/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
xbox og ps2 - forskellen?
Fra : anjabr
Vist : 523 gange
150 point
Dato : 11-04-04 21:52

Vi har lige købt en xbox i stedet for en ps2 men opdager, da vi kommer hjem, at spillene ikke har dansk tale. Skuffende, når man har mindre børn!!! Er det samme tilfældet for ps2 - at spillene kun er med engelsk tale, og hvordan er det med dvd'en - kan den afspille filmene på dansk, når man ikke i opsætningen kan vælge dansk som sprog???

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 11-04-04 21:54

Det er jo forskelligt fra spilproducent til spilproducent

Kommentar
Fra : anjabr

Dato : 11-04-04 22:01

Kun for ps2 spil eller også for xbox spil?

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 11-04-04 22:06

xboxen har en 800mzh processor ps2 har vist kun 300mzh

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 11-04-04 22:07

der skulle have stået mhz

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 11-04-04 22:08

Det er vist gældende for alle typer spil, der er ikke noget i selve maskinen der fohindrer den i at tale dansk, men som udgangspunkt er der jo et større udvalg af spil til PS2, og derfor vil der også være flere spil på markedet med dansk tale

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 11-04-04 22:10

granslam....

Hvad har det med noget at gøre?

Kommentar
Fra : anjabr

Dato : 11-04-04 22:12

Det med processoren har vel ikke noget med sproget at gøre, granslam...

Vi fik at vide i forretningen, at det var omvendt mht. spil - at mange spil faktisk kun blev lavet til xboxen og at de spil man kunne købe til ps2 også kunne købes til xboxen og hurtigere kom ned i pris. Men det var måske noget af en røverhistorie, vi blev bundet på ærmet???

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 11-04-04 22:14

Nej, det er rigtigt at de hurtigt kommer ned i pris, der bliver jo ikke solgt så mange, og i forretningen skal du jo huske at de er der for at sælge varer, og når det er sværere at komme af med XBox end med PS så prøver de jo at sælge den når de får chancen.

Et hurtigt kig i samme forretning vil sikkert også afsløre, at hylden med PS2 spil fylder mere end den tilsvarende til XBox

Kommentar
Fra : anjabr

Dato : 11-04-04 22:18

Men better_performance, du mener altså at der findes flere spil med dansk tale til ps2?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 11-04-04 22:20

Det er ikke det jeg siger, for jeg ved reelt ikke hvor mange der findes med dansk tale, men eftersom der er flere spil på markedet til PS2 så er der SANDSYNLIGVIS også flere med dansk tale

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-04-04 22:35

Jeg ved ikke så meget om det da jeg ikke roder så meget med sønnens men den kan da tale og skrive dansk på film

Kommentar
Fra : anjabr

Dato : 11-04-04 22:45

Sunowich - er det en ps2 eller en xbox?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-04-04 00:57

X box

Kommentar
Fra : anjabr

Dato : 12-04-04 12:20

Sunowich - hvor indstiller din søn sine spil til dansk tale - i maskinens opsætning eller i selve spillene???

Kommentar
Fra : anjabr

Dato : 12-04-04 14:02

Hvis der findes spil til xbox med dansk tale - hvad skal der så stå på kassetten???

Accepteret svar
Fra : SirJacovits

Modtaget 150 point
Dato : 12-04-04 15:41

Det er primært spil som Lilo og stitch(Det er et spil jeg vil tro har dansk tale...) og andre børne spil der er mulighed for at få på dansk... Men prøv at spørg efter spil nede i butikken...

Maskinen er også fuldstændig ligegyldig ang. dansk tale eller ej... Men PS2 går nok også mere efter det yngre puplikum så jeg vil anbefale at få den byttet til en PS2 hvis i ikke har brudt alt mulig garenti og købt spil i læssevis hjem...

Men hvis man skal sætte sprog op så kik i en Options menu i selve spillet... For maskinen bestemmer ikke om der kommer dansk tale i et spil eller ej...

Håber jeg kunne hjælpe..

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-04-04 15:41

Det er i forhold til film jeg mener ang dansk tekst/tale .I spil har jeg ikke oplevet at der er nogle danske men mon ikke det også findes eks. til de små
Mvh Sune

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 18-04-04 15:33

i film hvis de kan tale dansk/men under texter på kan men oxo gøre det på xbox/ps2/ps/psx og mange fler men i psx/ps er kvaliteten ikke så god som på dvden så prøv dig frem

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-04-04 23:01

Øhh var det noget du ku bruge ?? hvis så husk at lukke spørgsmålet
Mvh sune

Godkendelse af svar
Fra : anjabr

Dato : 27-04-04 14:48

Tak for svaret SirJacovits.