/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvor køber man god maling til fornuftige~
Fra : Malkekoen
Vist : 3967 gange
100 point
Dato : 08-04-04 15:11

Ja, overskriften siger vist det hele. Jeg skal have malet en ca. 70 kvm. lejlighed i hvid. Den er også hvid i dag, men er medtaget af røg og ælde. Jeg vil ikke bruge maling fra Røverkøb, så......... Kom med dine erfaringer med god maling til rimelige penge.

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 08-04-04 15:14
Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 08-04-04 15:33

Vi køber altid maling i Bauhaus. De er billige og har en god kvalitet. Det er ihvertfald vores erfaringer.

Kommentar
Fra : 888

Dato : 08-04-04 15:49
Kommentar
Fra : 888

Dato : 08-04-04 16:00

Har da også rimelig god erfaring med bilka's life colors- de er også tit på tilbud...

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 08-04-04 16:27

Malkekoen
alt efter hvor du bor, men Bauhaus har god making til rimelige priser.

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 08-04-04 17:32

hov den skulle ikke med den var jo givet sor

Kommentar
Fra : Malkekoen

Dato : 08-04-04 18:47

Mange tak for de mange svar. Bare bliv ved med at smide på.......... Har hørt/læst, at Bilka's maling ikke skulle dække så godt. Vil lige - inden jeg bestemmer mig - også høre, om nogen af jer ved hvor de professionelle malere køber deres maling - og evt. hvilket mærke det er.

Vil også lige spørge: Har nogen af jer erfaring med www.malerkompagniet.dk (maling af typen Sigma / Sigmatex)?

Kan man gå ud fra, at hvis en maling har dækkeevne 8-10 eller 8-12 kvm pr liter, så har den også en god dækkeevne?

888 og dscoop80: Har været inde på siderne, men kan ikke finde nogle priser. Hvad koster (ca.) 10L hvid maling i glans 5 eller 7 ca?

Håber I har tid og lyst til at svare videre :)

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-04-04 18:55

Hos flugger går du aldrig fejl det er malernes egen indkøbscentral det er bedre dækkende mere slidstærkt og det ER bedre end alm discauntmodeller og ikke vildt dyrt
http://www.flugger.dk/
Mvh sune

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 08-04-04 19:34

jem og fix har altid maling til fornuftig kvalitet/god billig pris
eskild

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 08-04-04 19:39

hej igen malkekoen
Det med dækkeevne skal du tage med et gran salt for det kommer an på hvad underlag du har pudset/tapseret/malet før/hvad farve?,så det kommer an på det underlag du har med hensyn til sugeevne, hvad farve(du siger hvid) men hvor hvid og hvilken farve vil du nu have,+ hvor mange gange vil du ofre 2 eller 3.
eskild

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-04-04 20:00

Mine sidste ord er at selvfølgelig er der forskel på malings kvallitet og dækkeevne og hvordan det er at male med ej at forglemme ellers ville man jo se malermestre hos bauhause og hjem og fix M.m.
God Påske SUNE

Kommentar
Fra : Malkekoen

Dato : 09-04-04 10:02

Til eskild8720: Lejligheden er i dag en falmet hvid, og den nye hvide må gerne være helt hvid eller "knækket hvid". Jeg vil under ingen omstændigheder male mere end 2 gange - havde faktisk håbet på at 1 omhyggelig gang kunne være nok med den rette maling (derfor mit spørgsmål :)). Der sidder tapet på væggene.

Accepteret svar
Fra : eskild8720

Modtaget 100 point
Dato : 09-04-04 20:56

Hej Malkekoen.
Hvis dit tapet er glat ,og ikke feks. rutex/savsmuldstapet kan du være heldig og nøjes med en gang hvis du ofre en lidt bedre maling.Du kan evt. gå lidt efter glansgraden,da glansgrad og kvalitet følges ad,jo højre glans jo bedre kvalitet.Feks glans 4 mat,glans 10 vaskbar.Men bedst at ofre 2 gange maling både fordi underlaget ofte suger uens,men også for at dække evt. helligdage.Hvis du vil have en knækket hvid er et godt råd,at købe jeg vil tro 2 10 litersspande maling + noget sort tonepasta,og selv tone 10 liter af gangen for at få en ens farve.Hvis du får brug for begge spande ved du jo hvor meget farve du blandede i den første.Hvis du kan nøjes med en sørg for at gemme bonnen,så vil forretningen sikkert gerne tage den retur.ps husk at bruge en god rulle.
eskild

Kommentar
Fra : Malkekoen

Dato : 10-04-04 23:44

Tusind tak for jeres mange svar ved ikke rigtigt hvordan jeg skal fordele pointene.... Ideer? Har faktisk kunnet bruge alle jeres indlæg :).

Godkendelse af svar
Fra : Malkekoen

Dato : 11-04-04 20:51

Tak for svaret eskild8720.

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 11-04-04 21:12

Hej malkekoen
Tak for pointene,men bare det at kan hjælpe andre er til god fornøjelse.
PS et godt tip er når du nu går igang så anskaf dig en teleskopstang til rullen,mere effektiv når du skal male øverst oppe på væggen,end at stå på en stige.
God arbejdslyst.....

Kommentar
Fra : Charlottefrich

Dato : 02-12-11 07:09

Her kan du læse om hvad maling egentlig er for noget, hvad det er lavet af og hvad forskellen er på god og dårlig maling. http://www.maling.nu/fakta-om-maling.aspx

Kommentar
Fra : Malgodt

Dato : 07-05-12 23:29

God maling kan man i hvert fald få hos os på Malgodt.dk. Vi leverer PP Mester Maling og der er ingen tvivl om at dette er god maling.
Vi står altid klar med gode råd og vejledning, både på tlf, mail og vores online maling-chat.
http://malgodt.dk/
Mvh Malgodt