/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Hjælp til ekstern HD!!!
Fra : danniesol
Vist : 372 gange
110 point
Dato : 20-04-04 17:01

Hej
Jeg har købt mig en ekstern harddisk. Det drejer sig om en Samsung 80 Gb. Problemet er at jeg ikke kan få den til at fungere. Computeren kan godt genkende den, men der kommer ikke et ikon under "denne computer".

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-04-04 17:09

Har du formateret den?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-04-04 17:11

I kontrolpanelet, skal du trykke tilføj hardware, og trykke på Samsung 80 Gb.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 110 point
Dato : 20-04-04 19:15

Er det win2000/XP kan du se og formatere den i diskhåndtering.
Husk lige om du kører Fat32 eller NTFS.
Efter indstallation med den medfølgende CD af din USB HD>genstart>og så sætte din HD til.
Emesen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-04-04 20:36

Hvad mener du egentligt med at computeren kan genkende den?

Kommentar
Fra : due_dk

Dato : 21-04-04 14:30

Det er min erfaring at hvis du er tilsluttet et netværk med faste "Netværksdrev" på en anden comp, så går din USB HDD ind som det første hvis der er flere.(Eksempelvis hvis du har har netværksdrev der hedder K, L og M vil den prøve at bruge K drevet).
Prøv at deaktivere et eventuelt netværksdrev (Kun det første!)

Due_dk

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-04-04 16:01

Hvis du bruger XP, skal du gå til kontrolpanel/administration/computeradministration/diskhåndtering, her kan du formatere mm. Hvis din disk ikke kan ses her, så er det fordi du mangler Windows opdate SP1.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : danniesol

Dato : 23-04-04 10:54

Tak for svaret emesen.