/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Maestro på nettet?
Fra : BXTC
Vist : 1246 gange
100 point
Dato : 01-04-04 11:01

Hej, jeg har et spørgsmål, kan man bruge et maestro kort på nettet, hvis ja, hvor er kontrol cifrene så, da der er 4 cifre bag på mit kort, og der skal kun bruges 3 for at købe på nettet....

Vil gerne takke på forhånd!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-04-04 11:47

Den enkelte udbyder på nettet viser hvilke korttyper de modtager.
Så det giver sig selv.
Hvis symbolet eller navnet er nævnt vil du automatisk blive guidet igennem proceduren.

Kommentar
Fra : BXTC

Dato : 01-04-04 11:51

Refi, det passer ikke helt, fordi mange steder tager de F.eks kun imod VISA men hvis du har et VISA elektron virker dette også fint... Så hvis de tager imod et MasterCard, kan det jo være de også tager imod Maestro... både Master og Maestro har 4 cifre på bagsiden, hvad er kontrolcifrene så?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-04-04 11:56

Prøv
Jeg tvivler på de tager kortet hvis ikke det er nævnt.
Den med visa duer ikke for visa elektron er også et visakort bare uden kredit.

Kommentar
Fra : BXTC

Dato : 01-04-04 12:26

Refi, Ja, men Maestro er det samme som MasterCard uden kredit.. kan du se hvad jeg mener??

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 01-04-04 12:34

Jeg kan godt se hvad du mener - men hvis ikke du bliver forklaret disse kontrolcifre under indtastningen er det fordi kortet ikke kan bruges.
Visa elektron og maestro er ikke ens idet elektron ikke kan misbruges da det har saldokontrol - det har maestro ikke - det problem har været påpeget flere gange og derfor er der heller ikke mange der bruger det.

Kommentar
Fra : BXTC

Dato : 01-04-04 12:35

Hvad er Saldokontrol Refi?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-04-04 12:40

Det er når systemet går ind på din konto og ser om pengene også er der.
Du kan ikke overtrække en konto med saldokontrol.

Kommentar
Fra : BXTC

Dato : 01-04-04 12:44

Citat fra danskebank.dk

Maestro er et nyt internationalt betalingskort, du kan bruge i
butikker og pengeautomater over hele verden. Med Maestro
risikerer du ikke overtræk, for du kan ikke bruge flere penge,
end der står på kortet - uanset om du bruger kortet i København
eller i London.

Med Maestro er du fri for at rejse med mange kontanter på
lommen, fordi du kan bruge kortet mere end syv millioner steder
og hæve kontanter i mere end 800.000 pengeautomater over hele
verden.

Kortet udbydes i Danmark til unge mellem 15 og 17 år.

Citater slut...

Så det kan jo ikke overtrækkes?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-04-04 12:50

Jo - for systemet virker ikke ordentligt på maestro - det er derfor der ikke er mange banker der vil bruge det.
Bl. a. Statoil har haft problemer med kunder der overtrækker deres kort.
I en pengeautomat er det godt nok - men på nettet tror jeg ikke de vil anerkende det - og hvis de gør vil du garanteret blive oplyst om hvad du skal taste ind.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-04-04 12:51

Få dig et visa elektron i stedet - så kan du.

Kommentar
Fra : BXTC

Dato : 01-04-04 12:55

Kan man få sådan et i Danske bank?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-04-04 12:58

Ja - det kan fåes i alle banker og pengeinstitutter - til forskel fra maestro som vist kun 3 banker bruger.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 01-04-04 16:12

Du skriver jo selv, at kortet kan bruges i pengeautomater og butikker over hele verden, altså ikke et ord om nethandel

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 04-07-04 11:11

Skulle vi få lukket spørgsmålet?

Godkendelse af svar
Fra : BXTC

Dato : 09-08-04 14:38

Tak for svaret refi.