/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Dæk til BMW K100 RS
Fra : Kjeld
Vist : 3717 gange
50 point
Dato : 13-05-02 01:51

Hej !
Er der en der kan fortælle mig hvilke dæk jeg skal sætte på min BMW. De dæk der sidder på nu, har siddetpå i 4 år og de fejler ikke noget, men den har jo stået stille så jeg ved ikke om det betyder noget, måske I også kan oplyse en ca.-pris.
Når jeg kører almindeligt på en vej der er lappet med asfalt så føles det som om den sejler sideværs, er det normalt ??
jeg bliver forskrækket hver gang den gør det.
På forhånd tak for hjælpen

Accepteret svar
Fra : Misteryman

Modtaget 60 point
Dato : 13-05-02 02:52

det kommer jo lidt an på hvilken størelse du har på. Men har den stået stille i lang tid, har dækne en tendens til at trykke sig flade det sted på dækket, hvor den har stået på.Med hensyn til at det sejler, så kan det have noget at gøre med, at du har for lidt luft i dine dæk. Det er vigtigt at sørge for at kigge efter dæktrykket, for eller kommer du til at slide dine "forkert". Altså så det kun er på den ene eller anden der bliver slidemærker på dækket. du kan jo få bildæk i mange størelse og kvaliteter. Du på dette link se lidt om de forskellige typer dæk: http://www.fdm.dk/altombiler/drift/daek/daek.asp
Og på denne side kan du søge efter netop dinstørelse dæk og type:
http://www.hjulcentret.dk/Default.asp?mainpage=01.asp&segmenttype=P
Så skulle der hvist være en chance der :)

Kommentar
Fra : Kjeld

Dato : 13-05-02 14:28

Hej Misteryman
Pænt af dig at svare, men jeg glemte at fortælle dig det er en motorcykel jeg har, men dit svar er jo til dels brugbart alligevel

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-05-02 22:21

hej keld

bmw siger... foran 100/90, bagpå 130/90, med mindre...

har selv en k100rs - og følgende 2-3 dæk-erfaringer:

den dårlige: kørte mit første år på cyklen rundt med et fordæk i forkert
størrelse - dvs IKKE 100/90. fandt ud af det ved et tilfælde, bandede
værkstedets fejl langt væk, og oplevede efter montering af korrekt
størrelse en helt ny cykel, der ikke var spor understyre - havde
oplevelsen af være blevet meget snydt, så meget bedre kørte cyklen...

det kørte jeg så med... sammen med standard bagpå (dvs BMW anbefalet
størrelse), indtil...

en ny (klogere?) mc-mand sagde jeg skulle prøve et bagdæk nummeret
større/bredere; resultatet ville så blive en endnu mere livlig cykel. så
nu har jeg 140/80 bagpå - og en mc, der ikke er til at genkende - til
den positive side.

ikke flere eksperimenter herfra.

alle dæk har været metzeler, regn med at skifte hver 10-15000 km

mvh johannes

k100rs 87
160kkm

Kjeld wrote:
>
> Hej !
> Er der en der kan fortælle mig hvilke dæk jeg skal sætte på min BMW. De
> dæk der sidder på nu, har siddetpå i 4 år og de fejler ikke noget, men
> den har jo stået stille så jeg ved ikke om det betyder noget, måske I
> også kan oplyse en ca.-pris.
> Når jeg kører almindeligt på en vej der er lappet med asfalt så føles
> det som om den sejler sideværs, er det normalt ??
> jeg bliver forskrækket hver gang den gør det.
> På forhånd tak for hjælpen
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 14-05-02 02:45

he he he. JA det var en fandes til foreskel*G* HAvde ikke lige lagt mærke til hvilken kategori det var. Min fejl :)

Kommentar
Fra : TH101

Dato : 18-12-03 23:07

Hej
Køre selv K100 RS.. og har gjort det i mange år.... på flere forskellige.
Min bedste valg af dæk til sådan en bimmer er Bridgestone BT45 i str. 110/80-18 til foran 0g 140/80-17 til bagi, det er de bedste dæk jeg har kørt med på den model, og de holde mindst lige så længe som Metzeler, og de koster ca. det samme.

M.v.h. Tom.