/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hvordan kan det være...
Fra : mizz86
Vist : 428 gange
50 point
Dato : 22-04-04 13:15

...-at når jeg prøver at tabe mig, ved at spise lidt og lave motion, så taber jeg mig kun meget lidt, eller tager på..
men når jeg så spiser slik eller drikker fx cacao, så taber jeg mig mere end ved overstående...

Er der kun for mig at det ikke giver mening??

Håber i kan hjælpe..

Kommentar
Fra : jesper6

Dato : 22-04-04 13:25

Du skal sætte din forbrænding op og dette gøres ikke ved at spise mindre. Spise tværdigmod mere end du plejer (dog sundt mad såsom gulerødder mm). Spis ca 80% af din daglige madration inden aftensmad, således at din krop kan forbrænde mest muligt inden du lægger dig til at sove.

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 22-04-04 13:31

jeg gør det at jeg spiser små måltider om dagen gerne over en bestemt periode- så mærker man ikke sulten . og så er jeg begyndt at gå nogle små ture- som jeg håber kan blive længere- på rugbrødet ikke ret meget fedstof alt efter hvad man skal have på brødet.

Kommentar
Fra : binky

Dato : 22-04-04 17:27

Når du motionerer, vil din krop omdanne fedt til muskelfylde, selvfølgelig alt efter hvor meget du motionerer. Du skriver ikke, hvor meget du vil tabe dig? Det er vigtigt med de små måltider, og hvis du spiser salat og frugt mætter det . Jeg er ikke klar over, hvad du gør ud af din aftensmad, men en god regel er at gå 2000 skridt, efter man har spist til aften. Når du får slik og cacao, spiser du så også almindeligt? Kan du ikke skrive lidt mere, for jesper6 og lykkebo4 er inde på noget af det rigtige, men hvad vejer du og hvor høj er du?
Prøv at fortælle os lidt om det.
mvh
binky

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 22-04-04 17:49

til binky.
jeg har været oppe på 134 kg. men i løbet af 4 år er der røget helt ned på 112½ kg. og er ellers 161 høj. jeg spiser alm. mad- men mine spisevaner er lavet lidt om- sørger for at som jeg har nævnt små måltider- og som slik spiser jeg frugt og grønsager. Kogte kartofler og mager ost - drikker meget væske. som skrevet spiser jeg det jeg har lyst til. og går så til kontrol hos min egen læge. Havde godt nok været langt nede sidste år hvorjeg havde tabt 7 kg. på 5 uger- men det var på grund af sygdom, som man så tager hurtig ¨på igen når man er rask. Men nu går det stille og roligt ned af igen.

Kommentar
Fra : binky

Dato : 26-04-04 17:43

Jeg tror, du skal erstatte kartoflerne med grøntsager, og du skal heller ikke spise almindelig mad, hvis det f.eks. er noget med fedt pålæg eller kød stegt i margarine. Jeg har selv været overvægtig, og jeg er godt klar over, hvor svært det er at tabe sig, men det kan lade sig gøre. Det er ellers et flot vægttab, du har præsteret, men jeg kan da godt se, du stadig er til den gode side. Har du overvejet at prøve en diætist? Sådan en kan hjælpe dig med en god kostsammensætning, for de slankekure der er i ugebladene er alt for dyre.
mvh
binky

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 26-04-04 18:08

til binky- ang . diætist. har jeg ingen mulighed for at komme til vedkommende. Men jeg vurderer fint hvad jeg skal spise- og jeg sørger for at spise varieret og som skrevet små måltider ved de tider jeg plejer at spise. Og så nyder jeg det. Og så har jeg kontrol hos lægen 1 gang om mdr. når jeg alligevel er der på grund af noget andet.

Kommentar
Fra : binky

Dato : 26-04-04 18:16

Jeg mener, at de kloge hoveder har sagt, at man skal spise som en fugl, lidt men ofte. Det er væsentlig med mellemmåltider, så man ikke bliver rigtigt sulten. Efter det, jeg har fundet ud af, skulle det være 6-7 små måltider daglig. Selvfølgelig en del af dem skal bestå af frugt. Det, der er farligt, er den varme aftensmad, hvis man er sulten, for den får man som regel ikke brændt af inden sengetid. Nu ved jeg ikke, om du også skal lave mad til en familie, for så er det jo ikke ret nemt at skulle lave to hold mad. Men den der med cacao-mælk og slik burde du lade ligge, for det er jo ikke det bedste, hvis man vil tabe sig. Men det er en sej omgang, men det er bedst at tabe sig over længere tid, for så holder vægttabet sig.
mvh
binky

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 26-04-04 20:02

Din høje vægt bevirker, at du er i stor risiko for at udvikle kredløbssygdomme og diabetes.

