/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
brede fælge til BMW K100 RS
Fra : Kjeld
Vist : 1687 gange
70 point
Dato : 16-05-02 04:05

Hej
Kan jeg bruge brede fælge til min BMW, og får jeg noget ud af det rent køremæssigt og hvor kan jeg købe nogle der er brugt

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 70 point
Dato : 16-05-02 08:11

Jeg vil tro at et firma som BMW ikke bare har gættet på en dæk størrelse og
klasket dem på.
,det eneste du får ud af at montere bredere dæk og fælge, er en tyndere
tegnebog.

"Kjeld" <Kjeld.news@kandu.dk> wrote in message
news:qpEE8.7836$HN.296734@news010.worldonline.dk...
> Hej
> Kan jeg bruge brede fælge til min BMW, og får jeg noget ud af det rent
> køremæssigt og hvor kan jeg købe nogle der er brugt
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-05-02 08:27

I forlængelse af Martins indlæg - vil du højst sandsynligt også få ringere
styrreegenskaber ved at sætte bredere dæk på. Jeg er selv gået fra 180 til
170 på en 5,5" - det har gjort cyklen meget mere styrevillig.
Brede dæk 190/200 ser fede ud - men er bedst til lige landeveje. De kræver
en meget stor nedlægnings vinkel, hvis man skal have det optimale ud af dem
i sving. Derfor giver mange lige dækket en tur med sandpapir i ydre
kanterne, så der "ser" ud som om de rigtig er nede med knæet i svingene.

Du skriver ikke hvilken str. du har p.t. - men hvis der er fabrikstandard -
kan jeg kun anbefale at du beholder den. Brug evt. pengene på et lækkert
kvalitets dæk i stedet.

Mvh og god sæson fra Søren

"Martin" <Maximus@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:VXIE8.4783$ZE1.101242@news1.nokia.com...
> Jeg vil tro at et firma som BMW ikke bare har gættet på en dæk størrelse
og
> klasket dem på.
> ,det eneste du får ud af at montere bredere dæk og fælge, er en tyndere
> tegnebog.
>
> "Kjeld" <Kjeld.news@kandu.dk> wrote in message
> news:qpEE8.7836$HN.296734@news010.worldonline.dk...
> > Hej
> > Kan jeg bruge brede fælge til min BMW, og får jeg noget ud af det rent
> > køremæssigt og hvor kan jeg købe nogle der er brugt
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-05-02 10:37

>
> Kan jeg bruge brede fælge til min BMW, og får jeg noget ud af det rent
> køremæssigt og hvor kan jeg købe nogle der er brugt

Jeg har nu brugt en masse tid og penge og irritation på at fjerne
problemerne efter en tidligere ejer af én af mine cykler havde monteret
en bred fælge......nej, det er ikke rigtigt. Han beholdte fælg
størrelsen, men monterede en bred dæk. Den kørte meget værre,
bagsvingeren måtte skiftes, da han måtte bøje den for at få plads, (se;
DET opdagede jeg ikke indtil jeg fjernet den for at male den!
Irriterende!), dækken ekspanderede da den blev varm og kom i kontakt med
bagsvingeren tiltrods for "metal-arbejdet," bagskærmen måtte bøjes for at
få plads, osv osv. Han opnåede en ændring i udseende (mere "moderne og
rå" mente han) men han klarede at ødelægge køreegenskaberne og skabte en
masse problemer, som han løste på temmelig tvivlsom vis. Nu er det hele
rettet, men nej hvor jeg blev sur over at jeg ikke havde opdaget løjerne
inden jeg handlede.

Med andre ord: La' vær'

-james

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-05-02 12:43

> Brede dæk 190/200 ser fede ud - men er bedst til lige landeveje.

LOL, mine dæk kan sq godt lide de snoede veje

>De kræver
> en meget stor nedlægnings vinkel, hvis man skal have det optimale ud af
dem
> i sving. Derfor giver mange lige dækket en tur med sandpapir i ydre
> kanterne, så der "ser" ud som om de rigtig er nede med knæet i svingene.
>

Det er da vist et fåtal, det må da kunne ses.

> Du skriver ikke hvilken str. du har p.t. - men hvis der er
fabrikstandard -
> kan jeg kun anbefale at du beholder den. Brug evt. pengene på et lækkert
> kvalitets dæk i stedet.
>

deri er jeg helt enig

> Mvh og god sæson fra Søren
>

I lige måde

Kenneth (..som stadig har 5-7 mm ubrugt gummi til kanten af sit 190-dæk,
men arbejder på det når solen skinner
R1

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-05-02 13:19

"Kenneth S" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> skrev i en meddelelse
news:ac07kt$i77$2@sunsite.dk...
> > Brede dæk 190/200 ser fede ud - men er bedst til lige landeveje.
>
> LOL, mine dæk kan sq godt lide de snoede veje

Så er du nok en af dem som kan finde ud af at få cyklen helt ned i svinget.

>
> >De kræver
> > en meget stor nedlægnings vinkel, hvis man skal have det optimale ud af
> dem
> > i sving. Derfor giver mange lige dækket en tur med sandpapir i ydre
> > kanterne, så der "ser" ud som om de rigtig er nede med knæet i svingene.
> >
>
> Det er da vist et fåtal, det må da kunne ses.

Det er jo også det der er meningen.

>
> > Du skriver ikke hvilken str. du har p.t. - men hvis der er
> fabrikstandard -
> > kan jeg kun anbefale at du beholder den. Brug evt. pengene på et lækkert
> > kvalitets dæk i stedet.
> >
>
> deri er jeg helt enig

Så lang så godt.

