/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fisk og haletudser
Fra : zylles
Vist : 2196 gange
20 point
Dato : 22-03-04 19:32

Hej.
Jeg vil gerne vide om der findes en fisk man kan have i sit havebassing... SOM IKKE spiser alle de små søde haletudser.
Vi elsker frøer og tudser... og vil gerne have dem i havebassinget... men den guldfisk der var der sidste sommer åd alle haletudserne...og det var mange... fy dumme fisk.
Så kan man få en fisk der ikke bliver alt for stor og ikke æder haletudser...

Kommentar
Fra : michaelholm

Dato : 22-03-04 19:47

Hvad siger du til det her ?
Det har jeg tænkt på til mit bassin.
Efter som den lever mest af bundsynkende føde burde der ikke ske noget med dine haletudser/frøer
http://www.sitecenter.dk/benn_jette/fiskehejre

Held og lykke
Michael Christensen

Accepteret svar
Fra : sonnic

Modtaget 30 point
Dato : 22-03-04 19:54

Ja det kan du skam, men du kommer til at vente med at søsætte dine nye fisk til vandtemperaturen er mindst 15C.
Det jeg vil anbefale dig er at du køber nogle "Skybjerg" det er en 5-7 cm. akvariefisk som kun kan overleve i sommer halvåret i din havedam.
Grunden til jeg kan anbefale dem er, at den ikke er varmekrævende, og de kan helt sikker ikke gabe over dine haletudser.
Din lokale akvarieforhandler kan helt sikkert skaffe dem til dig, og kan fortælle dig hvordan du afklamaticere dem i dammen.
Den vil sansynligvis yngle, så når du til efteråret skal indfange din fisk vil der helt sikkert være i hundredevis af ny Skybjerg, som du kan sælge til den lokale akvariehandler.

Held og lykke med "dambruget"
Villy

Kommentar
Fra : 1Stanley

Dato : 10-04-04 07:24

Hvornår er der haletudser i de danske søer og vandløb?

Venligst
oso

Godkendelse af svar
Fra : zylles

Dato : 09-01-05 17:07

Tak for svaret sonnic.