/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Potens
Fra : Rune454
Vist : 4350 gange
170 point
Dato : 28-03-04 23:40

Nu ved jeg ikke om mit problem er unikt.. men vil dog lige sprøge alligevel.

Under samleje når jeg kommer første gang, har jeg problemer med at fortsætte, der skal i hvert fald gå 10 min, og så skal jeg endda koncentrere mig for at få den op igen..

Nu har jeg ikke tænkt mig at leve af Viagra, så hvis der var nogen som havde nogle gode råd til at forøge potensen, så jeg undgår denne lidt pinlige pause, eller overhovedet er i stand til at fortsætte medmindre der går de 15-20 min måske..

-Rune454

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-03-04 23:42

Det er overhovedet ikke pinligt.
Det er helt normalt.
Jeg tror det er de færeste der er i stand til at blive ved efter udløsning.

Mordex.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-03-04 23:46

Hvis du ryger kan det være en af de store problemer men så er der jo også lie alderen at tage i betragtning .Nu ved jeg jo ik lige hvor gammel du er men det der med den store præstation hører vist til i 20 erne 30erne og husk så også lige at det meste også drejer sig om tankegang og deraf præstationsangst sååe tag det nu roligt og ti min pause er vel også ok Som hun sagde ryger du også bagefter Han svarede jeg har aldrig set efter
Mvh Sune

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 29-03-04 01:26

hej det er da ikke noget problem ven.tror da at alle har brug for en pause
og så det vel lige meget om vi er unge eller ældre,tænk du ikke mere på det.

johnni.

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 29-03-04 08:56

HELT normalt... men hvis du evt. vil/skal fortsætte bagefter!
er det godt at spise grøntsager/frugt! f.eks. kål, salat, æbler, bananer osv.

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 30-03-04 00:46

Det tror jeg de fleste oplever, eller har oplevet, men prøv dog at få en god samtale med din partner, i stedet for "smøgpause" kunne hun måske hjælpe på dette problem på forskellige andre måder, når du nu har sådan en lyst til straks at fortsætte, der skal som bekendt to til....
mvh Benny

Kommentar
Fra : binky

Dato : 30-03-04 22:09

Hej Rune454
Du skriver ikke, hvor gammel du er, men formodentlig er du ikke en kanin. Det er ganske normalt for en mand, at der skal en god pause til, for mænd skal præstere mere end kvinder. Jeg har kendt mange mænd, og fælles for dem alle var, at de skulle lige have tid til at samle kræfterne. Hvis du kan efter 10 min., så er jeg gået glip af noget med mine forhenværende. Giv dig god tid til at samle dig sammen, for jo bedre bliver det for jer begge to. Du kan nulre hende lidt imens, det hjælper også lidt på potensen.
mvh
binky

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 30-03-04 22:30

Hej binky..... Det er langt tid siden......

Kommentar
Fra : Rune454

Dato : 31-03-04 17:41

Jeg er 20 år gammel..

Er der ikke noget bestemt man kan gøre eller spise ( udover frugter ) som ligesom hjælper det lidt på vej?

Bennymand: Hvad nu hvis hun ikke vil snakke eller noget.. hvad så :) ?

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 31-03-04 17:43

Du siger hun ikke vil snakke? Er du så sikker på det er en pige/kvinde???????
De snakker sgu allesammen. Det er svært at få dem til at holde op.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 01-04-04 00:07

OK ...Rune - jeg kan forstå på dit oprindelige spørgsmål (problem) at selvom hun ikke vil snakke, så er da noget hun godt vil, og det jeg mener er at du sådan langsomt kan prøve at komme ind på, hvad hun måske kan gøre for dig for at du hurtigere kan blive kampklar igen, du kan måske prøve at tilfredsstille hende på andre måder, som kunne være et eksempel for hende, det kan også mange gange have en god virkning på dig selv også. Min erfaring siger mig at samtale er et "must" hvis sexuelt samvær skal være optimalt. Nu ved jeg ikke hvor længe i har kendt hinanden, og hvor meget erfaring din partner iøvrigt har. Hvis hun er uerfaren, så kan du jo passende "lære" hende hvordan du gerne vil have det, mod at du selvfølgelig prøver at imødekomme hendes ønsker. Jeg håber i finder ud af det, og ønsker jer god fornøjelse.
mvh Benny

Kommentar
Fra : Rune454

Dato : 01-04-04 23:26

Takker Benny skal nok se hvad jeg kan gøre..

Kommentar
Fra : binky

Dato : 04-04-04 13:26

Hej Rune454
Hvis du får nogle gode tips, som min bedre halvdel kunne lære noget af, så skal du endelig give videre.
mvh
binky

Kommentar
Fra : Rune454

Dato : 05-04-04 09:02

Det skal jeg nok, jeg kan jo lade tråden stå, og evt. skrive noget i den senere, du modtager jo en mail når der er skrevet i den.

Kommentar
Fra : binky

Dato : 05-04-04 15:47

Mordex
Den var ikke sød.
binky

Kommentar
Fra : Rune454

Dato : 05-04-04 18:18

som om det ikke passer.. haha :)

Kommentar
Fra : binky

Dato : 05-04-04 18:49

Rune454
den var heller ikke sød. Er du nu helt sikker på, hun ikke simulerer, for gør hun det, vil hun være klar hele tiden, og vi kvinder kan jo altid foregive en hel masse. Du skal også lige være klar over, at det er bedst, hvis det kører i dit tempo, for der er ikke langt til præstationsangst, og den er svær at komme over. Du skal ikke lade dig presse.
mvh
binky

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 05-04-04 18:52

Hvad er der egentlig galt med den pause, drik et glas vin, hyg jer, tag en cigaret, hvis I ryger - varm op til næste gang, selv om hun ikke vil snakke, kan du jo godt fortælle, at du nød det.
Og Mordex - lousy kommentar om kvinder og deres snak

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-04-04 18:55

Rune454 - tag det helt roligt - alle har brug for en pause, også "den lille frække frederik" - med øvelsen kommer også evnen til at holde igen på de rigtige tidspunkter, og dermed forlænge nydelsen for Jer begge. Hvis I så også har mulighed for at dyrke fornøjelserne på tidspunkter hvor I ikke er trætte (altså gerne mens det er lyst ) så er der næsten også garanti for at løjerne varer ved længere.

Træning er kodeordet - og når du så ikke er i selskab med den heldige, så må din højre (og venstre) hånd hjælpe dig - kør lige til grænsen, vent lidt, prøv igen osv. og sådan fortsætter du - 1 uge skal du have som mål at holde i bare 5 min., næste uge 7, næste uge 10 osv... lige pludselig kan du i vid udstrækning kontrollere din forløsning, og det er jo til stor glæde for både dig selv og hende. Evt. kan du jo få din partner til at hjælpe med øvelserne - det er slet ikke så ringe endda

God fornøjelse

mvh Berpox

Kommentar
Fra : binky

Dato : 05-04-04 21:12

Rune454
Det er alt for tidligt, at du får det problem. Hvor gammel er din kæreste, hvis jeg må være så fræk at spørge om det?
mvh
binky

Kommentar
Fra : Rupta

Dato : 06-04-04 02:39

Går lige ind her!

Til "binky":
If. din kommentar af den 30-3-04 kl.22:09 er der IKKE noget problem.
Nu, 05-0404 kl. 21:12 ser du et problem.
Vågn dog op!

Til Rune454:
Slap af og nyd det, sålænge det varer.
Du er helt normal!

//Rupta.

Kommentar
Fra : binky

Dato : 06-04-04 16:42

Rupta
Jeg har da set et problem hele tiden.
Hvor ser du, at manden ikke har et problem. Det, jeg prøver at fortælle ham, er jo at han allerede nu i en alder af 20 år, lider af præstationsangst. Du kommer jo med sådan en sød kommentar til Rune454, at han skal nyde det, så længe det varer. Det varer ikke længe, hvis han tror, han kun skal yde. En mand tager nu engang længere end en kvinde om at lade op, og det tager den tid, det tager. Sædvanligvis mere end 10 minutter. Det er bare forkert, hvis rune454 tror, han skal være klar hele tiden. Mænd er jo også en slags mennesker.
mvh
binky

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 06-04-04 21:19

Rune har vist et selvværdsproblem (præstationsangst) hvis man skal sætte det lidt på spidsen - det er ikke længe siden Rune ville have forlænget sin penis, og nu skal den også partout virke i et væk.

Kære Rune - det er ikke størrelsen det kommer an på, men på hvordan du bruger den, og hvordan du bruger munden, tungen, hænderne, sproget og på hvordan du er med til at skabe den rette stemning, og i ligeså høj grad på hvordan din pige er deltagende i løjerne.

Det lyder i mine ører som om du vil være pornotyr på 48 timer fremfor at give dig hen og yde/nyde - og du bliver/er kun en god elsker hvis du lader være med at tænke på at skulle kunne pumpe løs i timevis. Som skrevet før, slap af, og øv dig, så skal den store nydelse nok komme, og du bliver muligvis også i stand til at holde en marathon indimellem - specielt hvis den rette stemning er til stede. Hvis det blot er "wham bam, thankyou mam" - sex, så skal der vist mere end held til at du får den op at stå/blive stående lige efter udløsningen.

God sex er ikke nødvendig vis bare ligepå og hårdt, og så bare pumpe derudaf - det er også sjældent at pigen bliver så tilstrækkeligt klitoris-stimuleret at der fremkommer en orgasme, blot ved samleje...

Så Rune nyd det som det er, og vær med til at gøre det endnu bedre ved at eksperimentere lidt med stillinger, hænder, munde osv. - og det behøver jo ikke være ekstremt for at det gør godt vel?

Stadigvæk, god fornøjelse

mvh Berpox

PS: Rune, jeg håber du læser denne tråd som du har startet, og måske kommer med et par kommentarer...

Kommentar
Fra : Rune454

Dato : 07-04-04 15:56

Jeg takker igen for jeres gode kommentarer.. de hjælper faktisk :)

Du ramte nok lidt plet der Berpox da du sagde jeg havde et selvværdsproblem, for det har jeg, men det hjælper da med jeres søde kommentarer.

Jeg ønsker ikke at vær en pornotyr eller noget, men jeg er sq bange for ikke at gøre det godt nok.. Min kæreste er meget erfaren og vil gerne styre det hele, det er måske også der problemet ligger, for jeg får virkelig ikke lov til at gøre noget.

Nu er du fræk Binky :) ej hun er 18 år.

Mvh
Rune, som virkelig sætter pris på svarerne!!

Kommentar
Fra : Rune454

Dato : 07-04-04 15:57

Forresten man kan vel altid prøve Viagra.. tvivler bare på det er sundt i længden :)

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 08-04-04 08:18

Hvis jeg har læst dit første indlæg rigtig, så er spørggsmålet vel ikke for tidlig sædafgang, og det er vel egntlig det, viagra er beregnet for, så det tror jeg jeg ikke, du vil have ret meget ud af!
Er problemet ikke mere, at du vil være Supermand, hvorfor det - hvis det er din pige, der forventer det, så er det jo spørgsmålet hvem af jer to, der har problemet.
Held og lykke under alle omstændigheder

Kommentar
Fra : Rune454

Dato : 08-04-04 09:25

det er nu ikke at jeg kommer for tidligt som sådan Ripley. Damen har aldrig sagt noget, men alligevel føler jeg at det er et problem, ihvertfald for mit eget vedkommende..

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 08-04-04 10:01

Slap af og nyd det - hvis problemet kun er, at du ikke kan starte et nyt samleje lige efter at det første er slut - så har du altså ikke noget problem.
Har du det Ok med hende, jeg ville nemlig betakke mig, hvis min kæreste begyndte at kalde mig "Damen", prøv nu alligevel at snak med hende............

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 08-04-04 14:28

>TheRipley

Citat
Hvis jeg har læst dit første indlæg rigtig, så er spørggsmålet vel ikke for tidlig sædafgang, og det er vel egntlig det, viagra er beregnet for

Er det for meget at forlange, at man forsøger at sætte sig lidt ind i tingene før man giver gode råde....Det kan sgu da ikke være så svært at søge på Viagra og læse hvad det handler om - og så enten holde kæft eller bruge sin nye viden - du ÆVLER bare derud af med hovedet under armen om noget du tilsyneladende ikke aner en kæft om.

Viagra er sgu da IKKE et middel mod for tidlig sædafgang men tværtimod et middel til mænd med "Erektil dysfunktion" hvilket er noget ganske andet.

>Rune
http://hjem.get2net.dk/ebbesk/fakta/impotens.htm

Skal du forsøge dig med noget, så prøv dette i stedet for viagra.
Citat
Puamin indeholder barken fra et sydamerikansk træ Muira Puama,
der vokser i amazonregnskoven. Det har været brugt i århundreder
af sydamerikanske mænd - og er vist helt uden bivirkninger.
På engelsk hedder træet sjovt nok "Potency wood".

