/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Mystisk avi-fil
Fra : sth77
Vist : 529 gange
190 point
Dato : 23-03-04 23:28

Det her er en længere smøre..... here it goes.

1. Jeg har et videoklip i MPEG-2 format. Jeg har prøvet flere ting for at afspille det og det lykkedes endelig med "BS-player"

2. Nu kan det pludselig ikke afspilles i den afspiller længere. Det eneste vi har gjort er, at vi har fået et midlertidigt skærmkort på 2MB istedet for det gamle på 128MB. Kan det have noget med sagen at gøre?

3. For at kunne se klippet, valgte jeg at konvertere en kopi af det (for en sikkerheds skyld) til AVI i et-eller-andet-konverteringsprogram.
Dette program kunne godt afspille klippet i MPEG-2 formatet, men billedet blev "mast sammen", så bredden kun blev det halve, mens højden var uændret.

Som sagt, så konverterede jeg klippet til AVI-format for at kunne afspille det i WMP. Nu er problemet så, at jeg godt kan afspille det, men det underlige "smalle" format fra tidligere stadig er til stede, samtidig med at lyden er hurtigere end billedet. Altså er klippet ret ubrugeligt.

Hvad gør jeg for at få et normalt filmklip? Kan nogen hjælpe mig her?
Spørg endelig hvis der mangler oplysninger.

sth77

PS: Ville gerne give flere point, men har desværre ikke flere.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-03-04 23:48

Jeg tænkte at hvis du havde en codek pakke skulle du da kunne afspille det i Mediaplayer uden at ændre filformatet ??
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-03-04 23:58

Måske der er nogle af disse der kan hjælpe dig
http://www.dvdrhelp.com/tools?section=6
Mvh sune

Accepteret svar
Fra : KooL

Modtaget 200 point
Dato : 24-03-04 00:11

Prøv at (gen)installer k-lite codec pack
Kan feks d/l her:
http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Codec_Pack_224.htm
under installationen for du muligheden for at fra/tilvælge codec med mere.
der er oxo et program til at genkende codec som tilhøre din(e) fil(er). Jeg mener den er fravalgt i standart installation.
Måske kan du jo så se om du har installeret der codec du skal bruge via det prog.

Mvh KoL

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 24-03-04 00:16

btw.. programmet hedder GSpot codec information

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-03-04 00:17

"vi har fået et midlertidigt skærmkort på 2MB "
Det kan du da aldrig bruge til noget, og hele fejlen ligger deri, så kan du installere alle de codec der findes, det vil aldtig hjælpe noget.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 24-03-04 00:24

ahhh pallehansen..
Jeg kan da huske jeg så "film" på min gamle 2 mb kort.
men ok, det er selfølgelig et "par" dage siden.
Mvh KoL

Kommentar
Fra : sth77

Dato : 24-03-04 00:31

Jeg kan sagtens se alle andre film på mit 2MB skærmkort - bare ikke det ene klip. Jeg tænkte bare om det kunne have noget med sagen at gøre, da jeg havde haft mange problemer med afspilningen tidligere. Det er ikke mere end en måneds tid siden klippet virkede og jeg har hverken installeret eller afinstalleret nogle codecs siden.

Jeg kunne bare godt tænke mig at vide om det kan være skærmkortets skyld - og jeg derfor ikke behøver bakse mere med den fil før vi får et nyt skærmkort.......

sth77

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 24-03-04 00:36

Jeg syntes du skal prøve at se hvad GSpot siger til filen.
Den kommer oxo med fejlmeddelser - det kunne være du var heldig at den kunne fortælle dig fejlen.

Mvh KoL

Godkendelse af svar
Fra : sth77

Dato : 24-03-04 03:28

Tak for svaret KooL. Du reddede min dag (nat....).
Jeg manglede tilsyneladende et mpeg-2 codec, som må være forsvundet ud i cyberspace - jeg har ihvertfald ikke fjernet det.....*S* Spøjst.....

Det eneste minus er, at klippet nu er i 16:9 format i stedet for 4:3 som tidligere, men det kan jeg leve med - der sker alligevel ikke noget i kanten af billedet.

Tak igen!!!!

sth77

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 24-03-04 08:47

np :)

Lyder lidt underligt med formatet.
Hvis du installerede den nye kazaa lite codec pack
- så gå ind under start menuen -> k lite codec pack -> configuration -> mpeg-2
der har du muligheden for nogele få instillinger...

Det kan være at der er noget der hjælper på dit format ?
om ikke andet kan du altid sætte det tilbage igen :)

Mvh KoL

Kommentar
Fra : sth77

Dato : 24-03-04 20:11

Ok, jeg må indrømme at jeg kun installerede det mpeg-2 codec den anbefalede.
Puha, Kazaa...... Det har jeg ikke for gode erfaringer med, så det holder jeg mig væk fra.
Men som sagt, så har det ikke det store at sige mht. formatet, da klippet i forvejen er sort i top/bund. Billedet bliver måske lidt forvrænget, men i betragtning af at jeg for 24 timer siden ikke kunne se det overhovedet - så er alt en forbedring.

Og det handler altså ikke om en film i dvd-format, men et hjemmevideoklip i "lala-kvalitet" *GGG*

sth77