/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
Stofa kabelmodem taber forbindelsen.
Fra : kjeldal
Vist : 859 gange
50 point
Dato : 27-03-04 11:01

Hvorfor taber mit kabelmodem (COM21) forbindelsen til Stofa internet, når jeg downloader.
Det sker inden for 1-2 timer ved fuld belastning (256/128 kb), og det kan kun komme igang igen ved brug af reset knappen.
Jeg har lige skiftet fra flexrate til flatrate, og har ikke haft problemet før.
Jeg har sat Always-on og ideltid sat til 0.

 
 
Kommentar
Fra : Per.Frederiksen


Dato : 27-03-04 11:12

Har du spurgt hos Stofa Kabel modem support?

Kommentar
Fra : Manse9933


Dato : 27-03-04 11:17

Prøv og sluk dit modem natten over i aften når du gå i seng,eller prøv at
slukke det nu i en 5-10 minutter og tænd igen og se om det virker,ellers prøv i nat.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933


Dato : 27-03-04 11:18

5-10 minutter, samtidig med du slukker pc'en

Kommentar
Fra : Manse9933


Dato : 27-03-04 11:26

virker det ikke så start>kontrol panel>netværksforbindelse>Lan forbindelse>
højre klik>reparer
skal have adgang igennem firewal for at forny din IP adresse,du kan gøre det samme hvis du har Lanforbindelses iconet i din system tray hved uret,to små sammen hængende skærme.
Manse9933

Kommentar
Fra : kjeldal


Dato : 27-03-04 13:12

Modemet er tit slukket i flere timer - det hjælper ikke spor.
Jeg har sænket min download hastighed til ca 128kb, og indtil videre har det snart kørt i 4 timer uden fejl.
Det virker som om at modemet automatisk kobler fra (læs dør) når man downloader ved omkring maks hastighed.
Før var modemet sat til 1024/128 kb, og da, var der aldrig problemer med det (åbenbart, da jeg sjælendt downloadet med mere end 256-384 kb)
Så man må altså ikke bruge sine "fulde" båndbredde, så dør modemet!


Kommentar
Fra : Manse9933


Dato : 27-03-04 13:21

Ring eller skriv en e-mail,og forklar dem problemet,det kunne jo være det
er i deres ende det er galt>
StofaNet tilbyder telefonsupport alle dage i mellem kl. 8.00 og 22.00 på telefon
7564 1734. Du kan også kontakte support via email på support@stofa.dk. StofaNet support er udelukkende til tekniske spørgsmål ang. din StofaNet opkobling.
Manse9933

Kommentar
Fra : micjo


Dato : 05-04-04 23:33

Hej Kjeldal
Der er flere muligeder.
1. Der er en periodisk fejl i antenne anlæget der gør at dit modem ikke får signal nok.
Evt. din stiklednig. Kablet fra vejen og ind i din bolig.
2. Dit modem er ved at være slidt op.
Com 21 med reset knap ??? Hvor sidder den ?
I begge tilfælde skal du kontakte stofanet. Evt gå ind i en af deres butikker/kundeservice og få byttet dit modem.
Alle stofa modemer kan køre langt højere hasigheder, end vi her snakker om. Så det må dreje sig om en defekt.
Har du iøvrigt checket, om du har spyware, eller lignende på din PC?

MVH Micjo

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177428
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407943
Brugere : 218877

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste