/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Lydkort
Fra : floe
Vist : 699 gange
150 point
Dato : 15-05-02 19:14

Jeg har et lydkort, købt i Bilka CMI8738/SOUND (pci)
Hvordan finder jeg en driver der kan bruges til Win98
Indtil videre kan lyden kun høres meget svag, selv ned højtalere skruet helt op.
Højtalere direkte til CDrom : ly Ok

Accepteret svar
Fra : LLE

Modtaget 150 point
Dato : 15-05-02 21:47

Da du kan høre lyd, tyder det ikke på at du har brug for nye drivere, men snarere som et par indstillinger der skal justeres:

Sæt først noget musik til at spille, så vi har noget at teste med (helst ikke fra en audio CD, for det er måske bare et kabel-problem.. tag evt. netradio fra www.dr.dk).
Højreklik på højttaler-ikonet ved uret og vælg "juster egenskaber for lydstyrke" (eller hvad det nu er den hedder).
Kontrollér her for det første at der ikke er markeret ved mute ved master volume (helt til venstre) og heller ikke ved wave.. prøv derefter at skrue op for de to.. det er ofte set at den ene/begge er skruet langt ned.

Held og lykke,
Lars

Kommentar
Fra : LLE

Dato : 15-05-02 22:01

Hvis du nu alligevel gerne vil downloade drivere, så kan du finde dem her:

http://www.cmedia.com.tw/edl8738.htm

Hvis du vil være sikker på at de er godt testede, så rul ned i bunden af siden og hent dem der er signerede af Microsoft (se sektionen "CMI-8738 Logo drivers(Microsoft Certified Driver)").

- Lars

Kommentar
Fra : LLE

Dato : 15-05-02 22:11

Hmm, så lige at producenten også havde en anden side liggende, med en driver der har nyere release-dato OG en softwarepakke også.. det var måske interessant, hvis du har mistet CDen der fulgte med:

http://www.cmedia.com.tw/e_download_01.htm

- Lars

Kommentar
Fra : stephanus

Dato : 13-09-02 14:33

lyd kort tilsalg kr 2500. creamware luna II med jack in og ud + plug-ins og drivere

Kommentar
Fra : gulerod

Dato : 01-04-03 21:47

dav lars. jeg har købt et surround anlæg i aldi , det hedder trademark ,og
lyd kortet cmi 8738 pci ,men kan ikke finde driveren til det, og har fåget slættet det , er det noget du kan hjælpe med .

med venlig hilsen gulerod.