|
| Puch Monza Fra : DBVM | Vist : 983 gange 100 point Dato : 06-04-04 19:27 |
|
Købt puck monza rensede motoren, blokken er boret/planet, fik at hvide af den forrige ejer at den er svær at starte, (Spørgsmål kan det være at kaboratoren ikke er stor nok)
eller kom med et svar tak
hvis det er kaboratoren, hvor køber man dele til en puck monza
Med venlig hilsen
DB
| |
| Kommentar Fra : Dodala |
Dato : 06-04-04 19:35 |
| | |
| Kommentar Fra : DBVM |
Dato : 06-04-04 19:41 |
|
Hej dodola
jeg kan ikke bruge den side der er ikke noget til monza
| |
| Kommentar Fra : Sunowich |
Dato : 06-04-04 19:43 |
| | |
| Kommentar Fra : Sunowich |
Dato : 06-04-04 19:45 |
|
Stemplet er sikkert også hakket evt for meget Hvis det er det skal du overveje at sætte et nyt i
Mvh Sune
| |
| Kommentar Fra : Dodala |
Dato : 06-04-04 20:01 |
| | |
| Kommentar Fra : BOFFEL |
Dato : 06-04-04 23:36 |
| | |
| Kommentar Fra : jk6 |
Dato : 07-04-04 09:03 |
|
hvis karburatoren er indstillet korrekt så burde den sagtens kunne starte selvom den er lille. næste gang du forsøger at starte den, så prøv at lytte efter utætheder. Alt efter hvor du har bearbejdet motorbolokken kan du have gjort den utæt. Hvis du har haft tændingen skruet af blokken kan det også være denne der skal indstilles.
| |
| Kommentar Fra : pallenoc |
Dato : 07-04-04 14:30 |
|
Hvis det er ikke udført "professionelt" den tuning der foretaget på din (DEJLIGE) Monza, kan du SAGTENS have problemer med start og gang (især tomgang).
Det er sin sag at afstemme en god og ensartet fyldning/skylning hvis tingene der er gjort ved din motor ikke stemmer (110%) overens. Som Palle B Hansen pepeger er det ikke sikkert der er kommet et stempel i som er afstemt efter resten af tuningen/optimeringen.
Find ud af hvor meget dit stempel er "ekstra" åbent i indsugningsfasen og hvordan den takter i forhold til tændning og udstødning. Du skal jo regne med at en højkomprimeret (totakt)motor jo har et vist "overlap" i skylningen som jo (gerne) skal "kompenseres" igennem din ekspansionudstødning, såfremt denne er afstemt efter karbureringen.
Ja DBVM det er let at tune din MONZA, man det er marginalerne der afgør hvordan/om den kører GODT.
Mvh
Palle Jensen
| |
| Kommentar Fra : pallenoc |
Dato : 07-04-04 22:58 |
|
Lige meget hvor meget du tuner/modificerer din motor (og det gælder ALLE typer forbrændingsmotorer) kan den ikke yde mere end din karburering kan levere.
Man kan vha af vandforstøvning, intercooler mv. øge en motors effekt forholdsvis meget uden at ændre på brændstoftilførelsen propertionelt....men det er en helt anden snak. Du vil mærke en MARKANT effektforøgelse på din motor ved at sætte større karb på det du i forvejen har lavet.
Mvh
Palle Jensen
| |
| Kommentar Fra : ahtn |
Dato : 07-04-04 23:49 |
|
Som jk6 siger er det ligemeget om det er en lille eller en stor kaburator der er på for at den skulle kunne starte, det er "kun " moment og topfart den flytter på. Men en stor kaburator skal man jo ikke normalt give bundgas for at starte den. Er der en god kompression når du træder på kickstarteren ? kan stemplet være hakket for meget ?
er tændrøret i orden ? hjælper det at give choker eller bliver det værre ? er det både kold og varm ?
| |
| Kommentar Fra : Sunowich |
Dato : 12-04-04 20:59 |
|
Husk at lukke og god Påske
Mvh Sune
| |
| Kommentar Fra : Sunowich |
Dato : 28-04-04 00:00 |
| | |
|
Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : rpje |
Dato : 03-07-04 15:41 |
|
Tja Jeg har efterhånden set mange knallert motorer, hvor den forrige ejer har undladt at montere et komplet sod sæt. Det er typisk bundpakningen til cylinderen der mangler. Hvis der kan komme luft ind andre steder en igennem karburatoren, så får man ikke nok vakuum I karburatoren ved lave omdrejninger. Hvis den er helt gal da kontrollere Simmeringen under tændings systemet (Det kræver en afmontering af sving hjulet med en aftrækker) om den er tæt, Hvis ikke da kræves der en total renovering af motoren da der sider en tilsvarende under kugle lejet ved koblingen.
Hos http://www.thansen.dk/ kan Du Få fat I en bundpakning Vare Nr. 52020800 ca. 6 kr.
Hvis Du skal bruge en aftrækker da Benyt Var Nr. 56500000 (det er en PUCH MAXI aftrækker. Men kan også benyttes til monza da det er den samme Boch tænding)ca. 49. kr.
Falsk luft det er min konklusion.
m.v.
rpje
| |
|
rpje: Hvorfor tror du han vil svare nu efter mere end 3 mdr. hvor vi har opfordret ham til at give lyd fra sig?
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : rpje |
Dato : 03-07-04 16:02 |
|
Tja. Han kunne ha ramt et vejtræ med 100 kmt. Hvem Ved.
Nej det var en smutter.
Sorry.
Rpje..
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|