/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Valg af knallert/scooter + erfaringer???
Fra : Duckieboy
Vist : 683 gange
276 point
Dato : 10-05-02 22:53

Goddag alle gode folk på 2 hjul..eller jer som ved noget om dem...

Jeg står i den situation at jeg bare MÅ have en lille scooter-knallert til sjov og ballade...D.v.s til at køre små ture med, lave sjov med o.s.v...

Idet jeg har en fed Aprilia RS50 i forvejen skal den derfor bare bruges for sjov..

Jeg har fundet ud af at det eneten skal være Yamaha's Passola eller Honda's Melody....De er begge små maskiner som er sjove og som med lidt maling og tun(hvis det kan lade sig gøre på disse maskiner???), kan gøre underholdende...

Jeg hælder i øjebliket mest til Melody'en p.g.a dens udseende..

Mit spørgsmål er derfor: Hvilken en bør jeg anskaffe mig, og hvad skal jeg være opmærksom på i forbindelse med dette..
Er det muligt at tune dem lidt, og er der noget jeg skal være speciel opmærksom på ved dem...

Og er der nogen som har en ide om hvad de hver især kan koste hvis de bare skal kunne køre fint og være i nogenlunde stand.?????? - jeg har jo som sagt planlagt at "style" den lidt så ridser o.s.v er lige meget...

Og hvis der er nogen der har en til salg må de meget gerne kontakte mig på mail: "duckie@boy.as"..........Eller hvis der er nogle der kan sørge for at jeg kommer i kontakt med en der har en til salg, så vil den person også blive belønnet for det....

Jeg glæder mig til at få en masse gode svar og hvis der er nogle der sidder med erfaringer omkring disse maskiner må de MEGET gerne også lige skrive et par ord(helst mange ord!)

På forhånd tak....

MVH Nicolai

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 11-05-02 00:19

hvis den skal være til fun og games, ville jeg klart vælge en PGO Big Max eller en yamaha jog. De er utroligt nemme at tune og delene er som reglt billige, da der er mange der ejer disse maskiner. Hvis du får fat i en lovlig en af slagsen, så skulle du let kunne få den til at køre en 90-100 stykker for kun 1500,- Du kan anskaffe dem for en billig pris. De ligger typisk fra en 4000-7000,- Men big Max'en er klart den rappeste at se på og kan gøres utrolig fed. Håber du kunne bruge dette til lidt :)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-05-02 09:37

> Jeg hælder i øjebliket mest til Melody'en p.g.a dens udseende..
Den er lidt fræk med størrelsen osv.

> Mit spørgsmål er derfor: Hvilken en bør jeg anskaffe mig, og hvad skal
> jeg være opmærksom på i forbindelse med dette..
> Er det muligt at tune dem lidt, og er der noget jeg skal være speciel
> opmærksom på ved dem...
Øhh Honda Melody + Tun? Nej glem det... Men en her fra Nordjylland moddede
et puch maxi tunsæt... Så den render 55...
Men det var ikke en nem operation... Den er tilsalg for 2000kr hvad
gennemsnits prisen for en nomal fungerende Melody er..
De er produceret i 2 farver: Rød og Blå så vær opmærksom på at du godt kan
risikere at skal lakere et skjold om hvis du vælter på en med en anden farve
:(

> Og er der nogen som har en ide om hvad de hver især kan koste hvis de
> bare skal kunne køre fint og være i nogenlunde stand.?????? - jeg har jo
> som sagt planlagt at "style" den lidt så ridser o.s.v er lige meget...

Som sagt ovenfor: 2K skal du ihvertfald regne med for en Melody...
Det er ikke nogen racer men mere end kone-knallert der skal ned i Netto og
hente mælk... (Synes jeg)

Mvh.
Hans-Jacob

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-05-02 10:36

Hey.........

Først og fremmest vil jeg lige give Hans-Jacob ret i det han
skriver.....(Han ved meget om sådan et svin...da han selv har haft en)

Men hvis jeg skulle vælge så vil jeg tage Melody'en.....
Den er helt klart fedest...

Jeg tror altid at man kan få sådan en satan til at køre lidt
stærkere......... For du kan jo bore Stemplet og cylinderen....(tror jeg)

Men jeg ville vælge Melody'en...Selvom det er en kone knallert til at hente
mælk på! Og så er det da lidt RESPEKT over at køre rundt på sådan en... : )

Mvh.
Morten
miniholm@hotmail.com
Medlem af TNKD.

Kommentar
Fra : Duckieboy

Dato : 11-05-02 12:52

Til 2mmy:

Tak for dit svar men jeg har godt nok fulgt med på dba.dk i flere uger, så jeg tillod mig at afvise dit svar-håber ikke det gør noget....

Men jeg leder mere efter en som har en selv og derfor har en masse erfaringer.....ligesom f.eks møgelmose...selvom han mener at det er en koneknallert...så synes jeg da den er fin nok til at køre lidt på..når jeg nu f.eks ikke gider at gå il træning(der er et par hundrede meter)...eller når jeg skal hen på den nærmeste tank(der er også et par hundrede meter)...

Til Møgelmose: Du siger at den er til salg den der du snakker om....hvordan er standen på den??, er der noget der er meget slidt eller i stykker på den??..og hvis d har nogle billeder af den eller kan sende nogle til mig så ville jeg blive glad.....hvad farve er den??.....du kan evt. sende dem til "duckie@boy.as"

MVH Nicolai Andersen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-05-02 11:47

"Morten Holm" <miniholm@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:abioiq$bm2$1@sunsite.dk...
> Jeg tror altid at man kan få sådan en satan til at køre lidt
> stærkere......... For du kan jo bore Stemplet og cylinderen....(tror jeg)

Kan du beskrive, hvordan du har tænkt dig at bore stemplet?