>
> > Mvh og god sæson fra Søren
> >
>
> I lige måde

Vi ses derude

>
> Kenneth (..som stadig har 5-7 mm ubrugt gummi til kanten af sit 190-dæk,
> men arbejder på det når solen skinner
> R1
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-05-02 13:50

"Kenneth S" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> writes:

[Om 190/200 mm dæk]

> > De kræver en meget stor nedlægnings vinkel, hvis man skal have det
> > optimale ud af dem i sving. Derfor giver mange lige dækket en tur
> > med sandpapir i ydre kanterne, så der "ser" ud som om de rigtig er
> > nede med knæet i svingene.
> >
>
> Det er da vist et fåtal, det må da kunne ses.

[...]

> Kenneth (..som stadig har 5-7 mm ubrugt gummi til kanten af sit 190-dæk,
> men arbejder på det når solen skinner

Dét fik jeg løst på Mestersvinger i lørdags og derefter yderligere på
Anderstorp i mandags *mums*.

Kai, >1600km på klokken iøvrigt
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '02 (blå/sort) Polini DB911 6.2hp (hvid)

Kommentar
Fra : Kjeld

Dato : 17-05-02 01:53

Hej igen
Tak for de fine svar, jeg glemte selvfølgelig at opgive data, min cykel er fra 1988 BMW K100 RS og i mellemtiden har jeg været hos Masi Motor og fået monteret de dækstørrelser BMW foreskriver, foran sidder der 100/90 og bagpå 130/90
mærket er Continental og jeg gav 2500 kr. Jeg håber selvfølgelig jeg har gjort det rigtige. Jeg er 51 år og havde MC´er i mine unge dage og fik lyst til det igen, men jeg kører lidt stift i det kan jeg godt mærke, men jeg håber jeg bliver bedre til det. Jeg bliver stadig forskrækket når cyklen søger ned i et lastbilspor i vejen, hvad med jer der har kørt mange kilometer, har i nogle erfaringer/trick

Håber vi ses derude og kør forsigtigt

Hilsen Kjeld

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-05-02 11:32

>
> [...]
>
> > Kenneth (..som stadig har 5-7 mm ubrugt gummi til kanten af sit
190-dæk,
> > men arbejder på det når solen skinner
>
> Dét fik jeg løst på Mestersvinger i lørdags og derefter yderligere på
> Anderstorp i mandags *mums*.
>
> Kai, >1600km på klokken iøvrigt
> --
> Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> DoD DMCN PMC MCTC d.f.m
oldermand
> Yamaha YZF-R1 '02 (blå/sort) Polini DB911 6.2hp (hvid)

Hej Kai, Tillykke med dit dæk-slid

Jeg skal til Knutstorp d.8.Juni, og håber at kunne få det 'ordnet' der.

Havde du i øvrigt 'skade-begrænsende' remedier på din cykel, såsom bøjler,
'billigkåbe', lange bolte etc..?

Kenneth
R1 (3300 km på klokken

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-05-02 12:44

"Kenneth S" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> writes:

> Havde du i øvrigt 'skade-begrænsende' remedier på din cykel, såsom bøjler,
> 'billigkåbe', lange bolte etc..?

Nej, ikke endnu. Jeg har forsøgt at skaffe en R1-02 ræs kåbe via
Lydmuren, uden held. Jeg har planer om en ræskåbe samt mushrooms, men
ikke deciderede bøjler. Jeg har dog købt en "original" double-bubble
til R1'eren, den er bare kanon: nu kan jeg se alle instrumenterne, og
kan cruuuuuse i <miste-kørekort-hastighed>, uden vindgener. Pris -
1095SEK.

> R1 (3300 km på klokken

*skumle*

Kai, blot 2200km på klokken
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '02 (blå/sort) Polini DB911 6.2hp (hvid)

Godkendelse af svar
Fra : Kjeld

Dato : 22-05-02 15:22

Tak for svaret Martin.

Ja, - du har nok ret

Hilsen Kjeld

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-05-02 20:27

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@vitesse.com> wrote in message
news:xw8adqss8z3.fsf@login01.dk.vitesse.com...
> "Kenneth S" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> writes:
>
> > Havde du i øvrigt 'skade-begrænsende' remedier på din cykel, såsom
bøjler,
> > 'billigkåbe', lange bolte etc..?
>
> Nej, ikke endnu. Jeg har forsøgt at skaffe en R1-02 ræs kåbe via
> Lydmuren, uden held. Jeg har planer om en ræskåbe samt mushrooms, men
> ikke deciderede bøjler. Jeg har dog købt en "original" double-bubble
> til R1'eren, den er bare kanon: nu kan jeg se alle instrumenterne, og
> kan cruuuuuse i <miste-kørekort-hastighed>, uden vindgener. Pris -
> 1095SEK.
>
> > R1 (3300 km på klokken
>
> *skumle*
>
> Kai, blot 2200km på klokken
> --
> Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> DoD DMCN PMC MCTC d.f.m
oldermand
> Yamaha YZF-R1 '02 (blå/sort) Polini DB911 6.2hp (hvid)

Det var da ikke så galt for det kåbeglas, det må jeg have, for det originale
kåbeglas er sq lidt for lavt til hastigheder 180+ km/t (296 km/t på toppen
foreløbig, men sig det ikke til nogen .

Kenneth (3482 km
R1