/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
tuning af aprilia sonic 2003
Fra : steno
Vist : 1830 gange
100 point
Dato : 04-04-04 00:40

hej ... jeg har en aprilia sonic 2003, jeg har lige købt en 48 mm cylinder og en turbokit udstødning, jeg bruger 6.5 grams ruller. og lige nu bruger jeg en standard 12mm dellorto kaburator... ved i om det er nødvendigt at ´jeg skifter min kaburator til en større for at den kan køre.. for på nuværende tidspunkt virker den ikke ... den går nærmest død når jeg gasser op ... den kan klare det lidt i starten men efter jeg har gasset op i kort tid lyder det nærmest somom jeg har choker på ... men det har jeg tjekket ikk er aktiveret......
(((( eller det lyder som en slags forstærket choker faktisk ... for den går næsten ud af det. )))) håber lige der er nogen der kan give et bud på hvad fejlen kan være .. skal lige siges at jeg har prøvet med en dyse 90 og en 88er men de laver begge samme problem ...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-04-04 00:46

Det kunne jo så tyde på at den får for meget benz i forhold til luft så må der evt en mindre dysse i
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-04-04 00:47

Bliver tændrøret vådt når den så er gået ud ??

Kommentar
Fra : steno

Dato : 04-04-04 00:48

men har du så et evt. bud på en dyse størrelse??? ca.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 04-04-04 00:50

mit tændrør bliver ´lidt sort men ikke vådt og den starter perfekt hver gang

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-04-04 00:51

Hvad kørte den med før dit nye tun???

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 04-04-04 00:52

Dysen skal helt sikkert være størrer når man kommer en størrer cylinder på. Ellers vil stemplet sætte sig.
Hvis du ikke har pillet ved karburatoren endnu, får den i hvert fald ikke for meget benzin.
Jeg mener dysen skal være større. Ca. 8-12 numre større.

Mordex.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 04-04-04 00:54

Men når du HAR prøvet med de dyser du siger, skal de være mindre
Som sagt, skal dysen være ca. 8-12 numre større end den originale.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 04-04-04 00:59

Med hvad tænker du på ??? dyse ? eller dele ?

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 04-04-04 01:02

Dyse.
Mend et bedste ville være at købe en størrer karburator.
Men en dyse er nok.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 04-04-04 01:03

ok ... det vil jeg så prøve.. men så vil du altså regne med en dyse mellem 80-84 eller sådan noget ?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-04-04 01:04

Hvis det er mig du mener tænkte jeg på om den var helt lovlig før du satte noget nyt på

Kommentar
Fra : steno

Dato : 04-04-04 01:06

TIL Sunowich:
Ja den var næsten lovlig der var kun fjernet lidt begrænsninger på den ellers var den !!!!

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 04-04-04 01:06

Hvis den originale dyse var 72 eller deromkring, er 80-84 et godt bud.
Det er kun et bud, men et godt bud
Der er ellers 1000 andre ting der kan være galt, men dysen er det første jeg ville prøve.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 04-04-04 01:09

til mordex.. naa 1000 ting er vel lidt overdrevet meen ja okaY da .. men hvis det ikke er dysen hvad tror du så ellers det kan være ??? luftfilter ??? kan det være et problem ??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-04-04 01:09

Hmmm ok men du startede at sige noget om at den lød som den havde choker på derfor tænkte jeg at den fik for meget benz men så siger du at den starter hvergang og så kan jeg forstå det når du giver gas at den går ud og tændrøret bliver ikke vådt og du kørte lovligt før næsten så skal du sku have større kabu eller dyser i
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-04-04 01:11

Hvis luftfiltret er tilstoppet kan det være et problem utætheder i indsugningsstudsen er også et bud
Mvh sune

Kommentar
Fra : steno

Dato : 04-04-04 01:13

til Sunowich.... mener du at det skal være en STØRRE dyse end 90? ... lyder altså mere logisk at den sku være mindre !! som mordex også er inde på .....

Kommentar
Fra : steno

Dato : 04-04-04 01:15

men hvordan sku den utæthed lige komme ... den virkede jo fint da jeg kørte "lovligt" ... og jeg har jo bare sat lidt andet på ... og jeg har jo ikke rørt ved indsugningen ... så det tror jeg altså ikk det kan være ...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-04-04 01:16

Jamen hvilken størrelse er den født med som standart?? det er klart hvis den skal bestille mere skal den også have noget mere at leve af altså en større hul til mere benz
Og nu vil jeg altså se dyner men venter lige på dit svar
Sune

Kommentar
Fra : steno

Dato : 04-04-04 01:18

Du må ikk hænge mig op på det men jeg mener faktisk der var en 76 dyse i som standard !!!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-04-04 01:21

Ok så er det ellers også noget af en dyse du har sat i den Så kan jeg sku bedre forstå det hele se er en der i 86 88 erne jo nok det der skal til
Og ka i nu sove rigtigt godt
Mvh Sune

Kommentar
Fra : steno

Dato : 04-04-04 01:26

ok ... men den jeg har i lige nu er på 88 men jeg prøver 86eren imorgen ... men ellers mailer jeg dig lige engang.. ok ?? ... og jo tak .. og i lige måde :D

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-04-04 01:28

Og så må du selvfølgelig gå lidt ned indtil den er der

Kommentar
Fra : steno

Dato : 04-04-04 01:33

ja det gør jeg sååå .... og mange tak!!!!!!!!

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 100 point
Dato : 12-04-04 17:51

Husk at lukke Og
God Påske
Mvh Sune

Godkendelse af svar
Fra : steno

Dato : 12-04-04 19:25

Tak for svaret Sunowich.