Sexologisk Institut lavede i 1970 et forsøg,
hvor 263 mænd med manglende lyst eller impotens
fik 1 - 1.5 gram af denne barkekstrate og 2 uger efter
havde 62% genvunde5t deres evne og lyst.

Tabletterne kan købes i Matas og helsekostbutikker.
De koster ca. 244 kr for 90 kapsler. Vil du vide mere,
så prøv at ring til Bio Research i Københavns forskerby
tel.: 39 17 99 23 og få tilsendt flere oplysninger.

Viagra har bevirkninger som fx. at effekten bliver mindre efterhånden! "Nogle mænd må sætte deres dosis af Viagra op, og for andre forsvinder virkningen helt efter nogle måneders brug....Ikke værd at bruge tid og kræfter på, når dit problem ikke er større end at du gerne vil have samleje med kun 10 minutters pause

Frida...

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 08-04-04 14:42

Beklager og dropper ud af debatten - men mener heller ikke at et behov for 10 minutters pause er en "erektil dysfunktion" - Er det ikke at skyde spurve med kanoner?
Hed og lykke Rune

Kommentar
Fra : Rune454

Dato : 10-04-04 22:37

Tja.. man vil vel altid gøre det godt nok, og man er vel altid bange for man ikke gør det.

Nu har jeg fået en enkelt Viagra pille som lige skal prøves, ikke noget jeg vil være afhængig af.
De der tabletter som du nævner Frida, dem vil jeg da helt sikkert søge efter så. Mange tak.

Rune, som håber alle nyder påsken

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 11-04-04 00:57

Rune du er et fjols. Du har ikke problemer med potensen, men vil alligevel forsøge dig med midlet Viagra ( som vist nok nu hedder Cialis ) Det er simpelthen for dumt af dig - og jeg kan kun håbe at du vågner op og indser, at du er på gale veje....

Frida...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 11-04-04 11:03

>Rune454

Ved du hvad Rune?? Du har da ikke andet end ballade med den tissemand. Først vil du ha' den til at blive længere, og nu skal den lære at kunne fyres af hvert 5 minut - Hvad blir det næste?? Skal den kunne skyde om hjørner, synge en lille sang ved sædafgang, eller snøfte når den er langnæset??

Hallo sømand... det er et multiorgan beregnet til afledning af affaldsstoffer og overskudsvæske, samt et formeringsorgan, med den sidegevinst der gør at vi gider at formere os, og ikke et Stalinorgel. Lad dog være at falde på røven for dette pikhysteri, det er da til at dø af grin af.

Ram

Kommentar
Fra : lars32

Dato : 11-04-04 20:15

Find dig en kone som min... og den står for ALTID.....hver gang ...også bagefter

Kommentar
Fra : Rune454

Dato : 12-04-04 19:07

I skal da ikke fortælle mig at piger ikke går op i størrelse og potens..

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 12-04-04 20:41

Med risiko for at blive jordet igen - men det her kan jeg altså ikke slå op på nettet!
Jeg og de piger jeg har snakket med tænder på, at mænd synes vi er dejlige og spændende - mænd tænder også på at være nr 1 ikke? men det har da ikke noget med størrelse og potens at gøre!
Har skrevet det før, men alligevel - slap af og nyd det, det giver det bedste resultat -for jer begge to.
Og helt ærligt, problemet er sikkert reelt for dig, men jeg kan bare ikke finde det - hvorfor ikke bare tro på, at du er god nok som du er?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-04-04 20:51

Piger går altså osse op i meget andet end sex Rune Prøv at snak med din partner engang imellem!

Kommentar
Fra : Rune454

Dato : 12-04-04 23:06

Kunne være jeg skulle overveje det lidt mere, som i 2 siger med min næste partner ( hvis der kommer sådan een :) )
Har lige opdaget at hun har fundet en anden mens vi var sammen, lidt bittert for jer der har oplevet sådan noget.. man har det lidt af h.. til

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-04-04 23:23

Måske fordi hun har fokuseret på noget andet end at hun skulle "bøffes" hvert 10 ende minut? Bare rolig der er altid en sporvogn øhh bus og en pige til Rune

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-04-04 23:25

Men det er hårdt at føle sig svigtet! Nok derfor hjerte rimer på smerte!

