/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
CyberCity ADSL: Sløvt!
Fra : flagg
Vist : 466 gange
150 point
Dato : 22-05-01 03:02

Jeg har for 2 uger siden fået CC 384/128 adsl og er blevet meget skuffet.
Det køre _virkeligt_ langsomt mht. alt! En ven har samme linie og man kan sagtens sige at det køre dobbel så hurtigt.
En ven som er kendt på dette område siger det måske kan være pga. af det kobber der er her hvor jeg bor ( 1 km. fra centrum, Viborg ), men det lyder da lidt usandsyndligt?
Et eksempel: I gode gamle QuakeWorld pinger jeg 50-70 på get2net's servere ( de hurtigtste i DK ), og på svenske pinger jeg 70->.
Hos min ven pinger jeg 20-40 i DK og 30-50 i Sverige.
Jeg downloader med 30 kbs og så nedefter.

Er det pga. kobberet eller er det noget soft-/hardware mæsigt?

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 22-05-01 06:58

Jeg har den samme forbindelse som dig (bor
i Thisted området). Den har været lidt langsom
på det sidste, emn ellers plejer jeg at kunne
downloade med 40kb/s ofte endda 50kb/s.
Der er et rigtig godt program her du måske
skulle overveje at bruge, http://www.download.com,
søg efter "Download Accelerator".

Må indrømme at det med kobbert lyder lidt
usansyneligt, har du prøvet at ringe til CC?

- Tommy

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-05-01 07:15

"flagg" <flagg.news@kandu.dk> wrote in message
news:oUiO6.1692$4f3.204096@news010.worldonline.dk...
> Jeg har for 2 uger siden fået CC 384/128 adsl og er blevet meget skuffet.
> Det køre _virkeligt_ langsomt mht. alt! En ven har samme linie og man kan
sagtens sige at det køre dobbel så hurtigt.
> En ven som er kendt på dette område siger det måske kan være pga. af det
kobber der er her hvor jeg bor ( 1 km. fra centrum, Viborg ), men det lyder
da lidt usandsyndligt?
> Et eksempel: I gode gamle QuakeWorld pinger jeg 50-70 på get2net's servere
( de hurtigtste i DK ), og på svenske pinger jeg 70->.
> Hos min ven pinger jeg 20-40 i DK og 30-50 i Sverige.
> Jeg downloader med 30 kbs og så nedefter.
>
> Er det pga. kobberet eller er det noget soft-/hardware mæsigt?

det kan være begge dele... ring ind til support.

>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

/jakob

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-05-01 16:35

"flagg" <flagg.news@kandu.dk> wrote in message
news:oUiO6.1692$4f3.204096@news010.worldonline.dk...
> Jeg har for 2 uger siden fået CC 384/128 adsl og er blevet meget skuffet.
> Det køre _virkeligt_ langsomt mht. alt! En ven har samme linie og man kan
sagtens sige at det køre dobbel så hurtigt.
> En ven som er kendt på dette område siger det måske kan være pga. af det
kobber der er her hvor jeg bor ( 1 km. fra centrum, Viborg ), men det lyder
da lidt usandsyndligt?
> Et eksempel: I gode gamle QuakeWorld pinger jeg 50-70 på get2net's servere
( de hurtigtste i DK ), og på svenske pinger jeg 70->.
> Hos min ven pinger jeg 20-40 i DK og 30-50 i Sverige.

3dspil-ping er rimelig afhængig af din computer. er din computer langsommere
en din vens?

> Jeg downloader med 30 kbs og så nedefter.
>
> Er det pga. kobberet eller er det noget soft-/hardware mæsigt?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : flagg

Dato : 22-05-01 20:24

John Joe:

Jeg ved godt det kan have noget med computerens kraft at gøre, men det QuakeWorld køre 100% smertefrit på min computer med max fps og det hele.
Og jeg har også prøvet at stille op og ned på "rate" i quake, men det har ingen effekt overhovedet.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-05-01 21:26

Download dette program, det virkede hos en af mine kammerater (han kører
Win98, og den er åbentbart ikke lavet som standard til de hurtige
forbindelser):
http://www.tweakfiles.com/networking/cybertweaksdsl.html

mvh. Jonas

"flagg" <flagg.news@kandu.dk> wrote in message
news:oUiO6.1692$4f3.204096@news010.worldonline.dk...
> Jeg har for 2 uger siden fået CC 384/128 adsl og er blevet meget skuffet.
> Det køre _virkeligt_ langsomt mht. alt! En ven har samme linie og man kan
sagtens sige at det køre dobbel så hurtigt.
> En ven som er kendt på dette område siger det måske kan være pga. af det
kobber der er her hvor jeg bor ( 1 km. fra centrum, Viborg ), men det lyder
da lidt usandsyndligt?
> Et eksempel: I gode gamle QuakeWorld pinger jeg 50-70 på get2net's servere
( de hurtigtste i DK ), og på svenske pinger jeg 70->.
> Hos min ven pinger jeg 20-40 i DK og 30-50 i Sverige.
> Jeg downloader med 30 kbs og så nedefter.
>
> Er det pga. kobberet eller er det noget soft-/hardware mæsigt?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Accepteret svar
Fra : Warboy

Modtaget 150 point
Dato : 27-05-01 09:25

Hej Alle sammen

Når i har en 384/128 kan i som max køre 40kbs det er kun godt hvis den giver mere som en af jer sagde at han har været oppe på 50 kbs,,,,jeg køre med en 1024/256 jeg kan også komme ned på 25 kbs det af hænger af hvor meget den server er belastede så det kan i ikke regne med..
det har ikke noget at gøre med kobberet for hvis kobberet er dårligt for i slet ikke den line......

M.V.H

Warboy

Kommentar
Fra : flagg

Dato : 27-05-01 18:26

Jeg har nu snakke med Cybercity om det, og de siger at det er pga. kobbert.
Det eneste jeg kan gøre ved det er, at få fat i en medarbejder fra TDC.
Om de vil udskifte kobberet eller ej er fuldstændig op til den medarbejder jeg
får fat i hvilket jeg synes er komplet latterligt og uprofessionelt.

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 27-05-01 18:50

De plejer da at nægte folk ADSL hvis kobberet
er for dårligt? Har de så glemt at tjekke kvaliteten
denne gang?

TDC? Held og lykke, de plejer at være ret sure
når man kommer fra konkurrenten.

-
Tommy

Kommentar
Fra : Warboy

Dato : 27-05-01 21:32

det fatter jeg ikke at cybercity siger dette for det kan sku ikke lade sige at skifte ud for så kunne de gøre det på flere 1000 personer for der er mange der ikke kan få adsl pga dårligt kobber så det skal du ikke regne med at de gør....)

M.V.H
Warboy

Kommentar
Fra : janus141

Dato : 07-06-01 11:34

Det kan også være en kombination mellem ringe kobberkvalitet og afstanden mellem din cisco 667 og DSLAM'en, altså din central. Der må max være en afstand på ca 5 km. mellem disse to enheder, ellers bliver signalet for svagt/forvrænget med enten ingen forbindelse eller stort pakketab til følge (hvilket selvfølgelig medfører lavere hastighed pga. retransmission af tabte pakker). Men hvis man siger, at du bor 4 km fra centralen, hvor din DSLAM er sat op, og dit kobber er lidt ringe, vil der være en del støj på linien. Støj er aldrig godt, heller ikke i TDC's regi. Derfor skal du ikke med garanti forvente afslag fra TDC om at ordne kobberet.

Vh Janus