/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Olympus C-220 - godt køb?
Fra : simon100
Vist : 429 gange
100 point
Dato : 07-04-04 10:44

Jeg har overvejet køb af et Olympus C-220. Nogen som har erfaringer med dette kamera?

Overvejes pga. billigt og samtidig ser ok ud på specifikationer, men altid bedre at høre fra nogen som selv har brugt det

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 07-04-04 10:50

Her er en kommentar ang. kamera'et:
http://www.eksperten.dk/spm/239965

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 07-04-04 11:21

Se: http://www.dr.dk/reneord/eksperten/060103eksperten_svar_digifoto.htm

Bemærk at den angivne pris er noget højere end dagens pris ( 900-1200 kr. ).

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : Mikkelmand

Dato : 07-04-04 14:18

Merlin har et dital Olympus til en 999 kr ser godt ud også hilsen mikkel

Kommentar
Fra : kes123

Dato : 08-04-04 12:27

Har kendskab til Olympus Camedia C-700 Ultra Zoom som er lidt ældre, og det er jeg særdeles godt tilfreds med. Hvis man ikke bruger Macro, d.v.s nærfotografering vil c-720 være udmærket. Ellers ville jeg nok foretrække c-760 som kan købes til ca. 3000 kr.

Accepteret svar
Fra : henriklumholdt

Modtaget 100 point
Dato : 10-04-04 18:12

Har selv et Olympus c-220z, som jeg af nysgerrighed har sammenlignet med forskelligt andet -et hp612, et billigt Medion samt et hp 435, og jeg synes klart, at c-220'eren tager de absolut bedste billeder, trods de kun 2 mill. pixels MEN; optikken er rigtig god, farver og konturer står helt klare og veldefinerede, og til "dagligbrug" er de 3x optisk zoom rigeligt (man kan heldigvis vælge at slå den digitale zoom fra, hvilket jeg har gjort). eneste ulempe ved kameraet er, at blitzen "popper" op fra kamerahuset, når kameraet tændes; designmæssigt og praktisk lidt usmart -men til gengæld giver det et pænere blitzlys, end når blitzen sidder lige klos op ad linsen!
Efter min mening et hamrende godt kamera -specielt prisen (set til 899,- hos bingo for et par uger siden!!!) taget i betragtning.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 11-06-04 11:19

Hej Simon100,

var det ikke snart på tide, at lukke spørgsmålet.

Mvh
Ivan

Godkendelse af svar
Fra : simon100

Dato : 17-06-04 08:01

Tak for svaret henriklumholdt.