus han mangler
mange ting som ikke er færdige men han har ikke betalt det hele
endnu men som hans svigerfar sagde der skal snart betales moms
så de kommer nok snart

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-04-04 16:59

Eurodan, hvis man er til valmede gavle.

FM Huse i Horsens

Kommentar
Fra : Jesper2002

Dato : 22-04-04 17:11

Hej

Gavlen skal nu ikke valmede men prisen for afvalmetag koster ikke noget betydelig.

Søger oplysninger om byggefirmaer der bygger i Sønderjylland.

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 22-04-04 17:39

hold jer fra erodan,der er kun brugt billige materialer til dyre penge for dig,Mange klager over dette,samt byggesjusk,find et andet firma.
eskild

Kommentar
Fra : smut

Dato : 22-04-04 21:07

eurodan bygger ikke huse som man selv har tegnet de har nogle grund modeller som man så kan lave om på prisen ligger nok middel men de har også nogle modeller som er meget billige og materiale kvaliteten er ikke dårlig som eskild hævder det er stort set samme materialer de fleste typehusfirmaer bruger jeg mener bestemt eurodan er et godt bud men man vil altid kunne finde nogle uheldige eksempler der er trods alt bygger over 6500 eurodan huse så de kan ikke være så ringe kig her www.eurodan-huse.dk

mvh kim eurodan tømrer gennem 8 år (80-100 huse)

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 23-04-04 19:28

jeg tvivler på det med billige materialer, mursten stilles der krav til, finerplader stilles der krav til, gitterspær ekstreme krav. tagsten osv...nej det er HR KUNDE der er et eller andet splitterragende galt med fordi HR KUNDE skal nemlig stille krav om udførelsen. HR KUNDE ved også godt at K.K.K. krav koster kroner.... og nu er det at man kommer op at toppes....
.... billige materialer.... det var sku tankevækkende.......