/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
proteinrig kost
Fra : scandinavia
Vist : 8109 gange
20 point
Dato : 15-04-04 17:55

man hører så meget om at man skal spise proteinrig kost hvis man vil tabe sig. er der nogle der har nogle gode tips til dette. for eksempel hvad man kan spise til morgenmad og lign. Når jeg tænker på proteinrig kost tænker jeg på kylling, og det er ikke lige det jeg har lyst til om morgenen. Nogle tips?

Kommentar
Fra : Hondaen

Dato : 15-04-04 18:05

I Mellemøsten spiser man hommus, måske ikke lige det, jeg har mest lyst til om morgenen...Nutana har en Grov Bønnepostej, som jeg godt kan lide på brød om morgenen....

Kommentar
Fra : janni_s

Dato : 15-04-04 18:08

er jeg helt forkert på den hvis synes at have hørt at mælkeprodukter indeholder mange proteiner.. f.eks. mælk og ost og youghurt og sådan...?

Kommentar
Fra : Hondaen

Dato : 15-04-04 18:12

Hej Janni_S
Det har du ret i, men det feder bare også....selvom man selvfølgelig kan få lettere udgaver...I øvrigt må jeg indrømme, at jeg ikke tror særligt meget på en meget proteinrig kost som slankemiddel..Hele denne kulhydratforskrækkelse er vist lidt overdrevet? Det bedste slankeråd er efter min mening at tage en mindre tallerken og kun tage én portion...Jeg ved også godt, at grøntsager ikke mætter særligt godt, men til gengæld kan man spise virkelig mange uden at få særligt mange kalorier.

Kommentar
Fra : janni_s

Dato : 15-04-04 18:19

men så kunne morgenmaden jo f.eks. bestå af youghurt og f.eks. noget grovt brød eller noget og så en masse frugt. det er jo også nødvendigt at gå fedt for at forbrænde "det gamle" hurtigere... youghurt feder da ik så meget!? og hvis du vil ha med frugtsmag skal du selv putte frugten i, da det andet er fyldt med sukker.
/janni_s

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 15-04-04 18:46

Brød skal man være lidt tilbageholdende med, på grund af det høje indhold af kulhydrater.

En kostplan der varmt kan anbefales er vægtkonsulenternes

Dels kan den reguleres til et "aggresivt" vægttab, men derudover giver den nogle sunde og fornuftige regler

Kommentar
Fra : 25

Dato : 15-04-04 19:10
Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-04-04 21:03

Jeg er rimelig enig med janni_s..................

Mordex.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 15-04-04 21:11
Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 16-04-04 10:02

Hejsa

Du kan spise næsten hvad som helst, men det der giver bedst forhold imellem proteiner og kulhydrater er i virkeligheden at spise en skrive groft rugbrød med en 5 - 8 % slankeost eller skummetmælksrygeost.

Al kød indeholder meget protein, men det kan være svært at få ned om morgenen, så mælkeprodukter som f.eks. kærnemælk, cheasy og andre fedtfattige produkter er gode alternativer.

mvh
Henning
http://slankigen.webbyen.dk

Accepteret svar
Fra : Rune454

Modtaget 20 point
Dato : 16-04-04 16:48

Er det for meget at forlange at man bare sætter sig lidt ind i emnet før man svarer?

Du bestræber dig på at tabe dig, og skal have mange proteiner og lidt kulhydrat, det er rigtigt nok.

Men for at kroppen skal smide fedtet, skal man have andet end proteiner.
Om morgenen skal du ikke spise protein, og hvis du skal vil jeg foreslå æggehvider, altså ikke nogen blomme, det er ren protein uden fedt og kulhydrat.
Det du skal gøre om morgenen er at få noget energi, da kroppen vil forbrænde henad dagen, du vil ikke tage på af det, og du vil samtidigt sætte dit stofskifte i vejret, og forbrænde mere. Spis f.eks. cornflakes.
Husk, spiser du ikke fedt, holder kroppen på fedtet, og du har svært ved at tabe dig, så for at tage dig skal du rent faktisk også spise fedt, ja lyder lidt mærkeligt men sådan er det.

Nu spørger du om protiener til morgenmaden, og som jeg sagde i ovenstående så er æggehvider en fremragende løsning. Hvis du har problemer med æggehvider og generelt kød om morgenen, vil jeg evt. foreslå dig at tage proteinpulver. Der er jo forskel på proteiner. f.eks. er mælkeproteiner noget af det dårligste protein man kan få, hvorimod proteinpulver forsynes dig med valleproteiner, hvilket er det bedste og mest koncentrede du kan få. Derfor, ikke for at se mig sur på f.eks. Henning, så er mælkeprodukter og cheasy et dårligt valg.

Er du interesseret i proteinpulver så prøv evt. siden http://www.maximize-danmark.dk/ der kan du læse lidt om det, der er dog ikke noget farligt ved det, men hvis du er allergisk over for nogle ting, så check etiketten.
Ved ikke om du kører efter en kostplan, hvis du ikke gør vil jeg med glæde smide en eller flere til dig.
Jeg arbejder til dagligt i et fitnesscenter og lægger træningsprogrammer og kostplante osv. så det er ikke fis det jeg fyrer af :)
Hvis du vil have andre tips til slankekure kan jeg også smide et par stykker.

Mvh
Rune

Kommentar
Fra : Rune454

Dato : 16-04-04 16:50

Og lad forresten helt vær med at spise brød.. det bugner af usundt kulhydrat, hvis du skal spise noget så spis lidt rugbrød i meget kontrollerede mængder.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 16-04-04 18:18

>>Rune454

Kommentar
Fra : scandinavia

Dato : 16-04-04 22:40

hej Rune

Tak for svaret... endelig et man kan bruge.

Jeg synes kandu er et godt sted at få hjælp og hjælpe andre, men jeg synes egentlig det er ret træls når man spørger om en ting, og folk begynder på i deres besvarelser, at komme til deres holdninger til emnet, og ikke konkrete svar.

Endnu engang tak. Hvis du har andre gode tips er du meget velkommen til at smide dem ind. evt på min mail scandinavia21@hotmail.com Kostplaner er ikke lige mig, jeg er ikke så meget til skemalægning

S

Godkendelse af svar
Fra : scandinavia

Dato : 16-04-04 22:41

Tak for svaret Rune454.

Kommentar
Fra : Rune454

Dato : 16-04-04 22:58

Jaja Mordex gik lige lidt amok med mit indlæg :)

Men det kunne da bruges.

Kommentar
Fra : mothers

Dato : 19-10-05 00:04

Ellers brug et par hundrede kroner på at købe 2 bøger, "nem mad uden kulhyrater" og "lækker mad uden kulhydrater" Det gjorde jeg, og har på 4 uger tabt 6 kg. Held og lykke...