/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Køb af CV i DE?
Fra : blykke
Vist : 362 gange
20 point
Dato : 20-04-04 22:46

Hej campers,

der er jo meget snak om køb af cv i tysklnd. Priserne ser meget indbydende ud. Jeg checkede en alm. Hobby - forskellen er hurtigt - min. kr. 15.000 - på en vogn lige under kr. 100.000. Dette er uden "prutten" - som jo selvfølgelig ikke er så alm i Tyskland.

Er der en der har prøvet at købe hos en tysk forhandler og kan beskriver proceduren lidt nærmere? Dvs. hvilke papirer, mv. videre - samt hvike myndigheder der skal involveres?

vh/ camper der overvejer de tillokkende priser i DE.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 20-04-04 22:59

Nu ved jeg ikke meget om registreringsafgifter på campingvogne, men har du taget højde for hvad der skal betales når den indføres i DK??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-04 23:03

Jeg forstår heller ikke helt spørgsmålet.
Vil du registrere den på tyske plader?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-04-04 23:20

Prøv at se disse eksempler
http://www.kandu.dk/dk/news/397670/groupid/20304
Og her er en der har købt i Tyskland
http://www.kandu.dk/dk/news/390816/groupid/20304
http://www.kandu.dk/dk/news/394524/groupid/20304
Hvis du bruger søgefunktionen på kandu oppe i højre hjørne kan du finde flere der har købt i Tyskland. God fornøjelse med køb af cv.

//bentjuul

Kommentar
Fra : blykke

Dato : 21-04-04 19:50

Hej campers (igen),

jeg er ret ny (ca. 23 timer) bruger af dette medie - men det synes ok.
tak for de foreløbige svar - især til bentjuul - kanon at du gider vejlede "en ny" og give gode links.

However, det jeg egentligt søgte var en meget "jordnær" beskrivelse af, hvordan man køber en campingvogn i Tyskland. Jeg ser, at en række har erfaring ud i dette - og som novice på området, kunne jeg godt tænke mig for egen benefice og for andre fremtidige interesserede,at få en "nede på jorden guideline" for køb i Tyskland. Altså:
1) finde en forhandler - og en pris som du er tilfreds med. Dette er selvfølgelg op til den enkelte.
2) hvad så? Du henter din vogn - betaler den aftalte pris - men hvilke papirer skal du have udover kvittering for betalingen?
3) du kører hjem til din lille flække i DK - og står nu med en campimgvogn og kvittering for at have betalt. Ellers ikke andet? eller hva'?
4) du tager ned på motorkontoret - hvad spørger de om? Det er som regel nogle sure - ikke helt nye kvinder - (der tror de er i familie med paven) du kommer i kontakt med. Hvad spørger de om? Skal du have en typegodkendelse - eller alternativt et syn?

Håber ikke jeg har stødt nogen med ovennævnte - det var ikke intentionen

vh/ Blykke

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-04-04 00:54

Hej Blykke
Forhandler er som du skriver op til den enkelte.
Det øvrige du spørger om står rent faktisk i de link jeg lagde til dig, både hvis det er en ny cv eller en brugt, for der er en forskel når du skal have den indregistreret herhjemme.
Prøv at læs det en gang til, jeg mener at i det andet link står det hele. Ellers prøv at skriv til dem der har erfaringen i det andet link, deres email står der.

//bentjuul

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-06-04 23:56

Vognen skal under alle omstændigheder til syn. Hvis det ikke er en model der findes i DK skal du have fat i en typegodkendelse. Det kan du få at vide i bilinspektionen ved at oplyse model. Toldvæsenet kan oplyse om reglerne for om der skal betales registreringsafgift. Du skal sørge for at få den originale tyske registreringsattest ellers kan den ikke synes i DK.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 19-07-04 10:40

Skulle vi få lukket spørgsmålet?