/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Forkogte risi Danmark. 220 point.
Fra : Herbman
Vist : 816 gange
20 point
Dato : 26-03-04 00:37

http://kandu.dk/dk/spg/36285

Er der nogen der ved om man kan få dem iet normalt supermarked et eller andet sted?

Tror ikke de har dem i den forretnig der bliver bævnt i tråden.
Vil også gerne vide om man kan få det "normalt" herhjemme.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 26-03-04 00:44

Er forkogte ris det samme som minutris?
Minutris fås i ethvert supermarked!
Mvh. Valde.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-03-04 00:56

Det er microovns ris han efterlyser Valde
Jeg har aldrig hørt om det, men har heller ingen micro så.......

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 26-03-04 01:00
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-03-04 01:56

Det der tager jo mere end 2 min Lyhnemen Herbman du kan da selv lave en ordentlig portion på gammeldags maner det tager godtnok et helt kvarter men hvis du feks.laver det i en ti liters gryde kan der blive til mange portionsposer du så ligger i din køler og fryser (går ud fra du har en sådan
Mvh sune

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 26-03-04 08:53

Hej.

Jeg har spurgt fruen i huset (hende der alligevel altid får ret), at hun aldrig har hørt om forkogte ris. Hun påstulerer at minutris ikke er det samme.

I øvrigt er det meget svært at styre kogning af ris i en microbølgeovn, lige pludseligt koger det hele bare over. Men det er en anden sag.

Du skriver du kan købe den i London, og da nu england er med i eu, kan du i princippet købe ubegrænset mængder med hjem, næste gang du tager derover.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-03-04 08:59

Disse ris er økologiske fordampet og beregnet til mikroovn
http://www.key2nature.dk/produkt_detaljer.asp?varenr=10042

Og her er opskriften til hvordan.
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=4680

//bentjuul

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 26-03-04 09:25

>bentjuul, så er spørgsmålet om man kan købe dem i en forretning.
Men som spørgeren anfører, er det nok ikke noget man kan købe "normalt" herhjemme.

Findes der ikke nogle specielle "italienske" eller andre sydlandske forretninger her i danmark hvor man kunne forestille sig de solgte forkogte ris ??

ellebye

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-03-04 09:36

ellebye > Der findes jo en del økologiske forretninger, og jeg tror man skal have fat på en sådan, men jeg har en fornemmelse af, at man kan bruge ganske almindelige ris i mikroovnen.

//bentjuul

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 26-03-04 09:39

Her er der i det mindste et par steder hvor man kan købe risene.

http://www.landkoeb.dk/450/kolonial/
http://www.verde.dk/product.asp?product=792&page=1

Mvh
Ellebye

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 20 point
Dato : 26-03-04 09:43

>bentjuul, det er muligt, men kun spørgeren der kan svare på det. Immevæk ER der en forskel på ganske almindelige ris og parboild ris, som åbenbart er meget brugt i de oversøiske lande.

ellebye

Godkendelse af svar
Fra : Herbman

Dato : 03-04-04 19:25

Tak for svaret ellebye.