/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Frugter der feder???
Fra : mizz86
Vist : 5248 gange
50 point
Dato : 01-04-04 12:07

Hvilke frugter feder mest?
Eller kender nogen en side på nettet hvor der findes en liste over hvilke frugter der er fede??
som fx kiwi, banan, melon osv.

Knuz

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 01-04-04 12:10

Som udgangspunkt er der ikke ret mange frugter der decideret feder (bortset fra nødder, men er det en frugt?)

MEN hvis du eksemplevis følger vægtkonsulenterne vil du finde ud af at en halv banan svarer til en frugt, med hensyn til grape, kiwi, melon osv. er der tale om at en vis mængde modsvarer en hel frugt.

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 01-04-04 12:11

På dette link kan du finde rapport med tabeller over forskellige frugter m.m.

http://home6.inet.tele.dk/jg/pdf-dok/den_lille_kosttabel.pdf

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 01-04-04 12:41

Spørgsmålet er i virkeligheden når du skriver "feder mest" om du så i realiteten tænker på hvilke der feder mest, eller hvilke der er mest uheldige hvis du vil tabe dig i vægt.

I realiteten er der ingen frugter der i sig selv feder, men det der feder er det overskud du får i kalorier i forhold til hvor meget du forbrænder. Hvis du ikke ønskede at tabe dig i vægt, så kan du se stort på hvilken frugt du spiser, men hvis du vil tabe dig er det vigtigt at være opmærksom på det samlede indtage af kalorier og kulhydrater.

Du kan i ovenfor anførte kosttabel se hvad de enkelte frugter indeholder af kalorier, men som hovedregel kan du gå ud fra at frugt der er i familie med nødder feder mest. Dernæst kommer de "kendte" fede frugter og endelig de mere almindelige.

Kal. Frugt
704 Paranød
672 Hasselnød
644 Pistacienød
624 Jordnød
612 Aachewnød
375 Kokosnød, som jo ikke i traditionel forstand er en nød

387 Banan
332 Vindrue
281 Kivi
242 Æble
213 Appelsing

183 Jordbær
166 Honningmelon

Har du brug for mere information, kan du læse på min hjemmeside http://slankigen.webbyen.dk hvor der også er en meget omfattende fødevaretabel med over 1000 forskellige varer. Den er indeholdt i mit kostprogram som kan downloades og benyttes helt gratis.

mvh
Henning

Kommentar
Fra : janni_s

Dato : 15-04-04 18:24

min venindes læge har sagt til hende at netmelon indeholder noget der øger fedt forbrændingen.. ik fordi det har så meget med spørgsmålet at gøre.. eller...?! heeh men nu ved du det!
/janni_s

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 04-05-04 12:00

har lige været inde på slankigen som jeg kan bruge.