/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Skift af motor i Tyskland
Fra : zicko
Vist : 5047 gange
100 point
Dato : 31-03-04 15:50

Jeg har hørt at det kan betale sig at tage til Tyskland for at få skiftet motor på sin bil, er der nogen der har erfaringer med dette, eller har hørt noget lignende? Vi har en Mercedes (124) fra '92, med en 250D motor i der lige har rundet 545000km, den kører godt nok fint, men den er lidt sløv til så stor en bil så vi har gået og spekuleret over at få sat en 300D i i stedet for.. jeg har undersøgt det lidt og fundet ud af at det kan lade sig gøre uden at den skal omsynes så længe forøgelsen ikke overstiger 20%..

Kommentar
Fra : zicko

Dato : 31-03-04 15:51

Nå ja det er forresten en st. car hvis det skulle have noget at sige..

Hvis der er nogen der har erfaring med det, kan i så ikke evt. skrive nogle adresser/hjemmesider/tlf. numre hvor man kan høre mere?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-04 15:55

Du kan helt sikkert få en billigere motor i tyskland
Du kan da også bare tage den med hjem det eneste problem er da kun momsen.
Der er ingen toldafgift på.
Med en større motor vil du nok få et problem til periodesyn da det ikke KUN er effekten der betyder noget.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 31-03-04 16:10

Tag hele bilen med hjem fra Tyskland...der står TONSVIS af disse modeller...bl.a. i Neumünster (små 100 km fra DK/D grænsen) er en ophugger.

God fornøjelse!!!

Mvh
Palle jensen

Kommentar
Fra : zicko

Dato : 31-03-04 19:45

Tak for de gode råd, men det jeg egentlig ledte efter var et værksted eller lignende der kunne skifte den.. Jeg har fundet masser af motorer, men det koster en halv bondegår at få den skiftet på et værksted herhjemme..

refi, hvad er det der kunne blive et problem til periodesyn?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-04 19:59

Du snakkede om at ville skifte en 250 med en 300.
Den tror jeg ikke går.
De 20% du taler om går på effektforøgelse af originalmotor ikke en større (anden) motor.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 31-03-04 20:49

refi.
manden har ret i det med de 20% effektforøgelse når det er en anden motor.
hvis det er den orginale motor...så må du tune den ubegrænset.

så deeet.........

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-04 20:53

Ikke uden syn - det var det der var på tale.
Du må IKKE tune det du vil. Max 20%

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 31-03-04 21:23

Ja nu skal vi ikke gøre spørgeren mere forvirret end før han spurgte, men det er UNDERORDNET om det er den (originale/medfødte) motor eller en anden man kommer i som erstatning så må de 20% effektforøgelse IKKE overskrides set i forhold til typegodkendelsen af den enkelte bilmodel.

Mht til at få udskiftet motoren kan jeg give et tip til at få den skiftet for en rimelig penge.

Hvor bor du henne i landet?

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : zicko

Dato : 31-03-04 21:54

Det med de 20% havde jeg nogenlunde styr på..

Palle, jeg bor lige ved Roskilde..

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 31-03-04 22:09

Ja så er det nok ikke den store hjælp da jeg bor på Østfyn, men jeg har en ven som kunne klare en motorudskiftning for "lidt til kagekassen".

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : zicko

Dato : 31-03-04 22:15

Det er ikke noget problem at køre til fyn hvis det er den rigtige pris, vi har selv skiftet motor på vores gamle 300D (123 modellen) men det var til en motor af samme størrelse, jeg hørte fra en Mercedes mekaniker at det ikke bare sådan er lige til at skifte til en større motor, der var en masse forskellige ting der skulle ændres for at det kunne passe..

Kommentar
Fra : zicko

Dato : 31-03-04 22:16

Af den grund har vi ikke turdet vove os ud i det selv, og ville prøve at finde nogen der havde lidt mere kompetence inden for Mercedes..

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 31-03-04 22:40

Ja jeg kan godt se problemattiken når det ikke er "standard", men jeg tror at dette måske kunne være løsningen: Min ven som nu (desværre) er blevet førtids pensionist hjælper til på et værksted som har mercedes som speciale. Jeg vil høre ham imorgen om han kan/vil påtage sig opgaven. Jeg vil give dig et svar imorgen.
Hvad er din email, så sender jeg den personligt til dig.

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : zicko

Dato : 31-03-04 22:45

den er imp mail dk

(har fjernet snabel-a og punktum.. man kan jo ikke have sin mail adresse i fred nu til dags.. med alt det spam..)

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 100 point
Dato : 31-03-04 23:25

Jeg skriver til dig imorgen. Godnat!

Mvh
palle

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-04 13:23

Har du fået skiftet motor?

Så mangler du bare at lukke spørgsmålet.
Så bliver både Kandu og vi glade.

Fortsat God Dag

Godkendelse af svar
Fra : zicko

Dato : 13-02-05 12:14

Opdagede lige at den stadig stod åbent.. vi har ikke skiftet motor, vi fik i stedet skiftet toppakning og renoveret lidt på den gamle motor, det kunne godt mærkes, den fik en del bedre optræk og kører helt perfekt, den har nu rundet 590000km helt uden problemer..

Tak for svarene! det kan være det bliver aktuelt om et par hundredetusind kilometer mere ;)