/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hussar kobling
Fra : SoerenSkyggebjerg
Vist : 310 gange
100 point
Dato : 16-04-04 09:59

Skal koblings-skålen passe præcis med koblingen (i diameteren) ?? Jeg har målt min standart koblings-skål til 112 mm, hvad størrelse racer kobling skal jeg så købe??

Accepteret svar
Fra : Mordex

Modtaget 100 point
Dato : 16-04-04 11:11

Det hele skal passe sammen. Hvis din er 112mm, skal racekoblingen/skålen også være det........
Men det er mærkeligt at du siger 112mm??
Jeg mener, men er ikke sikker, at det normalt er 105 eller 107mm.

Mordex.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-04-04 17:00

Du har nok målt din koblingsskål udvendig, det er det indvendige mål du skal tage.
Du kan få koblinger feks ved: http://www.west-import.dk/
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : SoerenSkyggebjerg

Dato : 16-04-04 20:30

Jeg er altså 100% sikker på at at den er 112mm indvendig. (har målt den med skydelære) På scooterens info-plade, står der at den er 115!! Så det forstår jeg ikk helt! Kan man få en racer kobling i så store størrelser??

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 16-04-04 20:40

Har ikke set dem så store. Normalt er de 105/107mm.

Mordex.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-04-04 21:00

Du skal være klar over at knallerten ikke går 1 km stærkere, fordi du har racerkobling på, den har kun noget at sige fra 0-10 km/t.
Jeg skal da ikke kunne sige om man angiver målet indvendig i skålen eller målene er koblingspladernes diameter på det største sted, det må det næsten være. Du kunne jo prøve at måle deres diameter, men så skal du næsten skille dem ad.
Men hvis din kobling ellers fungere godt, kan jeg ikke se det er værd at ofre penge på.
Og jeg vil foreslå dig at sende en mail til feks: Skåde reservedele
http://www.knallert-dele.dk/search2.asp?selection=Option2&Option3=32&Option1=122&Option2=24
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : yepper

Dato : 16-04-04 22:26

l lscvljhljl lqdlqn

Kommentar
Fra : SoerenSkyggebjerg

Dato : 16-04-04 23:09

Den eneste grund til at jeg vil købe en racer justerbar kobling, er at min hussar's optræk er MEGET dødt op til de 10 km/t!! Derfor er jeg næsten sikker på, at det er koblingen der "tager fat" for tidligt, som jo kan justeres på en racerkobling, så den først tager fat ved lidt flere motor omdrejninger! Men det er nok fordi min Gianelli Smile udstødning kræver mange omdrejninger for at kunne give et godt optræk. På skåde reservedele skriver de ellers at man bare skal måle indvendigt i skålen.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 16-04-04 23:12

Måske skulle du prøve at justere med andre koblingsfjedre???????

Kommentar
Fra : SoerenSkyggebjerg

Dato : 17-04-04 00:12

Det har jeg prøvet! Det hjælp kun en smule på optrækket, men ikke nok!

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 17-04-04 00:13

Har du prøvet med andre ruller?

Kommentar
Fra : SoerenSkyggebjerg

Dato : 17-04-04 00:31

Ja jeg har prøvet med 4,6 grams ruller....men tror nu stadig det er koblingen der tager for tidligt ved, så motoren ikke når at tage nok omdrejninger. Det er bare mærkeligt at jeg ikke har hørt om andre der har samme problem!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-06-04 07:47

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede afgivet og mistet pointene, nu skal du bare vælge den der skal have dem.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : SoerenSkyggebjerg

Dato : 18-06-04 15:36

Tak for svaret Mordex.