Kommentar
Fra : Duckieboy

Dato : 11-05-02 13:34

Til Masteraugust:

Okay...jeg troede ellers ikke at man kunne få tun til hverken Passolaen eller Melody'en....

Hvad kostede det tun som du havde på din?.......Og kender du evt. nogle der har en til salg(enten melody eller passola)..husk..du bliver også belønnet hvis jeg køber den af en som du har skaffet mig i kontakt med...

Men hvis jeg kunne få fat i en passola med det tun som du siger til en rimelig penge så bliver det sgu nok den....Det skal lige siges at jeg ikke har tænkt mig at give menge tusinde kroner på den,idet jeg som sagt har en RS50 som ikke har fået noget tun endnu og så ville den blve jaloux hvis melodyen eller passolaen fik det før den*S*

Jeg bor i nordvestsjælland..hvad tænkte du da på siden du spurgte???..

Og jeg har tilladt mig at afvise dit svar idet jeg så får endnu flere svar og kommentarer, men hvis det ender med at du sørger for at jeg evt. igennem dig køber en af maskinerne så får du da selfølgelig pointene...

MV Nicolai

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-05-02 14:10

"Duckieboy" <Duckieboy.news@kandu.dk> wrote in message
news:AmWC8.421$4f4.32232@news000.worldonline.dk...
> Jeg har fundet ud af at det eneten skal være Yamaha's Passola eller
> Honda's Melody....De er begge små maskiner som er sjove og som med lidt
> maling og tun(hvis det kan lade sig gøre på disse maskiner???),

Det kan lade sig gøre at tune næsten hvad som helst. Det er bare noget
nemmer hvis man kan købe færdig lavet tun sæt.

Man kan jo hæve skyldekanalerne file udstødningen selv lave en tun
udstødning selv osv. Det er bare et spørgsmål om at få fat i noget viden
omkring at tune selv.og ha adgang til de maskiner der skal bruges drejebænk
fræser osv.

Mvh. Thomas

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-05-02 16:51

<snip>
en masse om enten Melody eller Passola
<snip>

HELT klart Passolaen. Der kører en her i byen med en topfart på ca. 70km/t
og et træk som en crosser. Smutter på baghjul osv uden problemer.

Der fås et 43mm cylinderkit fra Protuna der kan bores op til 45mm, så
begynder den at være sjov =)
Få lavet en 20mm studs og monter en 20mm Dell Orto karburator fra Maxi på
den, så er vi ved at være der.
Udstødningen kan skiftes med Protuna's der ligner den originale, eller gøre
som ejeren af den her Passola og svejse en Proma Lowboy fra en Maxi om på
forrøret så den passer.
Med den lovligtlignende udstødning er den endda meget støjsvag, man hører
kun 20mm'eren brøle som en tosset når man vrider øret =)
Tanken holder ca. en times tid hvis man ligger og laller rundt nede i byen
på den.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.com
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--

Kommentar
Fra : Duckieboy

Dato : 13-05-02 00:05

Til RPR(eller en anden der ved det):

Du skriver det der tun til passolaen.....får den så det træk som en crosser..altså så den går på baghjul(hvis man altså selv kan)..og kan den så lave lidt hjulguf???

Og er det slet ikke muligt at få noget tun som giver det samme som det du beskriver til en melody...for den er meget beder til min plan, som går ud på at lave den sort med hvide fælge, 2 hvide viperstriber, zebra mønstret sædebetræk og evt noget neonlys eller nogle dioder s det ser smart ud når det er mørkt......og idet melodyen har det mere skjold, bl.a under sædet hvor der på pasolaen går lidt ind under sædet så vil det se bedre ud.....

Og forresten: hvad vil det tun som du omtaler til passolaen ca koste???

Jeg glæder mig til at få svar og evt. høre fra nogen der har en eller kender en der har en til salg..

MVH Nicolai

Kommentar
Fra : Duckieboy

Dato : 26-05-02 17:12

Jeg ville bare lige høre om der slet ikke er nogen der ved hvad det, af bl.a RPR, omtalte tun til enpassola vil koste.......og er der nogen der ved hvordan det omtalte tunsæt der blev moddet fra maxi til melody praktisk talt er moddet...

hvis der er nogen der ved det, så får de med stor sandsynlighed de point der her er på spil....

og er der nogle der har eller kender en der har en passola/melody til salg så må de gerne sige til....

Kommentar
Fra : Freaken

Dato : 27-05-02 12:41

Det skal helt klart være en Honda Melody. Men du skal huske at det helst skal være en Mini model. Det er bare lidt for fed... Men ulempen ved den er bare at der ikke er så mange tun dele til den. Men jeg fandt lige en side www.motorline-racing.com der er nogle gode tundele til den. Håber du finder det rigtige.

Freaken

Kommentar
Fra : Duckieboy

Dato : 27-05-02 14:05

til freaken:

jeg mener ikke der er nogen forskel på melody og melody mini.....bare hvad man siger/skriver!!!

og på http://www.motoline-racing.com er der IKKE nogle tundele til melody....hvis du kan fortælle mig hvor på den side jeg kan finde tundele så gir jeg en omgang!!!!!

MVH Duckieboy

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 276 point
Dato : 14-07-02 08:17

Hvis spørgsmålet er løst må du gerne være sød at lukke dette ??

Godkendelse af svar
Fra : Duckieboy

Dato : 15-07-02 11:30

til zonker:

ok...men der var til sidst ikke lige nogle der skrev mere så jeg kunne give dem pointene.......men så får du dem...

og så godender jeg bare svaret med "lige præcist brugbart"...håber ikke du tager det ilde op

MVH Nicolai