/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
høretab
Fra : hansi.christiansen
Vist : 607 gange
240 point
Dato : 27-03-04 23:07

jeg har et høretab på ca.20% på det ene øre.jeg har været på glostrup hospital, men de mente at jeg skulle vente til høretabet blev større før de kunne hjælpe mig.Nu har jeg læst om et nyt høreapparat som hedder Resound air, som lover guld og grønne skove.Er der nogen blandt jer som kan fortælle mig om det virker? og hvad det koster.
Mit problem er .når jeg er sammen med mange mennesker , når emhætten kører. når radioen kører osv. har jeg svært ved at høre, hvis nogen taler til mig.

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 27-03-04 23:12

jeg har det samme problem som dig, eller rettere, jeg havde, indtil de fandt ud af hvad der var i vejen. Men jeg kender ikke lige det du taler om der. Ville da også blive glad, hvis andre kunne fortælle lidt o det, hvor har du hørt om det ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-03-04 23:12

Du kan læse om Resound her på GN´s side.
Som du siger er det baggrundsstøjen som irriterer.
På det punkt er der sket fremskridt de senere år.
http://www.gnresound.dk/home.html?temp_session_gid=1.1.1.7.4

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 27-03-04 23:33

Du kan eventuel prøve ved en optiker, der også har med høreapperater at gøre.
Mange optikkere kører ret beset også med hørehæmmede personer, og måske kan en sådan vejlede dig.
Betingelsen er dog, at din hørenedsættelse ikke er som funktion af en umiddelbar sygdom, men måske eventuelt en erhverslidelse, permanent nedsat hørelse.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : 25

Dato : 28-03-04 12:18

Jeg har et høretab på 50% på venstre øre, det højre er helt normalt, det var efter en virusinfektion, der ødelagde min hørenerve. Det var umuligt for mig at bruge høreapparat p.g.a. det hæmmede det hørende øre alt støj o.s.v. kom med ind i øresneglen, jeg fik også eksem af høreapparatet. så jeg har nu ikke brugt noget i 23 år, men det kan jo være når jeg bliver gammel at det bliver nødvendigt.

Jeg gik til kontrol et helt år, da det gik ud over min balance, det er jo svært at miste hørelsen og så kommer der pludselig noget hørelse tilbage, men jeg ved ikke om der er bedre høreapparater på markedet.

Min afdøde svigermor havde nogle meget små høreapparater, men hendes høretab var heller ikke så stort og det var på begge hendes ører. Det er nu 5 år siden, jeg spurgte nemlig om jeg kunne få sådan nogle, Gentofte sygehus sagde mit høretab var alt for stort, så jeg ser tiden an.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 28-03-04 12:25

TAK FOR LINKET: TELL

Med hensyn til det link som Tell har givet, er der da noget at undersøge om det kan bruges, jeg vil da lige finde ud af om det kan hjælpe mig, for man bliver jo træt af evig og altid at anstrenge sig for at høre hvad folk siger til en, det værste er når man er til møde, det er jeg mindst 1 gang om ugen, så jeg bliver meget træt.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 28-03-04 12:56

Øh, >25 har du ikke glemt at logge dig ind på hansi,christiansen, eller er din hørelse lige pludselig blevet bedre?? Men synet har du altså et problem med.

Ellebye

Kommentar
Fra : 25

Dato : 28-03-04 17:36

ELLEBYE: jeg aner ikke hvad du taler om "DU SKAL IKKE VÆRE PERSONlG" men jeg syntes da Tell har givet et godt svar, han burde have point for det.
Ellebye du aner ikke hvordan det føles at være høreskadet, det hæmmer en utroligt meget, og jeg har i hvert fald ikke bedt om at få en høreskade, jeg hader
når folk gør grin med ens skavanker.

Jeg syntes hansi skulle give tell point!!!!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-03-04 18:19

Bryd dig ikke om, at Ellebye beskylder dig for at være = hansi.christiansen.

Ellebye mistænker konsekvent enhver for hvad som helst.

Så det skal du bare springe op og falde ned på.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 28-03-04 18:59

Er I fulde eller hvad der er sku da ingen i denne tråd der hedder TELL.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-03-04 19:13

Ellebye

Nej, men 25 har sikkert bare læst "Teil" som "Tell".

Og inden du tager for megen anstød af det, så er dine egne
skriftlige frembringelser nu heller ikke ligefrem vildt imponerende.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 29-03-04 09:22

Hvad sagde jeg ellebye - 25 har rent mel i posen
Jeg troede dog ikke, at vores "gode" Rellom var typen, som kommenterede på andres formuleringsevne, men det gør han så alligevel..........

