/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Forsinke tidspunkt for syn
Fra : Flemming
Vist : 726 gange
100 point
Dato : 22-05-02 11:46

Jeg vil gerne udsætte syn til så sent som muligt, hvad er den bedste taktik ?
Bilen har udløbsdato i september, men er allerede kaldt til syn 7-7
Måske skal bilen skrottes, dette vides ikke endnu!

Accepteret svar
Fra : sjubbi

Modtaget 110 point
Dato : 22-05-02 11:57

Jfr. synsreglerne skal et køretøj være synet og GODKENDT inden for et tidsinterval som ligger tidligst 3 mdr. før eller senest 2 mdr. efter sidste synsdato - denne fremgår af reg.att.
Du kan ringe til bilinspektionens tidsbestilling for at ændre den indkaldte synstid. Telefonnr. bør stå på indkaldelsen.

mvh. Povl

Godkendelse af svar
Fra : Flemming

Dato : 22-05-02 12:50

Jeg kan tilføje at man kan undlade at bekræftige første indkaldelse og derved bliver man sat i venteposition i op til 14 uger. Hvis man også ved næste indkaldelse undlader at tage til syn vil det blive overdraget til Politiet. Der er forskellige prosedure os politiet, nogle kommer og henter pladerne andre sender en skrivelse om at NU !!!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-05-02 12:02

"Flemming" <mailto:Flemming.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
"Forsinke tidspunkt for syn"

> Jeg vil gerne udsætte syn til så sent som muligt, hvad er den bedste
> taktik ?
> Bilen har udløbsdato i september, men er allerede kaldt til syn 7-7
> Måske skal bilen skrottes, dette vides ikke endnu!
>

Meld bilen stjålet

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-05-02 12:39

On Wed, 22 May 2002 09:45:30 GMT, "Flemming" <Flemming.news@kandu.dk>
wrote:

>Jeg vil gerne udsætte syn til så sent som muligt, hvad er den bedste
>taktik ?
>Bilen har udløbsdato i september, men er allerede kaldt til syn 7-7
>Måske skal bilen skrottes, dette vides ikke endnu!

For det 1. kan du få dato'en ændret til en ny, der ligger tættere på
"udløbet".
For det 2. kan du lade være med at møde op/få en ny dato, fordi "man"
ikke har ressourcer til at følge sagerne op (klippe plader).
Det var dén besked jeg fik af motorkontoret, da jeg spurgte dem.....
--
Mvh
Mr. Mogens

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-05-02 14:34

Hej.

Flemming wrote:

> Jeg vil gerne udsætte syn til så sent som muligt, hvad er den bedste
> taktik ?
> Bilen har udløbsdato i september, men er allerede kaldt til syn 7-7
> Måske skal bilen skrottes, dette vides ikke endnu!

Jeg har lige snakket med synskontoret, da jeg står lidt i samme
situation. Jeg fik at vide, at praksis ofte var, at man kunne få 2-3
måneders udskydelse. På min indkaldelse står der, at jeg SENEST skulle
have bilen synet d. 17 maj. Jeg har nu fået en tid d. 17 juli uden
problemer. Ring og snak med dem.

Mvh. Jesper

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-05-02 14:41

"Jesper" <jesperm@ostenfeld.dk> skrev i en meddelelse
news:3CEB9E2C.7FAC4A9D@ostenfeld.dk...
> Hej.
>
> Flemming wrote:
>
> > Jeg vil gerne udsætte syn til så sent som muligt, hvad er den bedste
> > taktik ?
> > Bilen har udløbsdato i september, men er allerede kaldt til syn 7-7
> > Måske skal bilen skrottes, dette vides ikke endnu!
>
> Jeg har lige snakket med synskontoret, da jeg står lidt i samme
> situation. Jeg fik at vide, at praksis ofte var, at man kunne få 2-3
> måneders udskydelse. På min indkaldelse står der, at jeg SENEST skulle
> have bilen synet d. 17 maj. Jeg har nu fået en tid d. 17 juli uden
> problemer. Ring og snak med dem.

Det hjælper ikke så meget :-/ Ment at bliver du stoppet af politiet 18. maj
klipper de med stor sandsynlighed pladerne.
En bekendt løb ind i det problem, selv om han fortalte betjentene at der var
bestilt tid til syn.

> Mvh. Jesper

--
Mvh Bjørn,
Opel Kadett E Club Caravan 2.0i '90
http://www.norgaardsweb.dk <-indeholdende:
Billeder, benzinregnskab, rullefeltskurverne

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-05-02 15:01

On Wed, 22 May 2002 09:45:30 GMT, "Flemming" <Flemming.news@kandu.dk>
wrote:

>Jeg vil gerne udsætte syn til så sent som muligt, hvad er den bedste
>taktik ?
>Bilen har udløbsdato i september, men er allerede kaldt til syn 7-7
>Måske skal bilen skrottes, dette vides ikke endnu!
Hvis den er skrotningsværdig, er den vel ikke tilrådelig at køre rundt
i?

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-05-02 15:04

"Bjørn" <bnp@teamopelprikdk> wrote in message
news:3ceb9fef$0$70385$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Det hjælper ikke så meget :-/ Ment at bliver du stoppet af politiet 18.
maj
> klipper de med stor sandsynlighed pladerne.
> En bekendt løb ind i det problem, selv om han fortalte betjentene at der
var
> bestilt tid til syn.

Jeg har også en bekendt der var ude for det samme.

Bilist: "Jamen jeg har snakket med politimesteren i XXXXXX, og jeg har fået
en synstid!"
Politi-basse: "Så skulle du nok være blevet i XXXXXX, her er det mig der
bestemmer."

Fnis... Surt, men sjovt. ;)

- Klaus

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-05-02 17:15

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis den er skrotningsværdig, er den vel ikke tilrådelig at køre rundt
> i?

Lad dog manden kører rundt blandt alle vore kære. Det skal hverken du eller
jeg blande os i...

(læs den kraftige ironi og sarkasme)

Enig med dig!

--
Venlig Hilsen / Best Regards

Martin L. Johansen
Citroën ZX Volcane 2.0i 8v '94 + Citroën ZX Volcane 2.0i 8v '92 (skadet)
Kolding
((¯`·.¸¸.·´(¯`·.¸ www.volcane.dk ¸.·´¯)`·.¸¸.·´¯))