/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Veteranbil - stilstandsforsikring
Fra : Skvatman
Vist : 1103 gange
100 point
Dato : 12-04-04 19:39

Nogen der ved om kravene for en stilstandsforsikring til veteranbiler er de samme som til en kørende veteranbilsforsikring?
Altså f.eks om skal have en bil til den daglige kørsel og alt det der

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-04-04 19:43

Du kan i de fleste forsikringsselskaber lægge pladerne i depot.
Jeg har haft det gjort det i halvandet år med "sorte" plader.(topsikring)
Emesen.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 13-04-04 07:17

Vi har alle vores Veteran/klassiske køretøjer forsikret hos GF. Disse Forsikringer dækker i perioden 1/4-30/10 både ansvar og kasko. Max 6000 km i årets/periodens løb. I stilstandsperioden dækker kaskoen det samme som i kørslesperioden minus kørsel med køretøjet (altså brand, tyveri, hærværk mv.)
Pladerne skal ikke indleveres til selskabet i stilstandsperioden men kan blive på køretøjet hele året.
Der kan gives dispensation til kørsel uden for nævnte periode hvis man deltager i et af GF's godkendt annonceret arrangement.
En tegning koster eksempelvis ved 100.000,- dækning med ansvar og kasko på et veterankøretøj : 624,-kr årligt.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : haustrup

Dato : 05-10-04 09:38

For de "rigtige"veteranbiler, dvs. over 35 år, tror jeg at alle selskaber kræver en anden bil også, men nogle selskaber har/har haft en grænse på 25 år, og jeg har her haft to, der så blot var forsikret som bil nr. 1 og bil nr. 2 - uden at der var krav om anden bil eller indlevering af plader.