/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Worldfile i AutoCAD
Fra : ksve01
Vist : 388 gange
50 point
Dato : 22-04-04 11:57

Jeg har scannet et A4-papir, som jeg gerne vil digitalisere med AutoCAD. Problemet er bare at jeg skal fortælle AutoCAD, hvor stor en pixel (fra mit A4-papir) er, for at enhederne kommer til at passe. Jeg har lavet en Worldfile, som skulle klare dette, men jeg kan ikke få den til at virke. Størrelsen af mit scannede papir er 2340x1696 og det er AutoCAD 2002 jeg bruger. Jeg har scannet i tif og en af mine filer hedder derfor 11.tif og den dertilhørende Worldfile hedder derfor 11.tfw - så det skulle være ok. Begge filer er også placeret i samme mappe. Min Worldfile ser ud som følger:

Hvad er problemet??

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 22-04-04 12:37

Mig bekendt så understøtter AutoCAD ikke worldfiler - Måske er det en del af MAP udgaven.

En kort søgning på nettet fandt: http://www.dotsoft.com/imagtool.htm

Hvorfor skalerer du ikke bare det indskannede billede så det passer i størrelsesforholdet?

Mvh
www.cadmageren.dk

Michael Christoffersen