Ønsker du seriøst at tabe dig, skal du droppe alt fedtstof på brødet - eventuelt bruge rapsolie til stegning, men reducere stegt kød til et minimum, og i stedet spise fisk, kylling, kalkun og lignende. Osten skal du helt undgå, og også helst mælkeprodukter. Det bedste for dig vil egentlig være at tilmelde dig et slankehold, hvor du kan få tabeller som viser hvor meget du skal motionere i forhold til den mad du indtager. MOTIONEN er den VIGTIGSTE faktor for at opnå et vægttab. Alle ved efterhånden, at for at tabe i vægt kræves det at vi forbrænder flere kcal. end vi indtager.

Slik, cacao og lignende er bare total FY....og at du taber dig mere når du indtager disse fødeemner, tror jeg ganske enkelt ikke på (undskyld)... men det er vist ønsketænkning, og er det sket har det med garanti ikke været slikket eller cacaoen der er skyld i dit vægttab, men noget andet, som du ikke har været opmærksom på.

Der findes ikke en mirakelkur desværre. Du skal lægge din livsstil om, hvis du ønsker at vægttabet skal være varigt - og en sund og ernærringsrigtig kost nærmer sig den diabetiker lever efter.

God vind til dig

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 26-04-04 20:40

til binky her hos mig var det sådan at da min mand levede og jeg skulle passe på - lavede han ikke noget specielt til mig. men jeg passede på når jeg blev sat ved bordet. det var ham der lavede maden. Og når jeg var til fester og andet, tog jeg kun 1 gang. og alt efter hvad der var på bordet. jeg sagde ikke nej - det er også synd for værtsparret, men hvis der er noget med sukkersyge og andre som jeg vidste at de skal passe på sørgede jeg også for det. Så alt kan klares helde og lykke

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 26-04-04 21:30

Hovsa!!.... jeg har vist taget fejl af mizz86 og lykkebo4. Jeg beklager mizz86, jeg ved jo slet ikke hvad du vejer så det jeg skriver med risiko for kredsløbsforstyrrelser og diabetes skal du se bort fra - med mindre du er meget overvægtig.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 27-04-04 21:04

Øv mizz86 - jeg har lige læst et andet af dine spørgsmål herinde
http://www.kandu.dk/dk/spg/38220 og jeg må sige at du nok nærmere har et helt andet problem end at tabe i vægt.....Du siger ganske vist, at du ikke har en spiseforstyrrelse, men det ligner det må jeg sige. Din vægt er på ingen måde for høj, hvordan kan du dog mene det?

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 28-04-04 08:59

ja det vil jeg også gerne vide - ang. mizz86- )og til creamygirl- vil jeg fortælle at mit kredsløb er i orden- der får jeg noget for ,at det ikke skal ske. men mine ben er slanke og det hele fungerer.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 28-04-04 13:59

Det er da kun dejligt for dig lykkebo4 desværre har rigtig mange overvægtige problemer med kredsløbet, så du skal glæde dig over, at du ikke er en af dem.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 28-04-04 14:00

Men husk på, at diabetes kan komme som et lyn fra en klar himmel.

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 28-04-04 14:10

ang sukkersygen er jeg altid været opmærksom på - de spørger altid om jeg det, da mine skinnebenssår ikke ville læges- men mit sukker i blodet er fint.Men derfor passer jeg på hvad jeg spiser og drikker-

Kommentar
Fra : binky

Dato : 28-04-04 20:38

lykkebo4
creamygirl har fuldstændig ret. Der er jo kun en måde at tabe sig på, nemlig kostomlægning og masser af motion.

creamygirl
jeg tog også fejl og til

mizz86
SE SÅ AT KOMME TIL LÆGE, INDEN DU ØDELÆGGER ALT FOR DIG SELV

mvh
binky

Kommentar
Fra : Lissl

Dato : 22-05-04 18:55

Fejlslutninger på hjemmelavet empiri er lumske. Det kræver stor udholdenhed at tabe sig og omlægge et godt livs vaner. Søg kontakt med vægtvogtere så har du støtte og kan undgå de lumske fælder. god vind.

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 22-05-04 19:27

vil fortælle at vægten går den rigtige vej ned ad. Da jeg er kommer ind min normale rytme efter sygdommen sidste år.
mvh lykkebo4

Kommentar
Fra : M.E.

Dato : 24-05-04 12:02

Hej
Det var mig der skrev indlæget - men jeg glemte mit kodeord, og kunne ikke få det tilsendt da jeg ikke havde den registrerede mail-adr. mere
Så nu hedder jeg altså M.E. og ikke Mizz86!!

Godt så

Jeg synes selv at jeg er overvægtig efter hvad jeg ser i spejlet!! Derfor vil jeg gerne tabe mig.
Sååååå - Jeg tror nu ikke jeg ødelægger noget, ved det..

Knuz