/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
for høj CO
Fra : mecky
Vist : 2285 gange
70 point
Dato : 29-03-04 18:15

hej.
jeg har en fiat bravo 95', hvor den har en høj CO. først var der en mekaniker der sagde at det må være manefolen der var utæt, og den fik jeg skiftet, men det var ikke der fejlen ligger, så fik jeg skiftet lambda sonden og det var heller ikke det der var galt med.
er der nogen der kan jeg hjælpe mig med at finde en mekaniker i stor københavn, som har forstand på sådan noget. tak
mvh.
mecky

 
 
Kommentar
Fra : CLAN


Dato : 29-03-04 20:01

Hej mecky
Tjah jeg ville også ha' kommet med samme bud, som din mekaniker. Dog kan dit luftfilter (forhåbentligt nyt og originalt, når der skal måles) eller din katalysator også gemme på en løsning af dit problem.
Lav en aftale med din mekaniker... du betaler KUN for udskiftede dele som løser dit problem, ellers forlang at få installeret dine gamle dele igen, og betal ikke for noget der er "ubrugeligt"... hvad du åbentlyst har gjort. Få dig en fornuftig snak med din mekaniker.
Hygge... og held og lykke med det
Søren

Kommentar
Fra : CLAN


Dato : 29-03-04 20:03

NB: Vil da anbefale et Fiat værksted... dem må I da også ha' i Københavnstrup

Kommentar
Fra : emesen


Dato : 29-03-04 20:08

>Clan
Fiat og Københavnstrup har så vidt jeg har hørt lidt problemer.
Jeg kender flere som ikke kan få serviceret sin Fiat ordentligt.
Emesen.

Kommentar
Fra : mecky


Dato : 29-03-04 23:42

jeg har jo været hos fiat og de tog 580kr for testen og de fandt ikke en skid, de sagde at hvis de skal fortsætte med at finde fejlen så vil det koster mig over 5000kr. I ved når man er studierene så har man ikke så meget råd til det. derfor leder jeg efter en billig en.
MVH
Mecky

Kommentar
Fra : mecky


Dato : 30-03-04 12:02

er der nogen der kan jeg hjælpe mig med at finde en billig klog mekaniker i stor københavn, jeg skaffe selv et værksted med værktøj hvis det er. please
MVH
Mecky

Kommentar
Fra : yesboss


Dato : 30-03-04 16:47

Hej Mecky!

Min bil skulle til om-syn netop på grund af for højt co2. - 3 gange så højt.
Jeg var så heldig at motoren kunne stilles (Audi 8o fra 87), så jeg fik det reduceret til næsten det tilladte- bilen gik igennem ved 2. forsøg
Min mekaniker sagde at det vat katalysatoren der var defekt, den "renser" jo udstødningen for u-renheder (co2)

Yesboss

Kommentar
Fra : mecky


Dato : 30-03-04 21:43

hej Yesboss!
det værste er at man kan ikke stiller de nye biler da de bliver instillet automatisk. og min kat. ser næsten ny.
ved du om man kan åbne og rense en kat.
MVH
Atheer

Kommentar
Fra : sipelip


Dato : 30-03-04 23:56

din kat renser udstødningen for CO, og derfor måler man ikke mig bekendt CO niveauet efter katten, men før. Der sidder gerne en studs på udstødningsmanifolden man kan proppe en sonde ind i. Katten kan ikke åbnes og renses, den er lukket inde i en 'potte' og består af en masse keramiske kanaler der er dækket med diverse ædelmetaller o.l., som ved høje temperaturer omdanner forskellige skadelige stoffer i udstødningen til CO2 og H2O. Man kan ikke pille ved den, desværre. Lambdasonden måler et eller andet i katten, og motoren indstiller sin benzin/luft blanding løbende derefter derefter - og hvis det ikke lige virker nøjagtigt som det skal så er det er L....system - har selv haft problemet på to biler. Kontroller forbindelser fra lambda sonden til motorstyringen, hvis det er knas bryder det hele sammen. Se på dine tændrør. Hvis de er sodede, så får den for meget benzin og blander altså forkert. Hvis Lambdasonden får sine målinger igennem, kan det ligge i elektronikken der styrer blandingsforholdet, men det burde et autoriseret værksted vel hurtigt kunne finde ud af med deres computere. Mekanik ved de ikke meget om, så elektronik må da være det de er uddannede i?

Kommentar
Fra : mecky


Dato : 31-03-04 16:42

hej sipelip.
jeg synes du har en fornuftig svar, men kan man måler CO'en før den kommer ind i katten, og hvor meget skal co'en så være.
MVH.
Mecky

Kommentar
Fra : 9881


Dato : 31-03-04 18:13

Hej mecky.sipelip er inde på at co % måles før cat'en.det er ike helt korrekt i synshallen måles kun efter cat'en og det forgår i udstødningsafgangen men men grunden til at din FIAT forurener er at der omkring dit gasspjæld sidder en del fastgroet snavs/sod så det ikke kan gå helt tilbage og så kan motorstyringen ikke finde 0-punktet løsningen er sådan set rimelig nem-find et værksted som forhandler midlet Bell-Add,dette skal sprøjtes ind før gasspjældet mens motoren går, så er problemet løst-Du skriver at lambdasonden er udskiftet er det med en original eller???hvis ikke kan der også ligge en forklaring deri de uorginale er desværre ikke altid lige gode..Hvis ikke dette løser dine problemer må du komme en tur til Nordjylland så skal jeg nok løse det for dig..mvh ole

Kommentar
Fra : geu


Dato : 01-04-04 09:28

Det lyder meget som om det er din kat der er faldt sammen.

sipelip>>> På mange nye bile måler man ilt efter katten, for og se om katten virker.


Kommentar
Fra : sipelip


Dato : 01-04-04 14:02

ja, det lyder meget forståeligt - men det er vel på alle biler med kat. Men at måle niveauet efter katten, siger ikke noget om motorens indstilling, så vidt jeg kan forestille mig. Men hvad de gør til syn, har jo ikke nødvendigvis noget at gøre med bilens tilstand rent teknisk. Derfor ville det måske vær smart at måle CO før katten, for at se om motoren kører som den skal i første omgang, og gør den det, ja så ligger fejlen jo i katalysatoren. Hvad CO procenten skal ligge på for en bravo ved jeg ikke, men det kan man vel spørge om eller låne en Haynes på biblioteket hvor man kan slå det op.

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177428
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407938
Brugere : 218877

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste