/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Frigear
Fra : enevoldsen4200
Vist : 392 gange
20 point
Dato : 24-03-04 15:34

Jeg har en yamaha fz 750 fra 1987 som ikke vil gå i frigear. Der kommer en raslen fra gearkassen nå jeg stille og roligt prøver at slippe koplingen, som om der er noget der er "løst eller ikke vil falde på plads".Jeg kan godt få den i frigear men det tager tid og der er stadig en raslen fra gearkassen og lampen "neutral" lyser ikke. Jeg kan heller ikke få den til at trække i første gear for der har den den samme lyd, andet gear virker fint.
Er der nogen der har en løsning på mit problem, eller kan komme med et godt råd ville jeg blive motor glad.
Med venlig hilsen Enevoldsen.

P.S tak for en fed side.

Kommentar
Fra : hms

Dato : 24-03-04 18:24

Hej.

Havde en Kawa ZL1000 motor, som havde tilnæmelsesvis den samme skavank.Dog kunne den gå i frigear men stod og skrallede.Endvidere hoppede den ud af 5'de gear under kørsel.Kostede en anden gearkasse !!

Havde Du ikke prøvekørt MC'en inden køb ?

m.v.h.
hms

Kommentar
Fra : enevoldsen4200

Dato : 24-03-04 20:17

det er en skadet en jeg har købt ( er blevet kørt ned bagfra ) og jeg har haft prøvekørt den og der var intet galt.

Kommentar
Fra : knudhein

Dato : 27-03-04 08:17

Brænd lortet
mvh Knud

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 27-03-04 17:18

Hvad skal en mc-ophugger have for en ny brugt motor? Prøv evt.at ringe til Lundbro Autoophug ved Skive.
www.lundbro.dk

Kommentar
Fra : jacobfisker

Dato : 30-03-04 22:39

Problemer med at "ramme" gearne kan nogen gange skyldes en kobling der trænger til justering! Det kan også resultere i raslen fra gearkassen i frigear! Held og lykke!
Mvh Jacob.