/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
TV PINNACLE STUDIO PCTV PRO PCI
Fra : Lorentz78
Vist : 492 gange
100 point
Dato : 15-05-02 12:55

På deres hjemmeside står intet om dette tv-kort et kompatiblet med WinXP. Kun at videoredigerings udstyret ikke virker til win 2000. Det tyder da på XP heller ikke gør :(

Nogen der har nogle erfaringer?

Virker det ikke lidt underligt hvis der ikke er kommet en update, så det hele virker til XP?

mvh.
Lorentz78

Accepteret svar
Fra : LLE

Modtaget 110 point
Dato : 15-05-02 13:26

Det betyder ikke nødvendigvis at det ikke kører under WinXP, da der er gjort meget for at videreføre specielt multimedie funktionaliteten fra Win9x/Me.

I de fora jeg har fundet er der meget blandede erfaringer med det kort under XP.. for nogen virker det fint ved bare at bruge driverne fra CDen. For andre virker der pludselig efter at have skiftet motherboard og andre igen kan slet ikke få det til at virke.

Men der er tilsyneladende ikke andet at gøre end at forsøge om det virker hos dig.

En har lavet en "løsning": Han har dual-boot og kører normalt XP, men booter så i win98 når han skal capture noget.. ikke den mest elegante løsning, men hvis _vil_ køre XP og stadig have mulighed for capture, så er det måske eneste mulighed for ikke at skulle købe nyt TV-kort.

Håber det kan bruges.

- Lars

Kommentar
Fra : LLE

Dato : 15-05-02 13:30

Der er desværre en hel del producenter der er alt for fokuserede på at få solgt næste generation af deres produkter, frem for at gøre eksisterende kunder glade .. jeg har oplevet en del.. om Pinnacle er en af dem vil tiden vise, men du kunne da prøve at kontakte dem og presse på - det kunne jo være..

Kommentar
Fra : Lorentz78

Dato : 15-05-02 13:31

Uha

det lyder ret usikkert.

Jeg har nemlig ikke købt det endnu. Måske skulle jeg overveje et andet.

Lorentz

Kommentar
Fra : LLE

Dato : 15-05-02 13:42

Hvis du ikke har købt endnu, ville jeg klart overveje et andet eller vente til der evt. kommer XP-drivere.

Jeg har som sagt oplevet producenter der ikke gider lave XP-drivere til deres lidt ældre produkter, så jeg ville under ingen omstændigheder købe nyt hvis der ikke allerede var XP-drivere til det, eller evt. hvis producenten meldte ud at driverne var lige på trapperne.

- Lars

Kommentar
Fra : Lorentz78

Dato : 15-05-02 13:55

kan du evt. anbefale et i samme stil / prisklasse

Kommentar
Fra : LLE

Dato : 15-05-02 14:23

Der tror jeg desværre jeg kan hjælpe direkte - jeg kender hverken nok til dine behov eller nok til kortene på markedet.

Men du kunne måske have glæde af at læse artiklen "Den dårlige, den gode og den virkelig besværlige" fra Alt om Data nr. 10/2001. Hvis du ikke har bladet kan artiklen findes i tekst-format til rimelig pris på http://www.itsvar.dk - søg efter "tv kort" øverst til venstre. Den kan i hvert fald give dig en ide om hvad det er godt at kigge efter.. de tester kort fra Matrox, Hauppage og Pinnacle - der er sikkert kommer nyere versioner siden da, men jeg mener stadig indholdet er relevant for at kunne vælge det rigtige kort.

Held og lykke,
Lars

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-05-02 21:38

"Lorentz78" <Lorentz78.news@kandu.dk> skrev i melding
news:L3rE8.4039$4f4.250899@news000.worldonline.dk...
> På deres hjemmeside står intet om dette tv-kort et kompatiblet med
> WinXP. Kun at videoredigerings udstyret ikke virker til win 2000. Det
> tyder da på XP heller ikke gør :(
>
> Nogen der har nogle erfaringer?
>
> Virker det ikke lidt underligt hvis der ikke er kommet en update, så det
> hele virker til XP?
>
> mvh.
> Lorentz78

Det er et tilbakevendene problem med eldre kort: produsenten lager ikke
drivere til Microsoft's nyere påfunn ! Pinnacle har mange 'gamle'
spesialkort, som har seneste driveroppdatering W2000 og noen har kun NT /
98, slik er det bare, dessverre....
--
Asle Bjerva, Oslo
(Fjern spamfilter '9' for Epost)