/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
limè på skjold?
Fra : enevoldsen4200
Vist : 347 gange
50 point
Dato : 31-03-04 11:40

Jeg har en kåbe hvor der er knækket et stykke af...... Det drejer sig om en af de "arme" som holder pleciglaset ( ca. 10 cm. langt), der er knækket og som er blevet væk. Jeg har tænkt på at lave et nyt stykke ud af plastic, men kan jeg lime det på og evt. spartle det ud så det holder eller er det helt umuligt at lime på glasfiber.

På forhånd mange tak for hjælpen.
Claus Enevoldsen

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 31-03-04 12:47

Prøv at lave et nyt stykke i glasfiber og polyester...det er ikke ret vanskeligt at arbejde med. Du kan faktisk købe sådanne reparationssæt hos byggemarkeder og biludstyrsbutikker...ja også hos bådudstyr for den sags skyld. Jeg har med STOR succes lavet en lignende rep. på et sidedæksel. Efter at have spartles slebet (godt nok mange gange) kunne det praktisk talt ikke ses at det var repareret.

God fornøjelse!!!

Mvh
Palle jensen

Kommentar
Fra : abubo

Dato : 25-10-05 13:46

Hej Claus. Jeg har et andet forslag - selv om du nok har repareret kåben for længe siden(?), men så kan andre måske få glæde af tipset.
Ser du - jeg har en gammel KAWA 350 fra '73, og har fundet ud af - idet min far er pens. tandlæge og tandtekniker - at det materiale, der bruges til fremstilling af ganebøjler, det er eminent til rep af plastdele såsom kåber og sideskjolde m.v.. Det er et hvidt pulver, der hældes på rep-stedet, og som man så drypper en gennemsigtig væske på efterfølgende, hvorefter det størkner op og bliver hårdt. Der skal ikke for meget væske på, og ej heller for lidt, men så tilpas meget, at det meste af den kornede struktur i pulveret forsvinder. Derefter lader man det tørre - lad det stå natten over - hvorefter det så kan slibes. Og ja - det er selvfølgelig på bagsiden, at man laver denne rep.
Jeg ved desværre ikke, hvad dette to-komponente plastmateriale hedder (men kan finde ud af det, hvis det er?) - og jeg aner heller ikke, hvad det koster. Du kan jo spørge hos en tandtekniker, om ikke du kan købe lidt af det.
Det skal bemærkes, at det er bedst til revner og lignende - det holder nok ikke til at sætte afbrækkede stykker fast med.
Pøj-pøj...
Mvh. Bo