/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Newbie i Mandrake Linux HJÆLP
Fra : jespereh
Vist : 453 gange
50 point
Dato : 05-04-04 22:34

1: Hvordan kan man få en startup skærm, hvor at du kan vælge OS. Dette er mig en gåde, PS. det andet OS er WinXP.
2. Hvordan kan jeg komme ind på mit Windows drev fra linux, jeg synes nemlig kun at jeg kan oprette en genvej til linux drevet.

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 05-04-04 22:52

Mht. nr. 2 :Altså, hvordan kommer jeg ind på hda, når jeg er på hdb????

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 05-04-04 23:06

start dit linux op og log ind som root
start filhåndteringen gå ind i /etc
hvor du finder lilo.conf som du åbner med kwrite eller anden tekst rediger
tilføj disse linier

other=/dev/hda
label="Windows xp"
unsafe

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 06-04-04 12:05

hvordan skifter jeg til root, når jeg kørerm KDE

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 06-04-04 14:31

>Poul_From

Hvad skal det der hjælpe ???

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 14-04-04 10:24

jesperh ...

ved du om du bruger lilo eller grub?

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 03-05-04 11:52

1: Du skal have installeret LILO hvis du ønsker at få din "BootScreen" frem. Lilo skulle gerne være installeret fra starten af

2: For at få adgang til dit NTFS drev med mandrake linux skal du bare skrive: "/mnt/windows" (hvis du har et NTFS drev)
Hvis du har 2 eller flere dreve skal du skrive: "/mnt/win_c" "/mnt/win_b" osv osv...