/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Surfing
Fra : rinarina
Vist : 504 gange
20 point
Dato : 24-03-04 19:38

Hejsa!
Jeg kunne godt tænke mig at komme i gang med at surfe (wavesurfing), men ved ikke helt hvordan jeg skal komme i gang som nybegynder. Er der nogen der ved om man kan få undervisning på Sjælland? Om hvor man finder et billigt surfbrædt? Eventuelt nogen der står i samme situation som mig og eventuelt kunne tænke sig en makker at 'øve' med?
Mange hilsner
Rina.

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 24-03-04 21:14

De seneste nyheder fra klubben, krydret med resultater, billeder og links til andre gode surfsider.
Emner: Brætsejlads, Surfriding, Windsurfing.

Lynæs Windsurfing Club
Generel information om klubben. Find også kort over gode surfsteder i nærheden.
Emner: Brætsejlads, Windsurfing.

Nivå Surf Site
Surfafdeling under Nivå Bådelaug. Præsentation af klubben og links til gode surfsites.
Emner: Brætsejlads, Windsurfing.

Nordjydsk Windsurfing Klub
Information om NWK, nyheder, klubliv og kalender.
Emner: Vandskisport og surfing, Windsurfing.

Silkeborg Windsurfing Klubs Homepage
Alt hvad du ønsker at vide om surfklubben i det midtjyske. Find bl.a. informationer om kommende aktiviteter eller læs i klubbladet "Jump".
Emner: Artikler, Brætsejlads, Windsurfing.

Sydhavnens Windsurfer Club
Lær at windsurfe i Valbyparken i sikre omgivelser, i en klub med et godt socialt liv på tværs af alder. Klubben råder over surfudstyr, våddragter, kanoer, kajakker, rullesurfer, beachvolley m.m.
Emner: Beach volley, Kajakker, Kanoer, Surfing, Windsurfing.

Windsurfing Online
Elektronisk samlingssted for danske windsurfere uanset niveau.
Emner: Onlinenyheder, Surfing, Windsurfing .

Kommentar
Fra : rasmuskk

Dato : 17-03-05 16:40

Nu ved jeg ikke lige hvorfor du har så stort et behov for at surfe, men forholdene er altså ikke skide gode i Danmark. Det er jo pisse koldt at ligge i vandet så lang tid af gangen.
Hvis du bare har set det i tv og synes det ser fedt ud så overvej lige kitesurfing - det er meget lettere at fange bølgen med drivkraften fra en drage og derudover kommer du ikke til at ligge og padle rundt i det kolde vand over halvdelen af tiden. Kitesurfing kan du lære på en weekend hvis du tager et kursus....
Ikke det samme som surfing men et godt alternativ
tjek lige linket: http://kitesurferen.sommernet.dk/jonas/jonasvorup.mpg