/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Studs og tun på Suzuki dm50
Fra : jonas16
Vist : 3690 gange
100 point
Dato : 01-04-04 22:12

Hvordan tager man studsen af på cylinderen på en suzuki dm50?
Og hvor finder man noget billigt tun henne?

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 01-04-04 22:32

Du kan prøve her i første omgang...eller modificer dine originale dele (hvilket er en sekundær løsning)

http://www.scootergalleri.dk/html/links.asp?categoriID=3

Mvh
palle jensen

Kommentar
Fra : Thomas26

Dato : 01-04-04 22:44

Det gør man vist ikke. Den er ,så vidt jeg husker "sikret" på en måde så den ikke er sådan at pille af. Man skal være rigtig kreativ hvis man vil pille ved de dele der er sjove.

Thomas

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-04-04 23:02
Kommentar
Fra : jonas16

Dato : 05-04-04 18:44

Altså, man kan købe en studs til sin cylinder, så må man da også kunne tage den af på en rimelig måde

Hilsen Jonas

Accepteret svar
Fra : korn100

Modtaget 100 point
Dato : 05-04-04 19:34

Mht studsen skal du først have de der plomberings-ting op. Det gør du ved et svejse noget metal på dem for derefter at trække dem op. Nede under dem sidder der nogle ganske almindelige bolte. Herfra er det som med alle andre knallerter. Der sidder en plomb i studsen, men køb hellere en ny hos http://www.protunahandels.de hvor studsen koster 199. Det er nemlig pænt svært at få den ud. Skal du have en udstødning er den billigste jeg har fundet hos http://www.kreidler-service.dk, men resten af delene køber jeg fra protuna (selvom det er dyrt).

Godkendelse af svar
Fra : jonas16

Dato : 06-04-04 19:16

Jeg har fået probberne op, og vi har prøvet alt for at få de der skruer, som sidder under dem ud.
Vi har prøvet at bore og hakke med en don, men der gir sig bare ikke. Hvad skal vi gøre?

Kommentar
Fra : kazinka

Dato : 09-06-04 23:04

Køb et 13' tans fortandhjul, få planet topstykket hos en smed el. lignende, husk at du muligvis skal købe en større dysse til kaburatoren, en standart "62,5", køb et power luftfilter. hvis den for et godt optræk, kan du udskifte bagtandhjulet med et 30, eller 28 tands gearing. Den standart udstødning kan du skrue pipen ud af, og klippe 1/3 den af den, det giver lidt mere flow, og det larmer ikke mere end før. så kører den ca. 50 km\t