/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
pasning af stuebambus?
Fra : mulberry
Vist : 6168 gange
50 point
Dato : 02-04-04 12:46

Fin da den kom ind af døren, derefter langsom hensygen.Hvordan passer man dem? Der hvor jeg købte den, stod den og soppede i vand, så da jeg kom hjem fortsatte jeg med vande den rigeligt, dog stod den ikke i vand i lang tid. Og masser af sol. Sku´ jeg måske skifte jorden fra det helt sorte den har til noget ,med mere grus eller sand.
Er der nogen af jer, der har en der trives, hvordan gør I ?

Accepteret svar
Fra : Fnollerpige

Modtaget 60 point
Dato : 02-04-04 13:04

http://shorterlink.com/?922Z8W
og

Jeg havde stuebambus mest for mine katte engang - den skal slet ikke stå "i masser af sol" ....
og vanding - det er kun jævnligt - den må ikke tørre ud, men heller ikke sejle i vand ....

Nu gik jeg ikke vildt op i dens udseende, da jeg mest havde dem til at mine to katte kunne nippe af dem .... men kig på linket...

Karina

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-04-04 13:06
Kommentar
Fra : dabj

Dato : 02-04-04 13:08

->mulberry
Her har du lige det rigtige link til at få ~~~ at vide om stuebambus.

http://www.ask-alex.dk/artikler/artikel.php?selection=86&cid=4&id=2455

Mvh
dabj

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 02-04-04 13:08

skulle stå a l t

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 02-04-04 13:08

*GG Suno - det er samme link som mit - smid de der lange link ind i :
www.shorterlink.com de er alt for lange og knækkes (hvorfor tester du aldrig dine links inden du sender )

Karina

Kommentar
Fra : 25

Dato : 02-04-04 13:29

Mine stuebambus ender i mine kattes maver, så jeg har aldrig nået at have dem så længe ad gangen, men jeg ved de må ikke tørre ud og de skal heller ikke stå i direkte sol.

Godkendelse af svar
Fra : mulberry

Dato : 02-04-04 14:12

Tak for svaret Fnollerpige.
Jeg købte den også til min kat, slet ingen interessse. Græs er og bli´r det eneste, der dur. Med de livsvigtige råd, tror jeg min bambus snart bliver frisk.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 02-04-04 14:29

Har du overvejet at købe kattegræsfrøene selv og så dem i kattegrus ( fyld en stor urtepotte og strø frøene ud - dæk med kattegrus bare ikke for langt oppe i potten da kattene så river det op ) .... der er ikke så meget pasning med det .... og med interval-såning har du altid kattegræs til dine katte

Jeg købte altid sådan en stor pose fra Dæhnfeldt.... det er osse billigere i det lange løb....

God weekend

Karina