Kommentar
Fra : Rune454

Dato : 13-04-04 07:09

Ah bøffede hende nu ikke hvert 10. minut :) Men hun sagde godt nok at jeg var for fokuseret på min krop og sådan, som nogle herinde rigtignok har sagt..

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 170 point
Dato : 13-04-04 09:08

Kære Rune - du skal da ikke være ked af at have fundet en erfaren pige der kan vise dig lidt på vej - det er da netop en rigtig fed ting at gøre de ting som også pigen bliver glad for fremfor blot at skulle pumpe løs. Rune du gør det garanteret godt - ellers skal din erfarne pige skam nok gøre sit til at hun også synes det er godt...og så tag og snak lidt om sex, om hvad man kan lide, og hvad man ikke kan lide, afslør lidt af jeres fantasier for hinanden (fantasi er IKKE nødvendigvis et ønske der skal opfyldes - men man kan lege sig ind i rollerne, ord og berøringer osv.... kan stimulere en fantasi yderligere)

Så længe "banditten" gerne helt af sig selv vil være med på løjerne har du intet problem - og så lad den lade op de 10-20-30 min. der skal til før den kan igen. Hold evt. en lille pause undervejs og træk dig ud - det betyder også at skeden trækker sig lidt sammen igen, og når du så "går på hende" igen - så vil både du og din pige opleve det som "stramt" og klemmende igen... tro mig ... det virker

De fleste fyre er gennem det samme præstationsangst- og selværdsproblem som du tilsyneladende gennemlever. Men det eneste middel der virker er, øvelse, snak (fortæl hvad du kan li'), og så et totalt afslappet forhold til sex og din/Jeres kroppe. Piger går op I at du har en dejlig duft, at du er sød og kærlig, og tænker med hjertet, at du er betænksom, at du kan gi' et kys og et kram UDEN at der er skumle bagtanker HVER gang, at du er opmærksom, og at du tør vise følelser, men også at du er ved dine meningers mod. Og så må du sikkert også gerne en gang imellem tage med ud og købe tøj til hende - det er jo DIG der gerne vil se hende i det smarte tøj yderst som inderst, så kridt skoene, og tag med i indkøbscenteret en gang imellem Pigen kan lide at DU kan lide at gøre hende tilfreds, og at det ikke kun er et spørgsmål om at hun skal stanges hårdt og dybt hele tiden.

- okay det var måske lidt en generalisering, men det er altså MIN erfaring så langt....så slap af og nyd at I har fundet hinanden.

mvh Berpox

Kommentar
Fra : Rune454

Dato : 13-04-04 15:50

fin kommentar der Berpox :) Ku være man bare skulle slappe lidt af istedet..

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 13-04-04 21:58

Hej igen Rune - du må undskylde, at jeg ikke lige fik set at pigen var gledet fra dig - det er jeg ked af at læse, men fat mod, og tro på dig selv uden at overeksponere, så skal det nok lykkes for dig.
Indtil du finder dit hjertes udkårne kan du jo træne udholdenheden som jeg også skrev til dig på et tidligere tidspunkt.

Og frem for alt - vær afslappet, nemlig, det er det aller vigtigste.

Held og lykke

Berpox

Kommentar
Fra : Rune454

Dato : 14-04-04 17:35

kanon der Berpox det gør jeg.. kan allerede holde meget længere efter jeg prøvede det du sagde ;)

Takker for alle de gode svar, lækkert folk vil hjælpe. selv når der bliver spurgt dumt :)

Mvh
Rune, som skal til at gå i byen igen og finde damer

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 14-04-04 22:09

Hej Rune - det glæder mig at høre - og dumme spørgsmål findes ikke, kun dumme svar!

Vi er her vel for at hjælpe hinanden, og det lader til at du har fundet den vej du skal gå for at få det bedre med dig selv

God jagt, der er masser af dejlige piger - ikke en spand fuld, men et helt land fuld

Måske vi så skal lukke tråden af her Rune, med ønsket om at du både får øvet dig flittigt, og at du finder en sød,dejlig og kærlig pige, som du kan slappe helt af sammen med *S*

mvh Berpox

Godkendelse af svar
Fra : Rune454

Dato : 15-04-04 16:02

Tak for svaret berpox.