/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Import af tysk cx 500c 84'
Fra : pgs2711
Vist : 457 gange
20 point
Dato : 13-04-04 13:26

Hej alle,

Alle de cx 500-modeller, som jeg kan finde på told og skat's hjemmeside er i handelspris blevet vurderet til 9.000kr.
Uanset store variationer (CX E, CX, Custom) i model og km.
Hos Told og Skat har jeg fået at vide, at når den specifikke model (custom) kun er blevet vurderet årgang 1983 og ikke 1984 kan det blive nogle tusinde kroner dyrere..

1. Er der nogen der har erfaringer med dette?

Herudover har cx 500c, som jeg overvejer at købe, en "blød" bule i tanken på ca. 6x6cm.

2. Kan dette påvirke afgiften ved en vurdering?

Den har kun kørt 34.000km.
Told og skat regner, såvidt jeg har kunnet finde ud af, med 6.000km om året.

3. Vil dette kunne trække afgiften op?

Jeg har ikke mulighed for at se motorcyklen i virkeligheden inden jeg køber den, idet jeg vil få den transporteret hjem..
Jeg har set billeder af motorcyklen og stillet og fået svar på diverse spm.
Det er en privatperson, der sælger den.

4. Er det en rigtig dårlig ide at købe en mc på denne måde, eller kan man generelt set regne med tyskere..;)

Jeg er helt ny på denne side, såfremt der er nogle fejl i dette indlæg.

Med venlig hilsen

Philip

Accepteret svar
Fra : haustrup

Modtaget 20 point
Dato : 13-04-04 16:33

Hej Philip
Lidt tør jeg godt give dig nogle kommentarer om

1. Jeg har en smule erfaring, og det er at der er variationer, der dog ikke altid kan forklares eller er logiske, men vurderingsprisen lyder ikke helt galt i mine øren. Nogle gange fallder vurderingen lidt når den bliver et år ældre, så derfor kan en 84 der betales afgift af i 2004 sagtens have samme vurdering som en 83 der er betalt afgift på i 2003.
2. Det spiller ingen rolle. Der skal vist ret meget til for at T&S ændrer vurderingen
3. Måske lidt, men ikke meget, og som kommentar til både 2 og 3, så gælder det at mange end ikke fremvises men alene afgiftsberigtiges som "skrivebordsvurdering".
4. Måden kan være udmærket.. Jeg har selv gjort det og har "sparet" en del penge. Min sælger leverede endda cyklen i Danmark uden merpris (han kørte ca. 700 km) - MEN MEN MEN - det er altid meget klogt at se cyklen først, eller få en du kender til det. Ejere har det med at vurdere tingene pænere end de er. Det samme har billeder, så derfor - se dig godt for, for der er ingen reklamationsret på privat handel.
Hilsen
Steffen

Kommentar
Fra : pgs2711

Dato : 14-04-04 22:44

Hej Steffen,

Tak for dine råd:)
Desværre er den lige blevet solgt, men jeg kigger videre...

Hilsen

Philip

Godkendelse af svar
Fra : pgs2711

Dato : 14-04-04 22:48

Tak for svaret haustrup.