Frida...

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-03-04 10:37

Jeg skal herved komme med uforbeholden undskyldning til >25.
Min udtalelse var både usaglig og komplet ubegrundet, og jeg kan kun beklage mine ord, som jeg trækker helt tilbage.
I skal vide, at jeg ikke er ”for stor” til at erkende en fejl begået af mig, samt at give en undskyldning herfor.

Mvh
Ellebye

I amme øjemed skal jeg venligst gøre opmærksom på, at der ud over GN Store Nord, som fremstille ovennævnte høreapparater også findes et andet dansk firma : Willams Demant som under navnet ”oticon” er det førende firma på markedet hvad angår høreapparater og skal her henvise til deres officielle hjemmeside angående deres produkter :

http://www.oticon.dk/eprise/main/Oticon/DK_da/_index

Kommentar
Fra : hansi.christiansen

Dato : 29-03-04 12:33

Kære alle! Jeg har nu læst jeres kommentarer, men ikke een af jer har svarret på mit spørgsmål, som lyder: Virker det ,og hvad koster det?
MVH.Hansi

Kommentar
Fra : 25

Dato : 29-03-04 17:49

hansi.christiansen

Har du prøvet det link som ellebye har skrevet i sin kommentar?
Ellers så prøv at ringe dertil.
Der er flere kommentarer med link afprøv dem, du kan sikkert selv finde svarene på dine spørgsmål.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 29-03-04 17:51

ellebye:

Jeg beklager! men jeg har set forkert der står teil, det er svært at se når det er så småt.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 31-03-04 01:37

Beklage overfor ellebye??
Idioten er lige sluppet ud fra Gøgereden

Accepteret svar
Fra : pipzi

Modtaget 240 point
Dato : 31-03-04 10:34

Problemet er, at det er så nyt, så ingen kender til om det virker. Prisen, jamen det afhænger af om du selv skal betale, eller om sygehuset vil betale det. Kommer helt an på dit høretab. Du kan være sikker på at få det. Hvis du selv betaler det. Fordi så kan de ikke nægte at give dig det. Men et høreapperat ligger normalt på ca 5-6000 pr stk.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 31-03-04 21:14

Kandu ér altså et besynderligt sted nogle gange.

29-03-04 09:22 mener Frida, at jeg går over stregen
ved at "kommentere på Ellebyes formuleringsevne"
- og 31-03-04 01:37 fremstiller hun ham selv som
komplet rablende idiot.

Hvorfor dét skulle være mere nobelt end min trods alt
temmelig beherskede stikpille, fatter jeg godtnok ikke.

Men okay, der er sikkert et eller andet der er undgået min opmærksomhed.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 31-03-04 21:40

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 31-03-04 21:45

Undskyld til spørgeren.

>rellom Der er to ting på kandu man ikke fatter : Fridaflip og Ram2.

Mere enkelt kan det ikke siges, men vent blot, om lidt dukker begge nok op.

ellebye

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 31-03-04 21:57

Ellebye

Jeg sætter nu megen pris på Frida.

Så det kunne aldrig falde mig ind at sammenligne hende med Ram2.

PS! Også undskyld til spørgeren herfra.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 31-03-04 22:34

Tja ellebye - Du henviste mig og andre til denne tråd - fordi du var så sikker på, at du havde spottet en dobbeltprofil. Nu "skriger" du så igen efter mig, men mon ikke det hænger sammen med noget ganske andet*SS*

>Rellom
Ja, jeg mener ellebye er en komplet idiot, men jeg finder det ikke nødvendigt at kommentere hans grammatik, formuleringsevne osv osv for at komme frem til denne konklusion. At du valgte at gøre det, kom egentlig bare bag på mig. Mere lå der såmen ikke i min kommetar fra den. 29-03-04 09:22.
Iøvrigt skal du have tak for, at du som en af de eneste på dette board er i stand til at skille Ram og jeg ad. Det sætter jeg pris på.

Frida...

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 31-03-04 22:35

Ps. Undskyld til spørgeren herfra

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 07-04-04 14:01
Godkendelse af svar
Fra : hansi.christiansen

Dato : 12-04-04 19:27

Tak for svaret pipzi.

Kommentar
Fra : olskum

Dato : 19-07-05 08:43

Prøv at se mere her www.resoundair.dk